המאבק על ימי הבידוד: קבוצה של ראשי ענפי המשק השונים, נציגי התעשייה, העסקים ונציגי העצמאיים, יצאו היום (רביעי) בקריאה משותפת דחופה לממשלת ישראל לקצר את תקופת הבידוד לעשרה ימים ולא רק מ-14 ל-12 ימים, כפי שהודיע אתמול פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, כי יש בדעתו לקצר ביומיים את תקופת הבידוד.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
לפי חישוב שנעשה, כל יום בידוד עולה למשק כ-78 מיליון שקל. לכן, קיצור הבידוד ביומיים צפוי להסתכם בחודש בכ-2.3 מיליארד שקל, וקיצור בארבעה ימים יחסוך למשק סכום כפול וגבוה של כ-4.5 מיליארד שקל בחודש.
3 צפייה בגלריה
עמדת בדיקת קורונה בבת ים
עמדת בדיקת קורונה בבת ים
עמדת בדיקת קורונה בבת ים
(צילום: עמית הובר)
במכתבם הדחוף לחברי הממשלה, אשר נשלח בתמיכת יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, ח"כ צבי האוזר, כותבים בכירי המשק כי "החלטה ליציאה מהסגר חייבת לאזן בין החובה לשמור על הבריאות לחובה הדחופה להציל את הכלכלה".
עוד נאמר בפנייה הדחופה לממשלה שלא תמתין ותקצר מיד את ימי הבידוד, כי "כדי להקל על המעסיקים והעובדים גם יחד, בהמשך להחלטות שהתקבלו במדינות רבות בעולם, גם מדינת ישראל חייבת לקצר את משך ימי הבידוד. ארבעה עשר ימי בידוד הם עול אדיר למשק שגורמים להתמוטטות העסקים הקטנים ומשבשים ומשתקים את פעילות החברות והתעשיות הגדולות. קיצור תקופת הבידוד יסייע בשיקום אמון הציבור שהוא תנאי הכרחי למיגור מגפת הקורונה, וכל זאת תוך סיכון מינימאלי לבריאות הציבור".
לדברי הפונים, הודעתו של הפרויקטור פרופ' רוני גמזו על הכוונה לקצר את תקופת הבידוד ל-12 ימים "היא צעד בכיוון הנכון, אך אינה נותנת את המענה המספק".
3 צפייה בגלריה
רוני גמזו
רוני גמזו
הודיע על הכוונה לקצר את הבידוד ל-12 יום. רוני גמזו
(צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת)
בפנייה לחברי הממשלה נאמר: "אנו קוראים לקצר את תקופת הבידוד ל-10 ימים בכפוף לביצוע בדיקות לקטיעת שרשרת ההדבקה. על כן אנו תומכים במאבקו של ח"כ צבי האוזר לקיצור ימי הבידוד, וקוראים לממשלה לפעול בהקדם".
על המכתב חתומים, בין השאר, נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר, נשיא איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין, יו"ר התאחדות העסקים הקטנים, דקלה אבוטבול, נשיא לשכת רו"ח, איריס שטרק, מנכ"ל ומייסד קבוצת "אני שולמן", אביר קארה, מנכ"ל התאחדות המסעדות, שי ברמן, מנכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום וילן, ומנכ"ל איגוד בעלי העסקים בני ברק, מנדי קוריץ.
3 צפייה בגלריה
הצהרת בני גנץ וצבי האוזר
הצהרת בני גנץ וצבי האוזר
צבי האוזר
(צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
הנוסחה הסופית של תשלום ימי הבידוד שגובשה בין משרד האוצר להסתדרות - ושקובעת שהיומיים הראשונים יהיו על חשבון העובד וביתר הימים יחלקו ב-50% הממשלה ובעלי העסקים - טרם אושרה רשמית ועדיין נידונה בוועדת משנה של ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ קרן ברק. בוועדה מנסים לפעול להפחית את העלות שבה ישאו בעלי העסקים עבור ימי הבידוד של עובדיהם.