ועד הטייסים של אל על הפסיד בתביעתו לביטול הסכם ההבראה שנחתם בשמו בין ההסתדרות וההנהלה, וכלל קיצוצי שכר בשיעור של 29% ופיטורי 71 טייסים זוטרים. כך פסק היום (שלישי) בית הדין המחוזי לענייני עבודה, בראשות השופט דורי ספיבק.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מדובר כמובן בבשורה משמחת לדירקטוריון החברה החדש שמתכנס היום לראשונה, לאחר בחירת דירקטורים חדשים מטעמו של בעל השליטה הטרי, אלי רוזנברג, והיו"ר, דוד ברודט, שלא יצטרכו כעת להתמודד פעם נוספת עם הסכמי ההבראה שחתמו עם מגזרי העובדים השונים ונועדו להבטיח שקט תעשייתי בחברה לצד קיצוצים חדים בעלויות.
2 צפייה בגלריה
מטוס אל על
מטוס אל על
מטוס אל על
(צילום: מארק ישראל סלם)
ועד הטייסים טען כי ההסכם נחתם בלי שהיה שותף במשא ומתן ותוך הפלייתו מול מגזרים אחרים בחברה. לטענת הוועד, הנהלת החברה הטעתה את ההסתדרות ביחס לדחיפות בחתימה על ההסכם, ובכך הובילה את ההסתדרות לחתום על ההסכם בשם הטייסים.
כזכור, אחת הסיבות להתנגדות הטייסים להסכם הייתה דרישתם שלא נענתה לפיצוי כספי עתידי או בדמות אופציות, כאשר אל על תחזור להיות רווחית. בית הדין כאמור דחה את דרישתם ומתח ביקורת על הוועד על כך שהתנהג בחוסר תום לב, השבית את פעילות טיסות המטען של החברה וכי לא היה בכוונתנו להגיע להסכם. בית המשפט קבע כי ההסכם שחתמה ההסתדרות נחתם כדין ולאחר חודשים בהם נעשו מאמצים מצד הנהלת החברה וההסתדרות להגיע להבנות שתהינה על דעתם של הטייסים.
2 צפייה בגלריה
אלי רוזנברג ברקע מטוס אל על
אלי רוזנברג ברקע מטוס אל על
הבעלים החדש, אלי רוזנברג
(צילום: בן חורין ואלכסנדרוביץ, שאטרסטוק)
בא כוחה של אל על הוא עו"ד אוהד גלעדי, ממשרד נחום פיינברג, את ההסתדרות ייצג עו"ד אלעד מורג ואת הטייסים ייצגה עו"ד אפרת דויטש. יצויין גם כי לטייסים קיימת זכות ערעור בבית הדין הארצי לעבודה.
מוועד הטייסים נמסר בתגובה: "הועד מברך על החלפת הדירקטוריון היום ומקווה שזה צעד ראשון ליחסי עבודה תקינים, בהם טייסי החברה ועובדיה לא יזדקקו לבתי המשפט כדי לדבר ביניהם".
מההסתדרות ומיו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, נמסר בתגובה: "ההסתדרות ואני מברכים על פסק הדין שניתן על ידי בית המשפט, אבל יחד עם זאת חשוב לזכור שמעבר לו יש בקצה את אל על, מהחברות החשובות ביותר במשק ובענף התעופה הישראלי, שקריסתה המוחלטת נמנעה. זה הזמן של כולנו לשלב ידיים, להתגבר על המחלוקות ויחד להתמקד בהתאוששותה של אל על ובהחזרתה לפעילות מלאה ככל הניתן".
במקביל, נפרדה היום תמי מוזס מהדירקטוריון ומהשליטה באלעל (מוזס ירדה לאחזקה של 15.2% ממניות החברה). במכתב ששלחה לעובדים ונאמר: "למשפחת אל על מתחלף היום הרכב הדירקטוריון ואני מבקשת לאמר לכולם תודה. אני משוכנעת שתמשיכו לעשות חייל ולהצעיד את אלעל לעתיד בטוח".