הנהלת היורוליג שינתה אתמול (שני) באופן רשמי את החלטתה על פסיקה של הפסדים טכניים לקבוצות שלא יוכלו להופיע למשחקים בעקבות הידבקות המונית בנגיף הקורונה, ודחיית המפגשים לתאריך אחר.
כזכור, וילרבאן וזניט סנט פטרסבורג ספגו הפסדים טכניים מאותה סיבה, מה שגרם לכאוס במפעל וביקורת של שחקנים ומאמנים נגד המתווה המוזר.
3 צפייה בגלריה
סנדי כהן מול אלכסיי שבד
סנדי כהן מול אלכסיי שבד
שבד מול כהן
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
ברטומיאו. לא נראה שהיורוליג תבוא לקראת חימקי
ברטומיאו. לא נראה שהיורוליג תבוא לקראת חימקי
ברטומיאו. לא נראה שהיורוליג תבוא לקראת חימקי
(צילום: ראובן שוורץ)
מי שיצאה נגד ההחלטה או יותר נכון נגד השלכותיה היא יריבתה הבאה של מכבי תל אביב חימקי מוסקבה (שישי, 20:00). הרוסים, שגם להם היו נדבקים רבים, החליטו לצאת לשני המשחקים שלהם בשבוע שעבר בספרד מול ריאל מדריד (הפסד 94:85) ובאסקוניה (77:60) עם סגל חסר מאוד בעקבות הידבקויות שהיו אצלה, כאשר מי שמילאו את החסר הם שחקנים צעירים ללא ניסיון.
"אנחנו מכבדים את היורוליג. לקחנו למסע בספרד שחקנים צעירים ושיחקנו הכי טוב שיכולנו. אבל מסתבר שאם היינו נשארים ברוסיה ומתעלמים מהכל, לא היינו סופגים הפסדים טכניים והמשחקים היו נדחים למועד מאוחר יותר. ההחלטה החדשה שהתקבלה פוגעת בנו וגם בערך של הספורט", אמר הג'נרל מנג'ר של חימקי, פאבל אסטחוב.
3 צפייה בגלריה
פבלו לאסו דואג
פבלו לאסו דואג
לאסו. ריאל ניצלה את הסגל החסר של חימקי
(צילום: EPA)
"כל הקבוצות צריכות להיות שוות ביורוליג, אבל הוכח עכשיו שחלק מהן שוות יותר מאחרות. על פי ההיגיון, הנהלת היורוליג צריכה לבטל את שלושת המשחקים האחרונים שלנו כי לא היינו בהם בסגל מלא בעקבות הקורונה, ולדחות אותם למועד אחר. זה מה שיהיה הוגן לעשות בסיטואציה הזאת. ההחלטה החדשה שהתקבלה לא עושה כבוד למפעל", סיכם הג'נרל מנג'ר.