לפני חודש, ביום השני של ראש השנה, הלכה לעולמה מירית הררי ז"ל, לאחר מאבק אמיץ במחלת הסרטן. בחודש יולי 2019, כמעט שנה לאחר שהתבשרה כי חלתה בסרטן סופני, היא ביקשה לסגור מעגל ולהקליט את מילות הפרידה שלה שיפורסמו לאחר מותה. הווידיאו נחשף לראשונה בעמוד הפייסבוק של המרכז הרפואי איכילוב.
ביום השלושים ללכתה, אלו מילותיה:
"אם אתם רואים את הווידאו הזה, כנראה שהפור נפל, כי הווידאו הזה נועד בעצם ליום שאחרי. אז קודם כול אני רוצה להגיד תודה על כל האהבה הענקית שכולם הרעיפו עליי ועל החיזוקים, זה לא היה ברור מאליו בכלל.
זאת השנה היפה בחיים שלי. אין פה ספק. עברתי דברים לא פשוטים, קשים לפעמים גם, אבל בשנה הזאת קיבלתי את ההזדמנות להוציא את הטוב שבי, וקיבלתי משמעות.
לא ידעתי לכמה זמן, אבל המשמעות שקיבלתי בשנה הזאת - לא זכיתי לה ב-51 השנים שקדמו לה. וזה מבחינתי הדבר הנפלא ביותר. המסר הענק שאני רוצה להעביר לכולם זה א' לא לפחד. אני יודעת שזה לא פשוט להפנים דבר כזה, אבל זה אפשרי. להיות באמונה שאנחנו פה ממילא, לא פוראבר, ותחשבו על זה שאנחנו פה ל-60, 70, 80 שנה, לא בשביל עוד טיול, לא בשביל עוד בית, לא בשביל עוד שמלה יפה. מה המשמעות שלנו בחיים?
בעיניי, המשמעות זה אהבת חינם, לעשות טוב, לחזק אנשים אחרים, להיות צינור, צינור שמעביר טוהר, לחשוב לפני שאנחנו כועסים, ולדעת שבכלל, כל המחלות, גם מחלת הסרטן, אני באמונה שלמה שאנחנו יוצרים את המחלה עם הלחצים והכעסים, והתסכול ואנחנו גם יכולים להבריא את עצמנו. אז אני זכיתי ליהנות, ואני מאחלת לכולם המון - המון בריאות, והמון אהבת חינם. הכי - הכי חשוב".
1 צפייה בגלריה
תמונת מירית הררי
תמונת מירית הררי
מירית הררי ז"ל.
(צילום: אביגיל עוזי)
הררי, אשתו של השדרן דידי הררי, הייתה אימא לשלוש בנות, סבתא לשני נכדים ומאמנת אישית במקצועה. בחודש ספטמבר לפני שנתיים אובחנה כלוקה בסרטן הלבלב, הנחשב לאלים ביותר מבין סוגי הסרטן השונים, במהלך ניתוח שעברה בראשית הגילוי, נתגלו אצלה גרורות גם בכבד. הררי אושפזה בבית החולים איכילוב פעמים רבות, לצורך טיפולים כימותרפיים והקרנות, שבמהלכם שיתפה בקורותיה ובמחשבותיה בצל המחלה הקשה.
את ימיה האחרונים עשתה מירית בביתה. "אני על הספה בסלון. הבנות ודידי לומדים את העבודה. צריך להזריק תרופות והן הופכות להיות אחיות רחמניות קטנות לאמא שלהן. רוני בא יום-יום לביקור. לילה ויום עברו ועוד לילה ויום, כל יום אני שואלת את עצמי אם היום זה היום... לעיתים הגוף רפוי ולעיתים הוא מתוח. אני יודעת לעשות מהלימון לימונדה, יש המון כיף. המון פתיחות. שיחות מופלאות. מכתבים נכתבו. הכל מוכן לשעת השין", כתבה.