תחום הרמקולים האלחוטיים נמצא בשנים האחרונות בפריחה ויש לכך שלוש סיבות עיקריות: שיפור באיכות חיבורי הבלוטות' שהופך אותם לאמינים יותר; עלייתם של שירותי הסטרימינג שמביאים לסמארטפונים שלנו מבחר של מיליוני שירים בלחיצת כפתור; וחוסר מודעות לסביבה שגורם לאנשים להפציץ בווליום בחוף הים או בפארק העירוני כאילו הם נמצאים באולם חתונות. ההתפתחות האחרונה אמנם מצערת למדי, אבל השתיים האחרות חיוביות בהחלט אם אתם שואלים אותנו.
אז איזה רמקול נייד כדאי לכם לקנות? יצאנו לשטח ובדקנו חמישה דגמים שמתאימים לצרכן הממוצע: בלי מכשירים שעולים עשרות שקלים ושורדים כמה עשרות דקות ובלי מוצרים באלפי שקלים שתרגישו לא נעים להוציא מהבית. בטווח הזה, יש היום ייצוג מכובד הן לחברות שמתמחות ברמקולים והן למותגים נוספים שרוצים את תשומת הלב שלכם.
6 צפייה בגלריה
רמקולים ניידים
רמקולים ניידים
רק אל תשכחו יין. 5 הרמקולים שבדקנו
(צילום: חגי דקל)

רמקולים ניידים במבחן
כותרת ביניים
מחיר: 329 שקלים
Skullcandy היא חברת סאונד עם מיתוג לצעירים וצליל תואם. רוצים בס? קיבלתם, ברמקול הזה יש בס. המון בס. לפעמים נראה שזה בעיקר מה שיש בו, על חשבון תדרי ביניים ותדרים נמוכים יותר. אבל כשמדובר ברמקול נייד, זה דווקא יכול להיות יתרון - מחוץ לבית קשה מאוד להשיג בס טוב. הכל תלוי במוזיקה שאתם שומעים, ואם בכלל אכפת לכם שהסאונד לא אידאלי כשאתם במים והרמקול הזה צף לידכם (כן, הרמקול הזה יכול לצוף!).
6 צפייה בגלריה
skullcandy barricade xl
skullcandy barricade xl
הרמקול הזה יכול לצוף
(צילום: חגי דקל)
הטוב: יש כאן את מבחר היכולות העשיר ביותר מבין הרמקולים שנבדקו. הוא היחיד שצף, היחיד שכולל שקע USB להטענת מכשירים אחרים, אחד הבודדים שכוללים כניסת 3.5 מ"מ לחיבור מקור צליל חוטי, והיחיד שכולל יציאת 3.5 מ"מ לאוזניות.
הפחות טוב: כל היכולות האלה מגיעות במחיר מסוים - משקל וגודל. מדובר ברמקול הגדול ביותר והכבד ביותר מכל הרמקולים בהשוואה הזאת - 866 גרם. וכפי שכבר הזכרנו, יש סיכוי שלא תאהבו אותו בגלל הבס המוגזם.
מומלץ ל: אנשים שממש, ממש אוהבים בס, לא רגישים למשקל הכבד ובאמת ישתמשו ביכולות הייחודיות שלו.
כותרת ביניים
מחיר: 149 שקלים
אתם כנראה מכירים את מוטורולה כיצרנית סלולר, אך בימינו החברה מייצרת מגוון אביזרים - מאוזניות, דרך מצלמות רכב ועד לרמקולים ניידים. Sonic Sub 240 הוא הרמקול הקטן והזול ביותר שלה, ובגלל שבכל זאת מדובר במוטורולה, הוא יכול לתפקד גם כדיבורית.
הטוב: זהו הרמקול הקל ביותר בסקירה - 254 גרם זה ממש מעט. והוא גם הקומפקטי ביותר. אפשר בקלות לזרוק אותו לתיק ולשכוח ממנו. וכמו ברמקול של Skullcandy, גם כאן יש כניסת 3.5 מ"מ למקרה ואתם רוצים לחבר אליו משהו עם כבל (אבל כדאי לשקול לעשות כבר מנוי לספוטיפיי או משהו. בחייכם, אנחנו ב-2020).
6 צפייה בגלריה
Motorola Sonic Sub 240
Motorola Sonic Sub 240
מתפקד גם כדיבורית
(צילום: חגי דקל)
הפחות טוב: אתם כנראה לא רוצים לחבר אליו שום דבר עם כבל. או בבלוטות'. הצליל שהרמקול הזה מפיק אינו טוב בעליל. גם בבית, כשהעבודה שלו קלה יותר כי החדר שקט, הוא פשוט לא מצליח להתרומם. לא הבסים, לא הצלילים הגבוהים - הכל פשוט נשמע מעומעם. אם אתם רוצים רמקול קטן וקל כדי שלא יהיה לכם שקט מדי, הוא יספיק. אבל אם יש לכם דרישה אפילו מעט יותר גבוהה, הוא לא בשבילכם.
מומלץ ל: אנשים שצריכים רמקול נייד קטן.
כותרת ביניים
מחיר: 320 שקלים
חברת JBL מובילה בשנים האחרונות את שוק הרמקולים הניידים, עם מבחר עצום של סדרות ודגמים. יש לה רמקולים גדולים וקטנים, כאלה שחסינים מפני מים וכאלה שלא, רמקולים עם תאורה מובנית, רמקולים לילדים, רמקולים עם בלוטות' ורמקולים עם WiFi. ה-Flip 5 נמצא בערך בנקודת האמצע של כל ההמולה הזאת: רמקול בגודל ביניים, חסין מפני מים, עם חיבור בלוטות' וסאונד טוב, אבל בלי תכונות כמו מיקרופון או חיבור קווי.
6 צפייה בגלריה
JBL Flip 5
JBL Flip 5
פשוט סאונד מצוין
(צילום: חגי דקל)
הטוב: זה רמקול עם עוצמת צליל גבוהה מאוד וסאונד מצוין, שמצליח להתמודד היטב הן עם חדרים סגורים והן עם מקומות פתוחים. הבס מורגש ואיכותי אבל לא משתלט, תדרי הביניים והתדרים הגבוהים משוחזרים היטב. כמו רמקולים אחרים כיום, גם Flip 5 יכול להתחבר לרמקול נוסף כדי לייצר סטריאו, או למספר גדול יותר של רמקולים כדי לייצר "מצב מסיבה" שבו הרבה רמקולים משמיעים את אותו התוכן.
הפחות טוב: היכולות של הרמקול הזה די בסיסיות - אין לו מיקרופון או חיבור 3.5 מ"מ.
מומלץ ל: אנשים שמחפשים רמקול נייד איכותי ולא גדול מדי, או רוצים לשים עשרות רמקולים זהים בבית ולתת להם לנגן בו זמנית.
כותרת ביניים
מחיר: 299 שקלים
אם אתם שומרים חסד נעורים לחברה הגרמנית Blaupunkt, צר לנו לאכזב אתכם: היא לא קיימת. השם הזה כיום אינו אלא מותג מדבקה שמשמש יצרנים סינים ומודבק על מוצרים כמו טלפונים, אופניים, מחשבים, מכסחות דשא, קוטלי חרקים וכן, גם רמקולים ניידים. רק ש-Smart 500 הוא לא סתם רמקול נייד, אלא כזה עם גימיק ייחודי למדי. מדובר, למעשה, בשני רמקולים מחוברים שניתן לפרק בתוך כמה שניות כדי לייצר זוג רמקולי סטריאו.
הטוב: הרמקול המתפרק זה רעיון ממש מגניב! ויחסית לעובדה שהוא מיוצר על-ידי יצרן סיני אלמוני, הצליל שהוא מפיק מתעלה על הציפיות. זה אמנם לא הרמקול העוצמתי ביותר ששמענו בסקירה, אבל העוצמה שלו מספיק גבוהה כדי שתוכלו ליהנות ממנו מחוץ לבית. וכשמפרקים אותו לשתי יחידות, אפשר גם לשמוע סטריאו.
6 צפייה בגלריה
Blaupunkt Smart 500
Blaupunkt Smart 500
אל תדאגו, לא שברנו אותו
(צילום: חגי דקל)
הפחות טוב: איכות החיבור של הרמקול לא מדהימה, ועדיף להחזיק את מקור הצליל קרוב אליו. בנוסף, המבנה הרובוטריקי שלו גורם לכך שיש פה בעצם שתי יחידות סאונד מופרדות עם זווית של 180 מעלות ביניהן. כשהרמקול מחובר, אין דרך לגרום לשני הרמקולים להיות מכוונים אליכם. כמו כן, הסוללה שלו חלשה יחסית לרמקולים אחרים, ותצטרכו להטעין את שתי היחידות במקביל עם שני חיבורים נפרדים.
מומלץ ל: אנשים שמתלהבים מהגימיק של הרמקול הכפול ומוכנים לפשרות שמגיעות איתו.
כותרת ביניים
מחיר: 339 שקלים
מאז שנרכש על-ידי לוג'יטק ב-2008, הפך המותך UE (לשעבר חברה בשם Ultimate Ears) לאחד המוכרים ביותר בתחום הרמקולים הניידים. סדרת ה-Boom שלהם היא מהטובות שקיימות בשוק היום, עם תמחור לא רע וסאונד מצוין לרוב.
ה-Wonderboom 2 הוא הזול שברמקולי החברה כיום, והיחידי בסקירה עם דירוג IP67. מה זה אומר? שהוא לא רק חסין מפני מים אלא גם מפני אבק וחלקיקים. אין בעיה להניח אותו על החול בחוף הים ואז פשוט לשטוף אותו. עוד דבר ייחודי הוא מצב החוץ שלו, שמעלה את רמת הבס ואת עוצמת הצליל לרמה שמתאימה לשימוש מחוץ לבית.
6 צפייה בגלריה
UE Wonderboom 2
UE Wonderboom 2
בולט בשטח
(צילום: חגי דקל)
הטוב: הוא קטן ונוח למדי. הסאונד שלו נותן פייט יפה ל-JBL, ובכל הקשור לבס הוא אפילו נמצא ביתרון קל. הסוללה שלו היא החזקה ביותר בסקירה והיא מספקת 13 שעות האזנה. וכמו רמקולים אחרים, גם פה תוכלו לחבר שני רמקולים אחד לשני כדי לייצר סטריאו.
הפחות טוב: גם כאן לא תמצאו מיקרופון או חיבור 3.5 מילימטרים.
מומלץ ל: אנשים שמחפשים רמקול נייד איכותי ולא גדול מדי.
הבהרה: מחירי הרמקולים השתנו לאחר הפקת הסרטון. המחירים המעודכנים מופיעים בטבלה ובגוף הטקסט.