פייסבוק מרחיבה את משפחת אפליקציות ה"לייט", ומודיעה היום על השקה ראשונית של אינסטגרם לייט - גרסה רזה וקלה יותר של הרשת החברתית הפופולרית. האפליקציה מיועדת למכשירי אנדרואיד בלבד ולשווקים מתפתחים, והיא פותחה במרכז המחקר והפיתוח הישראלי של פייסבוק בתל-אביב.
3 צפייה בגלריה
עכשיו גם בגרסה רזה. אינסטגרם
עכשיו גם בגרסה רזה. אינסטגרם
עכשיו גם בגרסה רזה. אינסטגרם
(צילום: Shutterstock)
גרסת הלייט של אינסטגרם שוקלת פחות משני מגה-בייט (בהשוואה לכ-32 מגה-בייט ששוקלת האפליקציה המלאה), והיא כוללת את התכונות המרכזיות של אינסטגרם: פיד לשיתוף וצפייה בתמונות, פילטרים, סטורי, הודעות ואפילו IGTV. לעומת זאת, תכונות כמו מסנני AR בסטורי, תחום השופינג ופיצ'רים כמו Reels - לא יימצאו בגרסה הרזה, לפחות בשלב זה.
עוד על אינסטגרם:
פיתוח גרסה רזה של אינסטגרם אמור לשרת צרכים ייחודיים בשווקים מתפתחים: שימוש במכשירי אנדרואיד חלשים עם מערכות הפעלה מיושנות, רשת סלולרית איטית, חבילות גלישה יקרות וזיכרון שנגמר במהירות. האפליקציה כבר שוחררה בחודש שעבר בדרום מזרח אסיה, ובחודשים הקרובים היא צפויה להגיע גם לדרום אמריקה וצפון אפריקה. היא פונה למשתמשים במדינות כמו ברזיל, אינדונזיה, הפיליפינים ועוד, שווקים עתירי משתמשים ובהם אתגרים טכנולוגיים ייחודיים.
3 צפייה בגלריה
אינסטגרם לייט
אינסטגרם לייט
אינסטגרם לייט
(צילום: Instagram)
כמו עם פייסבוק לייט, גם אינסטגרם לייט צפויה להגיע בסופו של דבר אל משתמשים בכל העולם - וגם בישראל, כאן היא תהיה רלוונטית עבור אוכלוסיות ספציפיות כמו מהגרים, פליטים ועובדים זרים.
האתגר הטכנולוגי בפיתוח אפליקציה מוקטנת, קלה ומהירה שנותנת חוויית שימוש טובה הוא משמעותי. לדברי גל צלרמאיר, מנהל פיתוח התוכנה של אינסטגרם לייט, חלק מרכזי בפיתרון הוא העברת נתחים מהקוד של האפליקציה להרצה בצד השרת ולא בצד המשתמש. הוא הסביר כי רשימת הוויתורים כללה למשל מעבר שונה בין הסטוריז המוכרים באינסטגרם - אניטמציית הקובייה המתחלפת, שמתברר שגוזלת משאבים.
3 צפייה בגלריה
אינסטגרם לייט
אינסטגרם לייט
אינסטגרם לייט
(צילום: Instagram)
גם תקופת הקורונה הציבה אתגרים - למשל ביכולת של צוות הפיתוח להתכנס ולעבוד יחד, או בקבלת פידבקים ממשתמשים במדינות מרוחקות. חברי צוות הפיתוח הישראלי הסתובבו בחודשים האחרונים עם מכשירי אנדרואיד זולים כדי לבדוק בעצמם את אינסטגרם לייט, ומשתמשים סיפקו פידבקים מרחוק.