חיים ציפל (14), עולה חדש-ישן מלונדון, הוא להיט ישראלי – אך כמו שקורה עם כל בן המגזר שעושה את זה בגדול, הוא להיט ענק עוד יותר אפילו בקרוב הציבור הדתי והחרדי. לפני כחודש הגיע למקום השני בריאליטי "בית ספר למוסיקה", ומאז שעלתה התוכנית לאוויר הבאזז סביבו לא פוסק.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
"בכל מקום שאני הולך אני מקבל כל כך הרבה אהבה והערכה", מספר הכוכב הירושלמי הצעיר, "גם במגזר הדתי והחרדי - וגם במגזר החילוני. זה פשוט מרגש אותי בטירוף שאנשים מניחים בצד סטריאוטיפים, ומתמקדים במוזיקה".
מסיבה זו החליט ציפל הצעיר להוציא קליפ – כאן בבכורה לגולשי ynet – עם אחד המוזיקאים המוכרים והמסקרנים בז'אנר הפופ החרדי, שרולי ברונכר. "יש לנו מסר משותף של אחדות בעם", אומר ציפל. "הגיע הזמן שנפסיק עם המריבות והשנאה. כולנו אחים, ואנחנו אוהבים לחלוטין את כולם ללא יוצא מן הכלל".

תחושת בדידות משותפת

השיר "אליך" מדבר על רגעי הפחד שהם מנת חלקם של רבים בימים אלה, מתוך שברון לב ובדידות, תחושה המשותפת לרבים גם כשהם בחברת אנשים. "זו תפילה ובקשה לאבא שישלח חיבוק ותמיכה", אומר ציפל.
2 צפייה בגלריה
שרולי ברונכר וחיים ציפל
שרולי ברונכר וחיים ציפל
חיים ציפל ושרולי ברונכר
(צילום: שוני קופר)
הוריו של חיים מודים כי חששו בתחילה לשלוח את הילד לתוכנית, ופחדו מקונפליקטים על רקע דתי. אך ההפקה, הם מספרים, הייתה איתם לחלוטין לאורך כל הדרך, ודאגה שלא יהיו שום חוסר נעימויות, והכול יזרום בצורה חלקה ומכבדת.
לפרוץ בתקופת הקורונה זה אולי לא כל כך אידיאלי, בוודאי בשעה שכל הבמות סגורות. אבל זה לא מונע מברונכר וציפל להשקיע את כל מרצם במוזיקה, ולתכנן את העתיד. "דווקא בתקופה הזו אנשים הרבה יתר מחוברים למדיה", מסביר היוצר והמעבד ברונכר. "אז למרות שההכנסות ירדו בצורה ניכרת בגלל מחסור בהופעות, אנשים מחפשים יותר מתמיד מוזיקה חדשה שתצליח לגעת בהם, לשמח ולרגש. אני מקווה שהצלחנו בזה".
2 צפייה בגלריה
שרולי ברונכר וחיים ציפל
שרולי ברונכר וחיים ציפל
דווקא עכשיו, משקיעים במוזיקה. ציפל וברונכר
(צילום: בצלאל כהן)
ברונכר מספר כי פגש את ציפל כבר לפני מספר שנים. "הכרתי אותו במסגרת עבודתי באולפני הקלטות, וכבר אז התרשמתי מאוד מגוון הקול המיוחד וההגשה הבוגרת שלו", הוא אומר. "כשכתבתי את המילים לשיר הזה, מיד הרגשתי שחיים יוכל לבצע אותו בצורה המדוייקת ביותר".