בג"ץ לא נעתר אמש (שלישי) לבקשת המדינה לדחות על הסף את העתירה שהגישו רשתות הצעצועים כפר השעשועים ועידן 2000 נגד האפשרות של רשתות מזון ופארמה למכור צעצועים, שעה שהן סגורות. שופט בית המשפט העליון, יוסף אלרון, החליט כי יש לקיים דיון דחוף בנושא בימים הקרובים בהרכב של שלושה שופטים. העתירה הוגשה במקביל להתרעמות של רשתות השיווק על כך שרשתות הסטוק פתוחות, למרות שלכאורה עיקר המכר בהן הוא לא מוצרים חיוניים.

בעתירה שהגישו בתחילת השבוע עידן 2000 וכפר השעשועים המצויות בבעלות זהה, באמצעות בא כוחן עו"ד גדעון פישר ועו"ד מתן גוטמן, הן דרשו לפתוח את חנויות הצעצועים וליצור דין אחד, או למנוע מכירת צעצועים מרשתות שזה לא עיקר עיסוקן - בעיקר רשתות הפארם ורשתות המזון וגם רשתות הסטוק, שגילו את הפוטנציאל הזמני במכירת צעצועים בתקופה שהחנויות המתמחות בכך סגורות והוסיפו או הרחיבו מאוד את מגוון הצעצועים שהן מוכרות. זאת למרות שכוונת המדינה הייתה להתיר בזמן הסגר פתיחת חנויות למוצרי צריכה חיוניים בלבד שהוגדרו: טואלטיקה, מזון, תיקונים לבית ותרופות.
2 צפייה בגלריה
בני גרינאפל, מנכ"ל עידן 2000 וכפר השעשועים,
בני גרינאפל, מנכ"ל עידן 2000 וכפר השעשועים,
בני גרינאפל, מנכ"ל עידן 2000 וכפר השעשועים
(צילום: קובי קואנקס)
לטענת העותרים, הוספת צעצועים שלא הוגדרו כמוצר צריכה חיוני למגוון של אותן חנויות שפתוחות היא עקיפת החוק. לדברי בני גרינאפל, מנכ"ל עידן 2000 וכפר השעשועים, "הרשתות שהוסיפו כעת צעצועים רוכבות על דמנו. המדינה צריכה למנוע איפה ואיפה".

2 צפייה בגלריה
מקס סטוק. רשתות הצעצועים טוענות לחוסר שוויון
מקס סטוק. רשתות הצעצועים טוענות לחוסר שוויון
מקס סטוק. רשתות הצעצועים טוענות לחוסר שוויון
(צילום: מירב קריסטל)
המדינה השיבה ביום שני השבוע לעתירה וטענה שהפגיעה בעותרות מידתית ולא ניתן לבדוק סלי קנייה בקופה וכי אין ביכולתה להגדיר ברשימה סגורה את המוצרים החיוניים להם נזקק הציבור. בנוסף נטען, כי מטבע הדברים גורמי המקצוע שקבעו את התקנות היו מודעים לכך שחנויות חיוניות עלולות למכור מוצרים שאינם חיוניים וכי לחנויות הצעצועים יש אפשרות למכור אונליין.
יצוין, כי הדרישה לצעצועים גברה בסגר והפכה אפילו לצורך משום שהילדים "כלואים" בביתם ונוצר אצל ההורים צורך להעסיקם וגם לפצותם באמצעות רכישת צעצועים ומשחקים חדשים. לעידן 2000 וכפר השעשועים 76 סניפים ברחבי הארץ ולעתירה שלהן הצטרף גם ארגון העצמאים להב.