שיאומי היא חברה חסרת מנוחה. היא מוציאה לשוק דגמי סמארטפונים חדשים בקצב מסחרר, לא תמיד מאפשרת להם להיקלט ולהפוך למבוקשים. עוד אנחנו סוקרים כאן את דגם פוקו X3, והחברה משיקה מחרתיים בארץ את Mi 10T החדש. כמו תמיד אצל שיאומי, צריך להבין את ההיגיון מאחורי הדברים: סדרת Redmi מתמקדת בשוק הנמוך עם סמארטפונים בסיסיים שנמדדים בכמה מאות שקלים. Mi היא סדרת ספינות הדגל של שיאומי וה-10T החדש הוא הנציג התורן שלה. אבל באמצע ביניהן נמצא השוק הגדול באמת, והצפוף במתחרים, שוק הביניים שבו גם סמסונג וגם אפל נועצות ציפורניים חדות.
7 צפייה בגלריה
שיאומי Poco X3
שיאומי Poco X3
שיאומי Poco X3
(צילום: ynet)
שוק הביניים הוא ערש הולדתה של שיאומי ומה שהקנה לה את שמה: סמארטפונים עם ביצועים טובים ומחיר זול. כדי לא לאבד את אחיזת השוק היא מחזקת את סדרת Poco והופכת אותה לתת-המותג רשמי תחת שיאומי. מה שהתחיל ב-2018 ב-פוקו F1, "מחסל מכשירי הדגל", הופך עכשיו לסדרה של סמארטפונים בדגמי ביניים, מגבוה ועד נמוך. רק השנה ראינו את פוקו X2 שיצא בפברואר, פוקו F2 Pro שיצא במאי, פוקו M2 פרו שיצא ביולי, וכעת פוקו X3 NFC. אם אתם מחפשים דגם ביניים לא תוכלו להתעלם מפוקו.
7 צפייה בגלריה
שיאומי Poco X3
שיאומי Poco X3
Poco X3 בכחול קובלט
(צילום: Xiaomi)

1. מה חדש ב-פוקו X3 NFC

אם מסתכלים מקרוב אפשר להבחין שפוקו X3 החדש הוא בעצם וריאציה חלשה יותר של פוקו F2 פרו (שסקרנו כאן לפני שלושה חודשים). תמהיל התכונות החדש מצליח לסחוט מחיר שמגיע לכמחצית מקודמו ומציב אותו באמצע קטגוריית דגמי הביניים, סביב 1,000 שקל.
בואו נראה מה חדש בפוקו X3: ראשית, שיאומי מוותרת כאן על מעבד הכתר סנאפדרגון 865 ובמקומו מציבה את הסנאפדרגון 732G, זול יותר וחלש ממנו בכמה דרגות. את מסך ה-AMOLED של הקודם מחליף כאן מסך LCD זול יותר, אם כי בהפרדה ובבהירות זהות. שיאומי מפנקת אותנו כאן בקצב רענון 120 הרץ לתנועת מסך חלקה. את גימיק מצלמת הסלפי הקופצת והיקרה ב-F2 מחליף כאן חריר מצלמה קדמית סטנדרטי. גודל הזיכרון ומערך הצילום של שני הטלפונים כמעט זהה, אבל הדגם החדש כולל כמה תוספות חדשות: עמידות מסוימת למים, סוללה חזקה יותר וצליל סטריאופוני - היצע לא רע של תכונות במחיר בר-השגה.
7 צפייה בגלריה
שיאומי Poco X3
שיאומי Poco X3
Poco X3. עיצוב כבד
(צילום: ynet)

2. העיצוב מעט מדכא

הטלפון שהגיע אלינו מהיבואנים הרשמיים, חברת המילטון, מעוצב בסגנון "אפור צללים" מעט מדכא. העיצוב האחר – "כחול קובלט" קצת יותר מעודד. בכל מקרה אפשר להשתתף בעגמימות שליוותה בוודאי את אותו יום בו מעצבי הטלפון החליטו על עיצוב אורבני תעשייתי כזה, עם הכיתוב POCO באותיות ענק על גב המכשיר בתוך מלבן מקוקוו, שמקנה לו מראה של טלפון משרדי נייח משנות ה-90. גודלו של הטלפון (כמעט 17 ס"מ) ומשקלו (215 גרם) תורמים לתחושת הכובד.
מבנה ה-X3 מזכיר מאוד את אחיו הגדול F2: על גב המכשיר ארבע מצלמות בתוך מעגל, אם כי כאן מדובר במערך מלבני שממוקם בתוך מעגל ותורם לעוגמה. המפרט בינוני, עם זכוכית גורילה 6 מלפנים וגב פלסטיק מאחור. צריך לשמוח שהדגם החדש עמיד בפני התזות מים ואבק בזכות תקן IP53, אם כי דאגה מסתמנת לנוכח הפקק לשקע ה-USB, שמצורף לכיסוי הטלפון.
פוקו X3

3. המסך סביר

כמו ל-F2 כך גם ל-X3 הנוכחי יש מסך בגודל 6.67 אינץ', בעל הפרדה 2400X1080, בהירות סבירה ותמיכה ב-HDR10. אבל בעוד שהמסך הקודם היה מסך AMOLED מצוין, כאן מדובר במסך LCD, סביר אבל לא בר תחרות. התשובה של ה-X3 ל-F2 היא קצב ריענון תצוגה של 120 הרץ לעומת 60 הרץ בלבד בקודם. לא בטוח שכל משתמש יבחין בהבדלים בזרימת התצוגה, אבל אם נותנים לכם, תגידו תודה. בראש המסך נמצא חריר מצלמת הסלפי, שמחליף בהצלחה את גימיק המצלמה הקופצת בדגם הקודם.
7 צפייה בגלריה
שיאומי Poco X3
שיאומי Poco X3
מערך המצלמות. מלבן בתוך מעגל מצויר
(צילום: ynet)

4. המעבד מפתיע

על הנייר, ערכת השבבים של ה-X3 היא נקודת התורפה שלו, כששיאומי מחליטים לשבץ בו את ה-Snapdragon 732G, מעבד בטכנולוגיית 8 ננו-מטר בלבד ומדגם שנמצא כמה דרגות מאחורי חוד החנית – ה-Snapdragon 865 שנמצא ב-F2. אז האמת היא שהטלפון נתן ביצועים יפים בהפעלת אפליקציות ובמשחקים לא תובעניים במיוחד. למעשה, המעבד הותאם במיוחד למשחקים (זו משמעות ה-G בשמו) ואפשר לנבא שמרבית המשתמשים לא יתלוננו על יכולותיו.
הטלפון שבדקנו היה מצויד בזיכרון פנימי 6 גיגה בייט וזיכרון אחסון 128 גיגה בייט. קיים דגם נוסף בעל זיכרון אחסון 64 גיגה בייט. נפח הזיכרון אינו מהווה כאן מחסום בזכות שקע ההרחבה, ששיאומי מעניקה לנו בנדיבותה. הזיכרון הפנימי, מצד שני, נמוך מהסטנדרט המצופה ב-2020.
7 צפייה בגלריה
שיאומי Poco X3
שיאומי Poco X3
צילומי מאקרו נאים
(צילום: ynet)

5. מערכת ההפעלה עמוסה

מערכת ההפעלה של הפוקו X3 מבוססת על אנדרואיד 10 עם מעטפת MIUI 12 של שיאומי מעליה. תקצר היריעה מלפרט את כל תכונות המעטפת של שיאומי, שמוסיפה אינספור תכונות ליכולות הבסיסיות של האנדרואיד של גוגל. האם הזכרנו כבר "משוב מישושי", "ניהול מזהה וירטואלי", "מאיץ משחקים", "ארגז כלי וידאו", "פתיחת שטח שני", ועוד ועוד? המערכת עמוסה בפיצ'רים, לא תמיד הכי שימושיים.
ויש לה עוד תכונה ייחודית לשיאומי - פרסומות מציקות. אם אתם רוצים אפליקציות או עיצובים, אתם תיתקלו בתחליף תשלום: הסכמה לקבל פרסומות. אבל הפרסומות מגיעות גם אם לא הסכמתם. למשל אחרי פעולה כמו האצת הטלפון, מופיעה פרסומת לקוטג' 5 חדרים בחצור הגלילית. בסוף הורדת משחק אספלט 9, מופיעה פרסומת להורדת אפליקציית כלל ביטוח ופיננסים.
שיאומי Poco X3

6. המצלמות מספקות את הסחורה

על מערך הצילום אנחנו מכבירים מילים רבות בדרך כלל, אבל במקרה הזה אין צורך. הוא דומה מאוד למערך הצילום של פוקו F2 שסקרנו זה לא מכבר. נזכיר שמדובר בעדשה ראשית סוני 64 מגה פיקסל ללא ייצוב תמונה, שמייצרת בפועל ב-16 מגה פיקסל עם תוצאות נאות. בנוסף יש עדשה אולטרה-רחבה 13 מגה פיקסל, עדשת מאקרו 5 מגה פיקסל (שמחליפה את הטלפוטו הלא מוצלחת בדגם הקודם) וחיישן עומק 2 מגה פיקסל. מצלמת הסלפי מלפנים היא ברזולוציה 20 מגה פיקסל.
גם כאן המצלמה מניבה צילומים נאים עם צבעוניות בולטת באור יום ומעט מונוטוניות בצילומי פנים. צילומי המאקרו נראים טוב וגם צילומי הלילה. שיאומי עושה שימוש כבד בכלי עיבוד התמונה ("AI") באפליקציית הצילום והתוצאה היא תמונות משופרות ויכולות חדשות ומעניינות. צילום הווידאו ב-X3 מסתפק באיכות 4K (לעומת 8k בקודם), יכולת מספיקה לגמרי לכל מטרה וצורך. צילומי הסלפי נאים גם הם, עם תכונות פורטרט שמשפרות את התוצאה.
7 צפייה בגלריה
שיאומי Poco X3
שיאומי Poco X3
צילום לילה. מספק את הסחורה
(צילום: ynet)

7. הסוללה שכחה להתרוקן

שיאומי ציידה של ה-X3 בסוללה עתירת נפח - 5,160 מיליאמפר לשעה, שיפור של 10 אחוזים לעומת הסוללה של הדגם הקודם. בצירוף המטען המהיר בהספק 33 וואט מדובר במערך אנרגיה, שישכיח ממכם את הצורך לדאוג להתרוקנות הסוללה. הסוללה עבדה ברציפות שעות ארוכות והטעינה נדרשה רק פעם בכמה ימים. עם זה, אכזבה קלה למי שהתרגל לטעינה אלחוטית: אין פה, כמו גם בדגמים הקודמים של פוקו. אם הייתה, לא היינו צריכים לשאוף למכשירי פרימיום.

8. מה עוד היה לנו?

מערכת אודיו סטריאופונית היא תכונה נדירה בטלפונים מדגמי הביניים ושיאומי עושה את זה לא רע, תוך שימוש באוזניית הטלפון כרמקול שני. חיישן טביעת האצבע נמצא כאן בכפתור ההפעלה, שהוא רחב ופחוס יותר מהרגיל כדי לאפשר זאת. על פי המסורת בשיאומי, יש כאן גם נורית LED ומקרן אינפרה-אדום, שמשמש כשלט רחוק לטלוויזיות ומזגנים. וכן, שיאומי אולי מתהדרת בשבב NFC, שמשמש בדרך כלל לקנייה ללא מגע והוא כמעט ואינו שימושי בישראל (להוציא "רב קו" למשל), אבל הדגם הזה לא תומך בתקשורת הדור החמישי (5G), שהיא עכשיו הדבר החם של הסצינה הסלולרית בישראל.
7 צפייה בגלריה
שיאומי Poco X3
שיאומי Poco X3
שיאומי Poco X3
(צילום: Xiaomi)

9. לסיכום

מבחינת המחיר, פוקו X3 ממוקם עמוק בשיפולי רשימת הטלפונים בדגמי הביניים בישראל. לשיאומי עצמה יש ברשימה דגמי ביניים יקרים ומשוכללים ממנו, מסדרת פוקו ומסדרת Mi. ברמת המחיר שהוא מציג הוא רואה סביבו את Realme 6, את Galaxy A31 של סמסונג, אולי עוד אחד ושניים, וכולם נחותים ממנו בתכונותיהם. מה שאומר, שהפוקו X3 מציע יחס עלות/תמורה, מהטובים בשוק בישראל. אם אתם מחפשים דגם ביניים, שייתן בביצועים מבלי להעיק על הכיס, זה הטלפון בשבילכם.
המחיר של היבואן הרשמי המילטון: 1,249 שקל. אפשר למצוא בשוק בכמה מאות שקלים פחות.