6 צפייה בגלריה
רפאל נדאל
רפאל נדאל
מעולם כולם בפריז. נדאל והגביע
(צילום: AFP)
6 צפייה בגלריה
רפאל נדאל
רפאל נדאל
נדאל וסימן ההיכר שלו
(צילום: gettyimages)
רפאל נדאל רשם הערב (ראשון) היסטוריה בפריז. הניצחון החד צדדי 0:6, 2:6, 5:7 על נובאק ג'וקוביץ' בגמר רולאן גארוס העניק לו את תואר הגראנד סלאם ה-20 שלו בקריירה - שווה לרוג'ר פדרר וכעת השניים יחד בפסגה.
"בשבילי לנצח פה בכל פעם, אני אפילו לא יכול להגיד שזה חלום - זה משהו מעבר לכך", אמר נדאל הנרגש בסיום. "כולם יודעים שזה המקום הכי חשוב לי לאורך כל הקריירה. אני נהנה פה מרגעים מיוחדים והיום היה אחד כזה. אנחנו לא יכולים לחגוג את הטורניר באופן נורמלי וזה קצת פחות משמח, אבל בכל מקרה תודה רבה. מאוד מקווה שבשנה הבאה נחגוג באצטדיון עם קהל".
6 צפייה בגלריה
נדאל חוגג
נדאל חוגג
מגיע לו לחגוג
(צילום: AFP)

"זו הייתה שנה קשה", המשיך נדאל. "לנצח פה אומר הכל עבורי. זה לא הזמן לחשוב על השוויון עם פדרר (לשניהם, כאמור, 20 תארי גראנד סלאם). הפעם זה רק ניצחון ברולאן גארוס. העברתי פה חלק מהרגעים הכי חשובים בקריירה שלי. הרומן שיש לי עם העיר הזאת והמגרש יוצא מהכלל".
המאזן של נדאל ברולאן גארוס מטורף: 100 ניצחונות ו-2 הפסדים. ואם זה לא מספיק, הניצחון של הספרדי על 'נולה' היה ה-999 שלו בקריירה. התואר בפריז היה ה-86 בקריירה של "השור ממאיורקה". רק שאל תתלהבו, הוא עדיין מפגר מאחורי ג'ימי קונורס (109), רוג'ר פדרר (103) ואיבן לנדל (94).
המשחק היום היה ה-1,200 בקריירה של נדאל. המאזן שלו עומד על 201:999. יש לו את אחוזי ההצלחה הטובים בהיסטוריה והוא מקדים את נובאק ג'וקוביץ', ביורן בורג ורוג'ר פדרר. צריך רק להזכיר: מתוך 86 התארים של נדאל, 60 הושגו על החימר והמאזן שלו שם בלתי נתפס: 40:445. לא סתם הוא מכונה "מלך החימר".
6 צפייה בגלריה
כל הזכיות של נדאל ברולאן גארוס
כל הזכיות של נדאל ברולאן גארוס
כל הזכיות של נדאל ברולאן גארוס
(צילום: EPA)
6 צפייה בגלריה
נובאק ג'וקוביץ' ורפאל נדאל
נובאק ג'וקוביץ' ורפאל נדאל
זה לא היה היום של ג'וקוביץ'
(צילום: רויטרס)
ונתון אחרון לסיום: נדאל במקום הראשון בטבלת הזוכים באותו טורניר גראנד סלאם: ברולאן גארוס זכה, כאמור, בפעם ה-13. רוג'ר פדרר ונובאק ג'וקוביץ' זכו 8 פעמים כל אחד בווימבלדון ואוסטרליה בהתאמה.
הספרדי החמיא גם לג'וקוביץ', אולי יריבו הכי גדול, כשפנה אליו במהלך הנאום: "מה שאתה עושה בטניס - זה דבר מאוד מאוד מיוחד. כבוד לי לחלוק את הטניס ביחד איתך, היו בינינו מאבקים קשים לאורך זמן ואני מקווה שזה יימשך בשנים הבאות. שיהיה לך בהצלחה וכל טוב להמשך הדרך".
מי שפירגן לרפא היה הנמסיס רוג'ר פדרר. "תמיד היה לי את מלוא הכבוד לידידי רפא, כאדם וכאלוף", הוא צייץ. "כיריב הגדול ביותר שלי במשך כל כך הרבה שנים, אני מאמין שדחפנו אחד את השני להיות שחקנים טובים יותר. לכן, זה כבוד גדול עבורי לברך אותו על הזכייה ה-20 בגראנד סלאם. זה פשוט מדהים שהוא זכה 13 פעמים ברולאן גארוס, אחד ההישגים הגדולים בספורט. אני מקווה ש-20 זה רק עוד צעד במסע של שנינו. כל הכבוד רפא, אתה ראוי לכך".   
פדרר מחמיא ליריבו הגדול
רוד לייבר מפרגן למלך החימר
גם איגה שווינטק בין המברכים