לכל אורך השימוש ב-Link Bar של JBL, תהיתי מה היה קורה אם המכשיר הזה היה מגיע לחנויות לפני ארבע-חמש שנים ולא עכשיו. הנה מוצר של אחת מחברות האודיו המוכרות בעולם, שמבטיח לכם להפוך כל טלוויזיה לחכמה, לשדרג את הסאונד שלה ולהוסיף לסלון הביתי שלכם רמקול חכם. רק שאנחנו בסוף 2020: מרבית הטלוויזיות שנמכרו בחצי העשור האחרון בישראל הן חכמות, מבחר מקרני הקול גבוה מאי פעם, וגם רמקולים חכמים אינם מוצר נדיר במדינתנו.
3 צפייה בגלריה
JBL Link Bar
JBL Link Bar
JBL Link Bar. מגיע לישראל באיחור
(צילום: יח"צ)
לזכותה של JBL אפשר לומר כי ה-Link Bar בכלל הוכרז לפני יותר משנתיים, אך לקח לו זמן להגיע לחנויות, ועוד יותר זמן לעשות עלייה. הוא מגיע לכאן כדי להגדיל את היצע הממירים החכמים של שירות הטלוויזיה Partner TV, ונמכר בלעדית בחנויות של פרטנר, ב-1,649 שקלים.
התסריט היחיד שבו ה-Link Bar רלוונטי עבורכם הוא אם אתם צריכים יותר ממקרן קול. הוא אמנם עושה את עבודת הסאונד בצורה לא רעה, ויהיה עדיף על הרמקולים המובנים במרבית הטלוויזיות, אבל גם אינו מספק תמורה טובה לכסף שלכם אם כל מה שאתם רוצים זה שדרוג לרמקולים. כמו שקורה לרוב במקרני קול לא מאוד יקרים, הצלילים הנמוכים נשמעים מצוין, הצלילים הגבוהים הרבה פחות, ואין כאן באמת ניסיון לייצר צליל היקפי.

צליל זה לא הכל

אך כאמור, צליל זה רק חלק ממה שמקרן הקול הזה בא לתת. בצידו האחורי של המכשיר תמצאו, למשל, שלוש כניסות HDMI. זה חלק מהניסיון לממש את ההבטחה שנמצאת על קופסת המכשיר, להפוך "טלוויזיות ישנות לחכמות". הרעיון הוא שגם אם יש לכם מסך ישן עם כניסת HDMI אחת, למשל, המכשיר הזה יוסיף עוד 3 כניסות בתקן HDMI 2.0, שיאפשרו לחבר את הציוד שלכם ישירות ל-Link Bar. כמי שתמיד יש לו יותר מכשירים לחבר ל-HDMI מאשר כניסות פנויות, אני חושב שזה רעיון מצוין, אבל מכיר בכך שרוב האנשים מסתפקים בלי בעיה במספר הכניסות שיש במסך שלהם.
3 צפייה בגלריה
JBL Link Bar
JBL Link Bar
אפשר לדבר איתו, אבל רק באנגלית
(צילום: יח"צ)
יציאת ה-HDMI של הסאונדבר, אותה אתם מחברים לטלוויזיה, תומכת בתקן ARC, שמאפשר למסך להעביר צליל דרך HDMI. בנוסף, יש כאן כניסת AUX, כניסת צליל אופטית וחיבור רשת - בסך הכל היצע סטנדרטי והגיוני עבור מכשיר מהסוג הזה. הייחודיות של ה-Link Bar, כפי שהזכרתי, היא בהיותו לא רק מקרן קול אלא גם סטרימר ורמקול חכם. יש כאן מיקרופון מובנה, שאותו אפשר לכבות באמצעות מפסק פיזי במכשיר, שמאזין כל הזמן למילת ההשכמה של Google Assistant. חרף היעדר התמיכה בשפה העברית, ה-Assistant יכול להיות שימושי למדי בישראל אם אתם מוכנים לשוחח איתו באנגלית. זה אומר גם שאפשר להשמיע ברמקול מוזיקה דרך מגוון שירותי סטרימינג, כשבנוסף יש כאן גם חיבור בלוטות' להשמעה מטלפונים סלולריים.

תשכחו מ-4K

ואילו כשמדליקים את הטלוויזיה, מתגלה המוצר השלישי: סטרימר Android TV, שהוא הסיבה לכך שפרטנר משווקת את Link Bar. היות וקהל היעד הוא בעלי טלוויזיות ישנות, הסטרימר אינו ברזולוציית 4K וזה בסדר. אבל מהירות התגובה שלו נעה לרוב בין סבירה למעיקה.
3 צפייה בגלריה
פרטנר טי וי
פרטנר טי וי
פרטנר TV. במקום סטרימר
(צילום: יחצ)
לא קל להיות סטרימר אנדרואיד TV בימינו. מצד אחד יש את שיאומי שחולשת על השוק עם הקופסאות הזולות שלה, מצד שני יש חוויות פרימיום לא רעות מצד יצרנים כמו Nvidia (סדרת ה-Shield זמינה באמזון עם משלוח לישראל). ועכשיו גם גוגל בנתה ממשק משתמש לכרומקאסט החדש שלה. ה-Link Bar פשוט לא מצליח להתחרות במחיר של שיאומי או בחוויות של Nvidia בכל הקשור להזרמת תוכן. אבל היי, לפחות השלט שלו חביב ובנוי היטב.
אני בהחלט יכול לראות קהל יעד ל-JBL Link Bar, וזה בדיוק מה שכתוב על הקופסה שלו: בעלי טלוויזיות ישנות שרוצים להביא את המסכים שלהם לעידן הטלוויזיות החכמות בקלות. יש ערך לכך שקונים קופסה אחת עם שלט אחד במקום לרכוש בנפרד סאונדבר, מפצל HDMI, סטרימר ורמקול חכם. אבל אם אתם מוכנים לעשות את העבודה הזאת, בסופו של דבר תקבלו תוצאה טובה יותר מאשר עם המכשיר הזה - שמנסה לעשות הכל, אבל לא באמת מצטיין בכלום.