אדידס ישראל השיקה שירות הזמנת פריטים דרך וואטסאפ: כיוון שהחנויות סגורות, נראה שהחברה מחפשת דרכים להקל על אלו שלא מסתדרים עם קנייה דרך האתר, שכן לא מדובר בשירות שמחליף קנייה אונליין באתר אדידס.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
זה שירות שאמור להקל על לקוחות החברה לקנות נעליים או פריטי אופנה מהמותג הבינלאומי, אבל הוא מסורבל: ההזמנות נעשות בין 10:00 ל-17:00, באמצעות שליחת הודעה לבוט של אדידס ש"עונה" דרך וואטסאפ, במספר טלפון שיפורסם באתר.
3 צפייה בגלריה
שקית של אדידס
שקית של אדידס
לא מדובר בשירות שמחליף קנייה אונליין באתר. אדידס
(צילום: shutterstock)
הבוט שואל את הלקוח אלו פריטים הוא רוצה לרכוש: מוצרי נשים, גברים או ילדים ואחרי כן האם הוא מעוניין בביגוד, הנעלה, אביזרים, או לחזור לתפריט הראשי. כעת יש לבחור אזור משלוח. אחרי בחירת האזור הלקוח מקבל קטלוג ב-pdf לוואטסאפ.
3 צפייה בגלריה
אדידס שירות הזמנת פריטים וואטסאפ
אדידס שירות הזמנת פריטים וואטסאפ
הבוט שואל את הלקוח אלו פריטים הוא רוצה לרכוש
(צילום מסך)
הקטלוג שקיבלנו היה קטלוג עם פריטים ומחירים - אך ללא מידות. כיוון שמדובר בבוט, הוא לא הגיב לשאלה שלנו: "למה אין מידות?".
כעת ניתן לבחור פריטים נוספים, או לעבור לנציג טלפוני להשלמת הרכישה בעל פה. כלומר, אין כאן בחירת פריטים באמצעות וואטסאפ ואין צ'קאאוט בוואטסאפ. בעצם מדובר בקנייה טלפונית. בסיום הליך הרכישה, הלקוח יקבל מסרון לטלפון הנייד לתשלום באמצעות אפליקציית ביט להשלמת הרכישה.
3 צפייה בגלריה
אדידס שירות הזמנת פריטים וואטסאפ
אדידס שירות הזמנת פריטים וואטסאפ
הקטלוג עם פריטים ומחירים - אך ללא מידות
(צילום מסך)
התשלום כרגע הוא בביט בלבד, כשהוא נעשה באמצעות שיחה מנציג שירות לקוחות. ההזמנה תגיע לבית הלקוחות עד 48 שעות והמשלוח כרגע - בחינם, בדיוק כמו באתר.

קנייה טלפונית למתקשים להזמין אונליין

מדובר בשירות שמצטרף לשירותים דומים שרשתות וחנויות נותנות בימים אלה, המיועדים בעיקר לאוכלוסיות שלא בקיאות בקנייה אונליין, אך לא יכולות להגיע לחנות אם בשל סגר ואם בשל חשש בריאותי.
כך למשל רשת גולף & קו מאפשרת קנייה טלפונית בעקבות הסגר. לקוחות מתקשרים למספר טלפון ייעודי ויכולים לבחור פריטים מהחנות/אתר האינטרנט. גם חנויות ורדינון ונעמן מאפשרות ליצור קשר עם מנהלי חנויות באמצעות וואטסאפ או טלפון. הרשתות מאפשרות גם סיור וירטואלי בחנויות בהדרכת המוכרים.
רשתות כמו ארומה ויוחננוף מאפשרות שירות פיקאפ: מזמינים מראש ואוספים את ההזמנה ברכב. עבור ארומה זה פתרון שמדמה משלוחים עבור רשת שלא מציעה משלוחים, אך גם לא יכלה לאפשר טייק אוויי. עבור יוחננוף, מדובר בשירות שדומה לשירותים דומים שמספקות רשתות בעולם, כדוגמת וולמארט.