השלב הראשון ביציאה מהסגר החל, והחששות מפני הפרות של ההנחיות שעלולות להוביל לסגר הבא, כבר בעיצומם. אולם בעולם מצליחים להתמודד עם הנגיף, בצורה שלא פוגעת במרקם החיים. ד"ר אלון שניידר, רופא ישראלי שחי ועובד בדנמרק, מסביר איך הצליחו שם להתמודד עם הנגיף ולמדו לחיות לצידו, בשגרה שנראית כמעט "רגילה" לחלוטין, ללא סגר וכללים שזרועות החוק צריכים לאכוף.
"אנחנו בכלל לא קרובים לסגר", מסביר הבוקר (ד') בריאיון ל-ynet ד"ר שניידר. "גם בגל הראשון היה פה משהו שקוראים בארץ 'סגר נושם', אבל השוני היחידי הוא שבארץ יש הנחיות שהן חוק, ובדנמרק יש הנחיות שהן בגדר המלצה ורוב התושבים הדנים מכבדים אותן מאוד. הם עם מאוד ממושמע, ויש פה שקיפות ממשלתית מאוד גבוהה ואחדות של הקואליציה עם האופוזיציה בתמיכת המלכה, ולכן כל העם מקשיב ונערך", הוא אומר.
הוא מוסיף ואומר כי מערכת החינוך פועלת כסדרה והדנים לא צריכים ללכת ברחוב עם מסכות, אלא רק במקומות סגורים. "הסוד הוא להבין על בסיס יומי מה מצב התחלואה בצורה דיפרנציאלית לפי אזורים. כך למשל, באוגוסט הייתה הכפלה של התחלואה באזור שבו אני גר. הממשלה הטילה מגבלות מקומיות על האזור, ואחרי שבועיים כשהתחלואה ירדה, החיים חזרו למסלולם. השיטה היא לא להתיש את העם, אלא לנהל את המגפה בצורה דיפרנציאלית ולא רוחבית".
ממה שהוא רואה שקורה בישראל, הוא אומר כי לדעתו ראשי מערכת הבריאות בישראל וראשי המדינה צריכים לדבר עם ראשי מערכת הבריאות בדנמרק ובשוודיה, כדי ללמוד מהם איך להתנהל. "עם זאת, חשוב להבין שיש הבדלי תרבות מהותיים בין העמים. התרבות הישראלית היא טיפה 'פחות מקשיבה' לחוקים, הדנים לעומת זאת הם עם מאוד אחוד וממושמע".


ירידה מתמשכת במספר החולים המאומתים והקשים

ובתוך כך, נמשכת הירידה בתחלואה ובמספר החולים הקשים. לפי נתוני משרד הבריאות מהבוקר (יום ד'), אתמול אומתו 1,165 חיוביים לנגיף הקורונה - המספר הנמוך ביותר באמצע שבוע זה שלושה חודשים.
במקביל, נמשכת גם הירידה בשיעור הבדיקות החיוביות. אתמול 3% מ-39,285 הבדיקות שפוענחו יצאו חיוביות. גם כאן מדובר בנתונים משופרים ביחס לימים הקודמים, שגם בהם אחוז החיוביים היה נמוך מ-5%. מהפילוח עולה כי 507 מהנדבקים אתמול היו במגזר הערבי (5.3% חיוביים), 351 במגזר החרדי (5.7%) ו-607 במגזר הכללי (2.1%). ללא בדיקות סקר, שיעור החיוביים עמד אתמול על 4.4%.
בסך הכול מאושפזים בבתי החולים 1,079 חולי קורונה. מצבם של 591 מהם מוגדר קשה, וזו הפעם הראשונה אחרי תקופה ארוכה שמספר החולים קשה ירד אל מתחת ל-600. למכונות הנשמה מחוברים 229 מחולי הקורונה. מפרוץ המגפה נפטרו 2,278 חולים.