ילדה בת 7 פורצת בבכי ואומרת לאמה שאינה רוצה למות: זו המודעה שהופיעה שוב ושוב בפלטפורמת הווידאו יוטיוב לפני סרטונים המיועדים לילדים קטנים. למערכת ynet הגיעו תלונות על התוכן שאינו מתאים לגיל הצופים ובעקבות פנייתנו לחברת גוגל, שבבעלותה הפלטפורמה, לא נתקלנו שוב בפרסומת המדוברת.
2 צפייה בגלריה
הפרסומת ביוטיוב
הפרסומת ביוטיוב
הפרסומת השנויה במחלוקת
(צילום מסך)
מדובר בפרסומת של עמותת "חן לחיים", שבאתר האינטרנט שלה מעידה כי הוקמה במטרה לשמח ולסייע לילדים החולים ומאושפזים בבתי החולים תל השומר ואיכילוב במחלקות השונות. הפרסומת המדוברת, שנקראת "המאבק של לינוי הקטנה מול מלאך המוות" נועדה לגייס תרומות לילדה הנאבקת בגידול במוח. "אני רוצה להיות בריאה ושאני לא אמות", אומרת לינוי לאמה בסרטון. מדובר ללא ספק במטרה ראויה, אבל לא בתוכן שהייתם רוצים שילדים בגיל הרך יראו בזמן שהם צופים בסרטונים ביוטיוב. בתגובה לפניית ynet נמסר מיוטיוב: "אנחנו לא מגיבים על פרסומות ספציפיות. השקענו רבות ביצירת מדיניות שמגנה בצורה טובה יותר על ילדים בפלטפורמות שלנו. זה כולל איסור על מפרסמים להתמקד במשתמשים מתחת לגיל 13 והטמעה של מדיניות מחמירה בקשר למודעות ותוכן מסחרי שילדים רואים. אנחנו לא מרשים הצגה של מודעות או תכנים אחרים שמראים תוכן מזעזע ואם אנחנו מוצאים מודעות שמפרות את המדיניות שלנו, אנחנו פועלים בנושא".
2 צפייה בגלריה
יוטיוב קידס
יוטיוב קידס
יוטיוב קידס
( צילום: Shutterstock)
ביוטיוב לא הסכימו לומר באופן מפורש אם דאגו לכך שהפרסומת לא תופיע יותר לפני סרטונים המיועדים לילדים. אתמול הודיעה גוגל כי פלטפורמת הווידאו המיועדת לילדים, יוטיוב קידס, הגיעה לישראל. היתרונות הבולטים שלה: הגבלת מסך ופרסומות מותאמות לקהל היעד, בדיוק בתקופה שבה זמני הצפייה מזנקים בקרב ילדים. עורך הדין של עמותת "חן לחיים", עו"ד יוסף די קסטרו, מסר בתגובה: "עמותת חן לחיים עוסקת בסיוע למשפחות ולילדים חולים וחולי סרטן בפרט. בשנים האחרונות העמותה פועלת על פי חוק לכל דבר ועניין ומלווה משפטית על-ידי עורך דין. לגבי הכתבה, שלחנו אליכם צילומי מסך על הקמפיין הנ"ל וכן המקרה בכל הקמפיינים שלנו - הסכם הפרסום ביוטיוב מותנה אך ורק לצפייה מעל גיל 24! וכן מול כל פלטפורמה בה אנו מפרסמים. כמובן שהפרסום נעשה בהסכמת ההורים וחתימתם על כך".