• ברנו מבהירים כי השמועות על סגירה אפשרית של המותג החדש-ישן אינן נכונות
  • התכניות של רנו כוללות עבור אלפין עצמאות מלאה, דגמים חשמליים וריווחיות
  • מכוניות אלפין אמורות היו להגיע ארצה, בינתיים זה לא קרה
"אלפין עשויה לגדול עד כדי מעמד של מיני פרארי בתעשיית הרכב", כך אמר לבלומברג לוקה די מאו, העומד בראש יצרנית הרכב רנו. די מאו, שהגיע למותג הצרפתי אחרי שעמד בראש סיאט הספרדית ולפני כן גם אלפא רומיאו האיטלקית, רואה בשיפור התוצאות העיסקיות של המותג הקטן והוותיק - אותו החזירה רנו לחיים לפני מספר שנים - מהלך מחויב המציאות בדרך ליעד.
ובהתאם לתכניות אלה, הוא מעוניין גם בהצלחות בשדה הספורט המוטורי ויריץ לכן את אלפין באליפות העולם במירוצי סיבולת ובפורמולה 1, שם יוצמד שמה לקבוצת רנו. השתתפות במירוצים וסיקור תקשורתי אינטנסיבי אמורים, כך לפי תכניתו, לאפשר לאלפין להפוך עצמאית וריווחית יותר.
וזה עוד לא הכל. המותג אלפין אמור להעניק לדגמים שונים בארסנל החשמלי העתידי של רנו את הניחוח האקזוטי-ספורטיבי שחסר בדרך כלל לדגמים שעיקר מטרתם הוא חסכון בפליטת מזהמים. מקורות מקורבים למותג חשפו זה מכבר כי בנוסף צפויים גם דגמים חשמליים ספורטיביים-טהורים תחת השם אלפין, בדומה לפורטפוליו של פורשה עם ה-911, לא פחות.
מה אנחנו חושבים: אין הרבה מכוניות שזוכות אצלנו להערכה כה גורפת. האלפין לא חזקה במיוחד, לא נוחה במיוחד ובוודאי לא שימושית במיוחד ותהיה ללא ספק לא-זולה במיוחד, עם תג מחיר שיציב אותה - אם וכאשר תגיע - בסביבות פורשה קאיימן המעולה.
אבל לצד אלה יש לה יתרונות בזכות משקל נוצה שנדיר למצוא בתעשיית הרכב בכל אזור מחיר ובעיקר איזון דינמי פנטסטי. ולכן אנחנו מאוד, מאוד מקווים שהיבואנית קרסו אכן תפשיל שרוולים ותנחית אותה בארץ. להזיק כאן למותג האם רנו היא בוודאי לא יכולה.