שני מקרי הרצח המזעזעים שבוצעו השבוע, בהפרש של שעתיים, של נג'ח מנסור שנרצחה על ידי בעלה בדקירות סכין בקרית חיים ושל אירנה גריבנב שנרצחה על ידי בעלה במהלומות פטיש בבאר שבע, מחדדים את המצב הקריטי בו נמצאות נשים נפגעות אלימות, בעיקר בתקופה זו של מגפת הקורונה בה רואים זינוק בפניות לקווים החירום של מרכזי הסיוע השונים.


"צפינו את הנסיקה במספר הפניות והתרענו בעניין עוד בזמן הסגר הראשון, ולדאבוננו אנחנו אכן רואים עלייה בשיעור של אלפי פניות לקווים החמים שלנו", אומרת יושבת ראש נעמ"ת חגית פאר, שיחד עם יושב ראש ההסתדרות ארנון בר-דוד החליטה להחזיר לאקרנים את קמפיין "את לא לבד".
הקמפיין, שעלה לראשונה בתחילת חודש יוני השנה, קורא לנשים שחשופות לאלימות בבית, לפנות לקו החם כדי להציל חיים.
3 צפייה בגלריה
קמפיין "את לא לבד"
קמפיין "את לא לבד"
מתוך הקמפיין "את לא לבד"
"חייבים לקטוע את שרשרת הרציחות והאלימות. אני קוראת לכל מי שנמצאות ונמצאים במצוקה לפנות לכל אחד מהקווים החמים הפועלים למניעת אלימות, כי יש מה לעשות, ובליווי מקצועי ניתן להיחלץ ממעגל האלימות".
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד הוסיף: "ההחלטה להעלות מחדש את הקמפיין היא כורח המציאות, נוכח מקרי הרצח האחרונים. המאבק למניעת התופעה הנוראית הזאת הוא של כל החברה הישראלית וההסתדרות יחד עם נעמ"ת, תמשיך לתגבר את הפעילות כדי לעצור את גל האלימות".
3 צפייה בגלריה
קמפיין "את לא לבד"
קמפיין "את לא לבד"
מתוך הקמפיין "את לא לבד"
"עוד דיבורים לא ימנעו את הרצח הבא"
עוד מוסיפה פאר כי על משרד הרווחה לדאוג גם הוא להגדלת התקנים בקווי החירום למענה טלפוני בשעת מצוקה, ליצור פניות יזומות של עובדים סוציאליים למשפחות שבהן ידוע כי קיים מצב של אלימות מתמשכת שעלולה להסתיים באסון, וכן להתחיל ליישם כבר ממחר בבוקר תוכניות מגרה שסומנו כיעילות, כמו חוק האיזוק האלקטרוני שצריך להתקדם, ותקצוב התוכנית למניעת אלימות.
"ראש הממשלה צריך לעבור לפעולות ולהגדיר את הטיפול בנושא ככורח של שעת חירום. עוד דיבורים לא ימנעו את הרצח הבא", סיכמה פאר.
3 צפייה בגלריה
קמפיין "את לא לבד"
קמפיין "את לא לבד"
קמפיין "את לא לבד"
  • לקו החם של נעמ"ת, לקבלת עזרהמיידית של נשות מקצוע בתחום הערכת הסיכון של הגברים האלימים: בימים א'-ה' בשעות 8:00 עד 15:00 ומספרו 9201 *
  • כמו כן, ניתן לפנות בכל שעות היממה לקו החירום שמפעיל משרד הרווחה בכל השפות ומספרו 118. המוקד תוגבר בימים אלה בשל ריבוי הפניות בנושא אלימות במשפחה.
  • ניתן לפנות גם לקו לעזרה מיידית באלימות במשפחה של ויצ"ו בטלפון: 1800-39-39-04