שירות הסטרימינג המדובר "קוויבי" סוגר את הדלת: קצת יותר מחצי שנה לאחר שהושק בשיאו של משבר הקורונה העולמי, הודיעה הנהלת החברה על סגירת השירות, שלא הצליח למשוך אליו צופים מנויים. "אנו מרגישים שמיצינו את כל האפשרויות העומדות בפנינו", כתבו המייסד ג'פרי קצנברג והמנכ"לית מג וויטמן. "כתוצאה הגענו להחלטה הקשה לסגור את העסק, להחזיר את הכסף למשקיעים ולהיפרד".
2 צפייה בגלריה
קוויבי
קוויבי
זמן להיפרד. קוויבי
(צילום: shutterstock)
קוויבי הוקמה בשנת 2018 על ידי קצנברג, בעברו מנכ"ל אולפני דרימוורקס, במטרה למשוך צופים צעירים לתכנים איכותיים המיועדים לצפייה בסמארטפון. החברה משכה שמות הוליוודיים גדולים וגם לא מעט משקיעים, וגייסה כ-1.75 מיליארד דולר. היא הציעה סדרות מז'אנרים שונים, כשכל פרק באורך 10-15 דקות בלבד.
עוד על קוויבי:
ההשקה העולמית בחודש אפריל האחרון, בשיאו של משבר הקורונה, עוררה תמיהה. קוויבי הושקה עם שלושה חודשי ניסיון, ובהמשך הציעה שתי תוכניות למנויים בתשלום - 5 דולר לחודש עבור צפייה בתכנים עם מודעות, ו-8 דולר לחודש עבור צפייה ללא פרסומות. הבחירה לצאת להשקה עולמית עם שירות סטרימינג שמיועד לסמארטפונים, כשהעולם כולו סגור בבית, הוכיחה את עצמה כבעייתית למדי, אבל אלה לא היו הבעיות היחידות של קוויבי.
השוק התחרותי רווי בתכנים חינמיים המיועדים לצפייה במסכים קטנים - כמו יוטיוב, פייסבוק Watch, IGTV של אינסטגרם וגם טיקטוק, הקשה על קוויבי למשוך אליה מנויים בתשלום. בנוסף, היא התמודדה עם תביעה מצד הסטארט-אפ Eko של יוני בלוך, שמפתח טכנולוגיה לצפייה אינטראקטיבית. ב-Eko האשימו את קוויבי בגניבת סודות מסחריים ופטנטים טכנולוגיים.
2 צפייה בגלריה
quibi
quibi
השקה בעייתית. קוויבי
(צילום: AFP)
כבר בחודש יולי, שלושה חודשים אחרי ההשקה של קוויבי - ובדיוק ברגע שבו נגמרו חודשי הניסיון החינמיים ומשתמשים נדרשו להתחיל לשלם על התכנים, דווח כי קוויבי איבדה יותר מ-90 אחוז מהמשתמשים שלה. בנוסף, נטען כי התוכן של קוויבי לא הצליח להתבלט על פני מתחרות צומחות בשוק הסטרימינג, שנהיה צפוף במיוחד בשנתיים האחרונות עם השקת אפל TV פלוס, פיקוק של NBC ודיסני פלוס למשל. לפי דיווחים שונים, בקוויבי בחנו אפשרות למכור את זכויות השידור לשירותים מתחרים. בין היתר נעשו פניות לפייסבוק ול-NBC, אך אלה לא הבשילו לכדי עסקה.