כמה חודשים לאחר ההשקה הראשונית של מכשיריה בישראל, נראה ש-realme הסינית רק מגבירה את הקצב. בגיבויה של באג, מרשתות האלקטרוניקה הגדולות בישראל, שני מכשירים נוספים הושקו ברשת בחודשיים האחרונים - C3 הזול מאוד (599 שקלים) ומכשיר הדגל החדש, X50 Pro 5G. זהו הטלפון היקר ביותר של רילמי שנמכר בארץ (2,699 שקלים), וכן המתקדם ביותר שלה נכון לרגע כתיבת שורות אלה.
4 צפייה בגלריה
רילמי x50 Pro 5G
רילמי x50 Pro 5G
האח הכי חכם במשפחה
(צילום: יח"צ)
זה מחיר גבוה יחסית עבור רילמי, אך המטרה של הטלפון הזה אינה להתחרות בשאר ההיצע של החברה כי אם בטלפונים יקרים הרבה יותר. בעבר, כשמכשיר מסוג זה היה מגיע לשוק במחיר כזה, הכותרות היו מבשרות על בואו של "רוצח מכשירי דגל". זה תיאור שהיה לא מדויק כבר בזמן אמת, ובמרוצת השנים השוק הוכיח עד כמה בדיוק הוא מצדיק גלגול עיניים. יש עדיין מקום לשני סמארטפונים עם מפרט דומה והפרשי מחירים של מאות שקלים, ויש עדיין מקום לסמארטפונים מאוד-מאוד-יקרים. לסמסונג יש היום בשוק טלפון שעולה כמו שלושה מכשירי X50 Pro, וממש לא נראה שאלה פרפורי גסיסה.
הקרב הפך להיות על מה שמסביב לרכיבי האלקטרוניקה - בין אם זה עיצוב (וכן גודל ומשקל) של הטלפון, או הממשק והשירותים שמגיעים איתו. ויש גם את הסנטימנט האנטי-סיני, שדי שכך אם מסתכלים על מספר האנשים שמסתובבים ברחובות ישראל - כשאין סגר, לפחות - עם טלפונים של שיאומי, וואווי ועכשיו גם רילמי. ההצעה של ה-X50 Pro, אם כך, היא כזו: מפרט של מכשירי דגל יקרים יותר, אבל באריזה יותר זולה - הן מבחינת החומרים והן בכל הקשור למחיר עצמו - וכן תוכנה עם נגיעות של רילמי.
4 צפייה בגלריה
רילמי x50 Pro 5G
רילמי x50 Pro 5G
קצב רענון גבוה
(צילום: יח"צ)
מה זה אומר בפועל? ערכת שבבים סנאפדראגון 865 של קוואלקום, הסטנדרט של מכשירי הדגל לשנה הנוכחית, יחד עם 12 גיגה זיכרון ו-256 גיגה שטח אחסון. מה שכל הטכנולוגיה הזו מעבדת ושומרת מוצג על מסך Super AMOLED בגודל 6.44 אינץ', עם רזולוציה 2400x1080 - לא הכי גבוהה שאפשר, אבל לגמרי מספיק טובה עבור רובנו. חשוב מכך, זה מסך עם קצב רענון די גבוה, 90 הרץ. בכלל, אני מחבב את המסך של ה-X50 Pro, ולא רק בגלל קצב הרענון הגבוה שגורם לכל התנועות להראות חלקות יותר. זה מסך בהיר מאוד, מספיק בשביל השמש הישראלית, ושחזור הצבעים שלו טוב מאוד. מיקום שתי מצלמות הסלפי בפינה השמאלית עליונה, הוא לא בחירה אידאלית עבור אנשים שמאוד אוהבים סימטריה, אבל יש משהו בכך שהמצלמות משתלבות עם שורת הנוטיפיקציות של אנדרואיד. אז כן, לסמסונג יש היום מסכים יפים יותר, עם קצב רענון גבוה יותר, אבל באמת שלא תרגישו שאתם מפספסים משהו אלא כאשר אתם משווים את הטלפונים אחד לשני (ולמה שתעשו את זה, אלא אם אתם כותבים ביקורת?).

משקל כבד

רק שכאמור, המפרט היבש אינו כל הסיפור. ה-X50 Pro 5G שוקל 205 גרם ועוביו 8.9 מילימטרים. ה-S20 FE 5G של סמסונג, לשם השוואה, שוקל 15 גרם פחות וצר יותר בחצי מילימטר. זאת לא התקטננות לשם התקטננות, כל 10 גרם שחברה מצליחה להוריד ממשקל הטלפון משתקפים בתחושה ביד. ואכן, הטלפון של רילמי מרגיש די גדול וכבד.
רילמי
4 צפייה בגלריה
רילמי x50 Pro 5G
רילמי x50 Pro 5G
קצת יותר עבה מהמתחרה של סמסונג
(צילום: דניס ויטצ'בסקי)
המימדים הפיזיים הם אחת משתי הפשרות העיקריות שתתבקשו לעשות בתמורה למחיר נמוך יותר. הפשרה השנייה היא בכל הקשור למצלמות המכשיר. למרות שרילמי היא חברת אחות של Oppo ושל OnePlus, נראה כאילו תוכנת עיבוד התמונות פותחה בלי הישענות על הבסיס הדי-איתן של של האחיות הגדולות. התוצאה היא עיבוד תמונה בינוני בכל מצב צילום שאפילו קצת מאתגר. פארק שטוף שמש? התמונות ייצאו בסדר גמור. צילום לילה? הרבה פחות. צילום תקריב? גם לא משהו. אפילו בתאורה טובה לפעמים יש בעיות. ולא רק עם עיבוד, אלא גם עם מהירות פוקוס.
אז נומינלית, אני יכול להגיד שיש כאן מצלמה אחורית ראשית עם חיישן 64 מגה פיקסל, מצלמת זום x2 עם חיישן 12 מגה פיקסל, מצלמה אולטרה-רחבה עם חיישן 8 מגה פיקסל ומצלמת שחור-לבן כדי שהטלפון יבין עומק. ואני יכול גם להגיד שיש כאן שתי מצלמות סלפי - רחבה עם חיישן 32 מגה פיקסל, ואולטרה-רחבה עם חיישן 8 מגה פיקסל. אבל מעשית, כאמור, אל תצפות לתוצאות יוצאות דופן מהמצלמות האלה, הן בסדר ותו לא.
4 צפייה בגלריה
רילמי x50 Pro 5G
רילמי x50 Pro 5G
וככה הוא נראה באמת
(צילום: דניס ויטצ'בסקי)
מה עם ה-5G? לשם שינוי, מגיע לארץ טלפון 5G בזמן שכבר יש כאן רשת דור חמש פעילה. הדבר המעניין הראשון שהבדיקה העלתה הוא שהטלפון הזה מהיר ממש גם בחיבור לרשת 4G. במקום שבו אייפון 11 פרו הצליח להגיע למהירות של 45 מגה ביט לשנייה, הטלפון הזה הגיע ל-140, עם אותו סים בדיוק וחיבור לאותם שרתים בדיוק. כאשר חיברנו אותו לרשת 5G, הוא הגיע למהירות כפולה מכך.

הטענה מלאה בחצי שעה

עוד מקום שבו הטלפון הזה לא מתפשר אלא מנסה להוביל הוא הטענה מהירה. הסוללה שלו, 4,200 מיליאמפר-שעה, מספיקה ליום וחצי של פעילות בערך, ובאמצעות המטען המצורף (65 וואט) יכולה להיטען לגמרי בחצי שעה. רילמי אפילו משוויצה בזה - כשמחברים את המטען לטלפון, הוא אומר בכל רגע נתון כמה אחוזים הוטענו. האמת היא שזה די מרשים.
אם אתם מחפשים טלפון 5G, ה-X50 Pro הוא אחת האופציות הזולות ביותר שיש לכם כיום. כל עוד אתם לא מחפשים סמארטפון עם מצלמה מדהימה, או אחד שיהיה בלתי-מורגש ביד, תקבלו כאן תמורה טובה לכל שקל שתתבקשו לשלם.