• חטיבת הביצועים של יונדאי חושפת דגם שני במשפחה: i20N
  • מנוע 1.6 ליטר מוגדש, 204 כ"ס, תיבה ידנית בלבד ועוד נתונים מבטיחים
  • מגיעה לסביבה מקומית כמעט נטולת מתחרות, למעט פולקסווגן פולו GTI
כנגד כל הסיכויים: חטיבת הביצועים הצעירה של יונדאי הצליחה כבר במכונית הראשונה שלה - הקומפקטית הלוהטת i30N - ליישר קו פחות או יותר עם המיטב של תעשיית הרכב האירופאית מבית חטיבות הביצועים המעוטרות של פיז'ו, רנו וכמובן מייסדת הקטגוריה פולקסווגן. גדולות ונחשבות ניסו לעשות מהלך דומה וכושלות עשרות שנים ודגמים אינספור.
ועכשיו ה-i20N, דגם הביצועים השני שינחת באירופה, היישר לקטגוריה שהצטמצמה משמעותית בשנים האחרונות, בעיקר מכיוון שייצור דגמים ספורטיביים שיעמדו בתקנות זיהום אוויר מחמירות, הפך למשימה קשה במיוחד. דוגמאות? סיאט איביזה קופרה, רנו קליאו RS ופיז'ו 208 GTI לא יזכו ליורשות. מה שמותיר את יונדאי עם שתי מתחרות עיקריות – פורד פיאסטה ST שאינה משווקת אצלנו ופולקסווגן פולו GTI שכן.
האחות הקטנה: המנוע הוא 1.6 ליטר מוגדש עם 204 כ"ס, תיבת שישה הילוכים ידנית והנעה קדמית. תיבה כפולת-מצמד שמוצעת ב-i30N העדכנית לא תוצע כאן (בינתיים) ודיפרנציאל מוגבל החלקה נשלט אלקטרונית נמצא ברשימת האופציות ואנחנו מקווים שהוא יסומן ב-V בעת קביעת האיפיון המקומי. יונדאי מתגאה בנתון משקל עצמי של 1,190 ק"ג, 160 ק"ג פחות מהמתחרה הגרמנית. הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 6.7 שניות (זהה לפולו המצוידת בתיבה כפולת-מצמד). המהירות המרבית היא 230 קמ"ש.
כבסיס משמשת i20 רגילה אבל המרכב חוזק ב-12 נקודות שונות. למתלים (מקפרסון מלפנים, קורות מתח מאחור) יש גיאומטריה שונה עם קפיצים, בולמי זעזועים ומוט מייצב קשיחים יותר המנמיכים את המרכב בסנטימטר. להגה יש יחס ישיר יותר, הבלמים גדולים יותר (ב-4 ס"מ מלפנים) ועל הקשר לקרקע אחראים צמיגי פירלי P-זירו (215/40) שפותחו לטענת יונדאי במיוחד עבורה.
נוצות קרב: העיצוב החיצוני הפך אגרסיבי יותר, עם כל השינויים המקובלים לרבות פתחי אוורור גדולים יותר ומסיטי אוויר שונים סביב המרכב. בקצה דלת תא המטען מוצב ספוילר מסוגנן ויש חישוקי "18 ייחודיים ונאים מאוד.
בתא הנוסעים - כמו בדגם הרגיל - יש צמד מסכי "10.25 המשמשים לוח מחוונים ומסך מגע, אבל גלגל ההגה שונה וכולל שלוש צלעות עם מתגי מעבר מהיר למצב נהיגה מועדף, ומתג אדום להפעלת או כיבוי של מערכת גז ביניים אוטומטית. שינויים נוספים כוללים מושבים עם תמיכה משופרת ודוושות מתכת. כמו באחות הגדולה, גם כאן יש בורר עם חמישה מצבי נהיגה, כולל אפשרות להתאמה אישית של כל אחד מהרכיבים (מנוע, סעפת פליטה, הגה ובקרת יציבות).
מה אנחנו חושבים עליה: אם לשפוט על פי ההתרשמות שלנו מה-i30N, גם האחות הקטנה-חדשה במשפחה נשמעת כמו תענוג מוטורי בהתהוות, למרות (ואולי אפילו בגלל) היעדר תיבה אוטומטית. אבל כרגיל, הצלחתה תלויה בתמחור.
מחיר אטרקטיבי בדומה למקומה באירופה עשוי למשוך למותג קהל לקוחות חדש של חובבי הגה צעירים, ואנחנו בהחלט מקווים שהיא תעשה כך. השפעה על נתוני המכירות של המותג המורגל אצלנו לעשרות אלפים בשנה לא תהיה לה, אבל היא בהחלט יכולה לשפר את תדמיתו האפרורית-משהו.