משרד הבינוי והשיכון הודיע היום (רביעי) כי החל בחקירה בחשד לעבירות על חוק המכר של חברת פסגות ישראל, המקדמת את פרויקט חללי העבודה המשותפים MY OFFICE באשדוד. זאת בעקבות מידע שהתקבל אצל הממונה על חוק המכר, עמית גריידי, באוגוסט השנה בדבר חשד להפרות חוק המכר בפרויקט ובספטמבר נפתח מולה הליך מנהלי.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
על פי החשד, החברה גבתה כספים רבים מרוכשי המשרדים ללא שסיפקה להם בטוחות חוק מכר. ממשרד השיכון נמסר כי ככל שיקבע בתום ההליך כי החברה הפרה את החוק, חשופה החברה לעיצום כספי בסך של עד 10 מיליון שקל. עוד נמסר כי "לצד זאת, בפני החברה מונחת האפשרות לתקן את הליקויים ולהימנע מעיצום כספי משמעותי כל כך".
1 צפייה בגלריה
אתר בנייה אשדוד
אתר בנייה אשדוד
אתר בנייה באשדוד
(צילום: ישראל יוסף)
במשרד השיכון מציינים כי "ההליך המנהלי שנפתח מהווה תקדים, שכן לראשונה עושה יחידת חוק המכר במשרד הבינוי והשיכון שימוש בסמכותה בפרויקט אשר איננו פרויקט משרדים חדש, אך כולל מאפיינים רבים, אשר בניתוח המשפטי הביאו למסקנה כי חוק המכר חל לגבי עסקאות המכר אשר נעשו בו. יצוין כי חוק המכר כולל גם אפשרות לנקיטה בהליך פלילי בגין הפרת הוראות החוק, ובדיקה נעשית בימים אלה האם יש מקום לפעול מול בעלי החברה גם בהיבט זה".
נזכיר כי בתחילת השבוע פורסם שבית המשפט המחוזי בתל אביב החליט למנות נאמן זמני לחברת פסגות ישראל, לאחר שנקלעה לחדלות פירעון ובעקבות בקשה למינוי נאמן שהגישו 380 רוכשי משרדים שחוששים כי 150 מיליון שקל ששילמו ירדו לטימיון. בבקשה נטען כי עשרות מיליוני שקלים נעלמו מחשבון הנאמנות של הפרויקט כשברקע סכסוך בין השותפים בחברה.
במשרד השיכון ציינו כי "בימים האחרונים למד המשרד כי החברה נכנסה להליך של הקפאת הליכים. המשרד ימשיך בפעילות מול הנאמן אשר ימונה וישתמש בכל הכלים שברשותו על מנת להבטיח כי האינטרס של הרוכשים עומד בראש סדר העדיפויות". מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, יאיר פינס, ציין כי "משרד הבינוי והשיכון ימשיך לפעול למען הגנה על כספי הרוכשים ולאכוף את חוק המכר בכל הכלים העומדים לרשותו".
את תגובת קבוצת פסגות ישראל לא ניתן היה להשיג.