הסינגל האוטוביוגרפי החדש של הראפר, יובל בילגוראי, הידוע בשם הבמה שלו "בילגו", מתעסק בשיח שלא רבים מיוצרי הראפ בישראל שרים עליו - עודף משקל. באולפן ynet הוא ביצע את השיר החדש יחד עם השחקנית מורן רוזן, וסיפר על ההתמודדות האישית שלו עם הנושא.
"יותר ויותר גברים מתעסקים בדימוי הגוף שלהם, ומטרת השיר היא להראות להם שהם לא לבד. שאפשר לשתף ולדבר על זה בצורה קלילה וכיפית, וגם לפתוח חלון לעולם הגברים שאוכלים כאפות על המשקל והתזונה שלהם", הוא אומר ל-ynet.
"כל החיים שלי אני זוכר את עצמי עם כרס, רוב היום אני מחזיק את הבטן בפנים, ובשיר הזה הוצאתי את הבטן מהארון ושמתי אותה על במה. בחברה לא רגיל לראות גבר ששר על דימוי גוף. מצופה מנשים בחברה להיראות טוב ומוקפד וגברים בחברה המערבית צריכים להיות חזקים. מגבר לא מצופה לומר, "אני מרגיש שהבטן יצאה לי", או "התחת שלי נראה גדול בג'ינס הזה", אבל יש הרבה גברים שחושבים את זה".
1 צפייה בגלריה
יובל בילגוראי
יובל בילגוראי
"מצופה מגברים להיות חזקים, לא לומר "התחת שלי נראה גדול", אבל הם חושבים את זה"
(צילום: יעל יקל)
"כרס, עריסתה של הבושה, מקום בריאתה של המודעות העצמית, שגרמה לי לחשוב פעמיים לפני שנכנסתי למים בעונת הרחצה", הוא שר בסינגל החדש ומתאר התמודדות קשה עם דימוי עצמי שבני נוער רבים חווים אך לא מדברים עליה, במיוחד לא בנים. "הבדיחה הייתה קבועה שיש לי תחת גדול, ומרוב שלא ידעתי מה לעשות, פשוט הפסקתי לאכול. הסתכלתי במראה אובססיבי, הייתי קשוח עם עצמי, הייתי אגרסיבי".
בריאיון, מסביר בילגוראי את המילים: "בתיכון הייתי הכי רזה שהייתי בחיי, אבל לא היה לי נוח להוריד חולצה כי הייתה לי כרס קטנה. בראש שלי הייתי שמן, והייתי יכול שלא לאכול עד שהייתי מקבל סחרחורת. לקח לי הרבה זמן להבין שזה נמצא להרבה אנשים בראש".
"זו לא השירה או הביצוע, זה לחפור עמוק ולהוציא את האמת הכי סודית ואישית בשיר", הוא מסכם. "יש בשיר הזה דברים שהחברים הכי טובים שלי לא יודעים עליי. לשיר כל אחד יכול, אני שר באירועים כבר שנים, אבל לשיר את מי שאני, נותן לי משמעות, ואני מקווה שתמיד תהיה לי בטן מלאה בדברים לומר".