• מיצובישי עידכנה את האקליפס-קרוס, רכב הפנאי הקומפקטי-מסוגנן
  • יוצע לראשונה עם מנוע היברידי-נטען לצד גרסת בנזין סטנדרטית
  • יגיע ארצה בעוד כשנה, כדגם ראשון של היבואנית בתקינה אמריקאית
בקצרה: היצרנית היפנית הקטנה המתמודדת עם ארגון-מחדש של קונצרן רנו-ניסאן-מיצובישי בו היא ללא ספק החוליה החלשה, הודיעה לאחרונה על תוכנית חירום להבראת המותג, במסגרתו תוותר על השוק האירופאי ותתמקד בשווקים רווחיים יותר עבורה - דרום-מזרח אסיה ואוסטרליה. ומהלך מתבקש - וכנראה גם כפוי על-ידי השותפות הבכירות - זה מביא לנו את האקליפס-קרוס העדכני בגרסת תקינה אמריקאית. דגם ראשון של המותג שעושה את המעבר הזה, וכנראה לא האחרון.
מה חדש: שינויי המראה קלים ומתמקדים בחזית עם יחידות תאורה עדכניות, בעוד שמאחור יש חלון גדול יותר במקום היחידה המפוצלת בדגם היוצא. בתא הנוסעים יש כעת מסך מגע גדול יותר ("8 לעומת "7), בעוד שהגרסה ההיברידית נבדלת בג'ויסטיק כבורר הילוכים.
מיצובישי לא מפרסמת עדיין נתונים טכניים, פרט ליחידות ההנעה. כבעבר יש מנוע מוגדש בנפח 1.5 ליטר שיישאר ללא שינוי (163 כ"ס), עם תיבת הילוכים רציפה והנעה קדמית או כפולה קבועה.
בנוסף תוצע גרסה היברידית-נטענת, תרומת האאוטלנדר PHEV. זו משלבת בין שני מנועים חשמליים – אחורי (95 כ"ס) וקדמי (82 כ"ס) – המאפשרים הנעה כפולה. מנוע בנזין בנפח 2.4 ליטר (135 כ"ס) משמש בעיקר כגנרטור או מתחבר ישירות לגלגלים במהירות שיוט או בעומס גבוה. מצברי 13.8 קוט"ש מאפשרים טווח נסיעה נקי מזיהום של 45 ק"מ, וזה צפוי להיות הנתון גם במקרה של האקליפס-קרוס.
מה אנחנו חושבים עליו: האקליפס-קרוס ייחודי בקטגוריה עם שילוב בין עיצוב מושך עין ושימושיות. מצד שני, מבחינת איכויות הנסיעה ותא הנוסעים הוא התקשה מול מיטב המתחרים מיפן ואירופה, מעניין יהיה לבדוק האם מיצובישי טיפלה בנקודות אלו. אבל כך או אחרת, כמו בדרך כלל אצלנו, הצלחה תהיה תלויה בתמחור. יהיה אטרקטיבי מבחינה זו - יימכר היטב. לא יהיה אטרקטיבי מבחינה פיננסית? המראה המושך לא יסייע לו.