• הדור הבא של המגאן המשפחתית כולל גם גרסה כול-חשמלית
  • תחלוק בסיס עם ניסאן אריה ותציע טווח נסיעה של כ-350 ק"מ
  • תוצג רשמית בסוף 2021, צפויה לנחות בישראל בתחילת 2022
הייתה חלוצה, נותרה מאחור: רנו נחשבת לחלוצה מבין היצרניות האירופאית באימוץ יחידות הנעה נקיות מזיהום. עזבו את הפלואנס החשמלית ומחליפת הסוללות בעלת השורשים המקומיים, שכן הייתה גם זואי שהוצגה לראשונה כבר ב-2012, קנגו ומאסטר שהיו רכבים מסחרים ראשונים עם יחידה חשמלית והמון תכניות אחריהם. רנו מתגאה אומנם ב-300 אלף רכבים חשמליים שיוצרו על-ידה בעשור האחרון, אבל בשנים האחרונות היא נשארה מאחור, בעיקר בהשוואה למתחרות ישירות מקונצרן פולקסווגן או PSA, שסגרו את הפער במהירות ודהרו קדימה.
סנונית ראשונה על בסיס ניסאן: "זו לא באמת מגאן עתידית אלא אב-טיפוס מאוד כללי", אתם אומרים לעצמכם? ובכן, כאן בתמונות, עם יחידת הנעה חשמלית על בסיס פלטפורמת CMF-EV משותפת לניסאן אריה, אתם רואים קונספט מרהיב שמוכן לייצור סדרתי ב-95% - לדברי רנו. והייצור הזה יחל כבר בשנה הבאה. האם חישוקי "20 עם כיסוי "21 להפחתת מערבולות אוויר יישאר? ספק. האם ידיות הדלתות המוסלקות יהיו במכונית שתגיע ארצה? כנראה. ומה עם מצלמות במקום מראות? נקווה שלא.
בהשוואה למגאן האצ'בק הנוכחית, הקונספט קצר ב-15 ס"מ (436 ס"מ), צר ב-1.5 ס"מ (180), אבל בסיס הגלגלים ארוך ב-3 ס"מ (270) והוא גבוה ב-6 ס"מ (150.5). תמונות של תא הנוסעים טרם פורסמו אבל לדברי היצרנית הוא יהיה עם מרחב המחיה הטוב ביותר בקטגוריית משפחתיות-קומפקטיות.
מנוע וביצועים: המנוע החשמלי כאן מפיק 217 כ"ס. ההנעה קדמית בדומה לפיז'ו, ובשונה מחשמליות משפחתיות של קונצרן פולקסווגן המצויידות בהנעה אחורית. האח לבית ניסאן מוצע גם בגרסת הנעה כפולה, אבל ספק אם גם רנו תציע אותה בדגמים רגילים - אולי ב-RS קיצונית בעתיד הרחוק.
טווח הנסיעה לא פורסם רשמית, אבל אנחנו משערים כי מצברי 60 קוט"ש יאפשרו כ-350 ק"מ בין טעינות, בדומה לאח לבית ניסאן. באופן רשמי מציינת רנו כי ניתן יהיה לעשות שימוש בטעינה מהירה בהספק 130KW, מה שאמור לאפשר מילוי ל-80% בכחצי שעה.
ומה עם המגאן הרגילה: למרות מפגן הכוח החשמלי, עיקר המכירות של הדור החמישי למשפחתית הצרפתית יהיה שמור עדיין למנועי בעירה פנימית. עוד לא ברור אילו מנועים יוצעו. כפי שזה נראה כעת רנו מתכוונת לוותר על דיזל שזכה לפופולאריות רבה בדגם הנוכחי, ותתמקד בגרסאות היברידיות והיברידיות-נטענות שכבר הציגה במסגרת מתיחת הפנים למגאן הנוכחית.
מה אנחנו חושבים: מדובר אומנם באב-טיפוס וכדי לחוות דעה ניאלץ להמתין לגרסת הייצור. אבל רנו עובדת, ועובדת מהר. ויש לה את כל הידע והניסיון לעשות זאת נכון - הודות לקשר ההדוק מאוד עם ניסאן הזוכה להצלחה אדירה עם הליף. ודי בניגוד לזו האחרונה, לרנו גם היסטוריה של מכוניות מעניינות ופורצות דרך, כך שבעיקר הגיע הזמן.