המועמד הדמוקרטי לנשיאות ג'ו ביידן אמר אמש (יום ה') כי בדיקת הקורונה שעשה לקראת העימות הטלוויזיוני השני והאחרון הלילה (בשעה 4:00, שידור חי ב-ynet) עם דונלד טראמפ יצאה שלילית. לפני שיצא לנשוויל, טנסי, שם ייערך העימות, אמר ביידן על טראמפ: "אני מקווה שהוא ישחק לפי הכללים. אני מקווה שכולם נבדקו. אני מקווה שהכול יסתדר". הלילה מסר הבית הלבן כי גם טראמפ נבדק לפני העימות, בעודו במטוס הנשיאותי "איירס פורס 1", ותוצאת הבדיקה חזרה שלילית.

11 צפייה בגלריה
ארה"ב בחירות 2020 ג'ו ביידן דונלד טראמפ
ארה"ב בחירות 2020 ג'ו ביידן דונלד טראמפ
עימות אחרון. טראמפ וביידן
(צילום: AFP, רויטרס)
טראמפ, נזכיר, הודיע בסוף החודש שעבר שנדבק בקורונה, והגילוי ההוא בא יומיים אחרי העימות הראשון בינו לבין ביידן. הידבקותו אז עוררה חשש שהוא ואנשיו הדביקו אנשים נוספים מבאי העימות הראשון, משום שלא הקפידו על ההנחיות.
לקראת המשדר הלילה הוצבו על הבמה, מול הדוכנים המיועדים לטראמפ וביידן, שני לוחות פלסטיק שקופים כדי לחצוץ ביניהם ובינם לבין המנחה, כפי שנעשה בעימות הסגנים לפני שבועיים. עם זאת, ברגע האחרון, שעות ספורות לפני העימות, הודיעה הוועדה המנהלת את העימותים כי בהסכמת שני הצדדים, ולאחר שגם טראמפ אובחן כשלילי לנגיף, הוחלט להסיר את המחיצות.
טראמפ והגברת הראשונה מלניה נחתו אמש בנשוויל, ירדו מהמטוס ללא מסכות ובירכו תומכים שהמתינו על המסלול. מלניה, שגם היא חלתה בקורונה, ביטלה את השתתפותה בעצרת הבחירות בפנסילבניה שלשום בעקבות שיעול מתמשך. אמש נראתה בציבור לראשונה מאז שחלתה.
11 צפייה בגלריה
 ג'ו ביידן ממריא ל נשוויל טנסי לקראת העימות
 ג'ו ביידן ממריא ל נשוויל טנסי לקראת העימות
"מקווה שכולם נבדקו". ביידן יוצא לטנסי
(צילום: AP)
העימות הלילה יהיה אחת ההזדמנויות האחרונות של טראמפ לחולל שינוי מגמה ולקזז את הפער בסקרים. העימות הראשון בין השניים, בחודש שעבר, היה מכוער במיוחד, כשטראמפ הרבה להתפרץ לדברי ביידן והמנחה ולעלוב בהם, והמועמד הדמוקרטי קרא לעברו: "אולי תשתוק?". אחרי העימות ההוא גדל יתרונו הארצי של ביידן בסקרים ב-3.5%. העימות שהיה אמור להתקיים בין השניים בשבוע שעבר בוטל אחרי שטראמפ סירב להתייצב אליו בשל החלטת ועדת העימותים לקיים אותו במתכונת וירטואלית, בעקבות הידבקותו של הנשיא בקורונה.
יועציו של טראמפ דחקו בו לקראת העימות האחרון הלילה למתן את סגנונו, ולאפשר לביידן זמן רב יותר להשיב על שאלות, מתוך הנחה שכך יגדל הסיכוי שהמועמד הדמוקרטי ימעד, יאבד ריכוז ויספק פליטות פה. טראמפ, נזכיר, מנסה לאורך הקמפיין להציג את ביידן המבוגר, בן כמעט 78, כאדם מבולבל שאיבד את צלילותו ואינו כשיר להנהיג את ארה"ב. לא ברור אם הנשיא מתכוון להישמע הלילה לעצת יועציו.
במחנה ביידן מעריכים שטראמפ ינצל את העימות הלילה כדי להחריף את המתקפה שלו על קשריו-לכאורה של המועמד הדמוקרטי לעסקי בנו האנטר באוקראינה. עדות לכך הגיעה שעות אחדות לפני המשדר, כשנחשף כי טראמפ יביא עמו לעימות כאורח את שותפו-לעסקים לשעבר של האנטר, טוני בובולינסקי. המעשה הזה של טראמפ מזכיר את מסיבת העיתונאים שקיים באופן מפתיע ב-2016 לפני אחד העימותים עם יריבתו דאז הילרי קלינטון, ושאליה התייצב עם שורה של נשים שהתלוננו נגד בעלה, הנשיא לשעבר ביל קלינטון, על תקיפות מיניות.
טראמפ, שבאחד מרגעי השפל של העימות הקודם הטיח בביידן – בלי שום קשר לבחירות – שבנו האנטר סולק מהצבא בגלל התמכרות לסמים, צפוי לדבר על התחקיר המפוקפק של "ניו יורק פוסט" מהשבוע שעבר, שבו הוצגו אימיילים המרמזים לכאורה כי בימיו כסגן הנשיא נפגש ביידן עם בכיר בחברת הגז האוקראינית שבה עבד בנו, בניגוד לטענתו שלא היה מעורב כלל בעסקי הבן באוקראינה. הרפובליקנים, נזכיר, טוענים כי יש לחקור אם ביידן ניצל את מעמדו הרם בממשל-אובמה כדי לסייע לסגור חקירת שחיתות נגד חברת הגז שבה עבד הבן, ולקדם את עסקיו בסין.
11 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן עם בנו האנטר
ג'ו ביידן עם בנו האנטר
ג'ו ביידן עם בנו האנטר
(צילום: AP)
11 צפייה בגלריה
טוני בובולינסקי שותף עסקי לשעבר של האנטר ביידן בנו של ג'ו ביידן במסיבת עיתונאים ב נשוויל טנסי לקראת עימות בחירות ארה"ב בין ביידן ל טראמפ
טוני בובולינסקי שותף עסקי לשעבר של האנטר ביידן בנו של ג'ו ביידן במסיבת עיתונאים ב נשוויל טנסי לקראת עימות בחירות ארה"ב בין ביידן ל טראמפ
טוני בובולינסקי, הלילה. "לא רוצה לקבור אף אחד, אני פטריוט"
(צילום: רויטרס)
שעה קלה לפני העימות הלילה התייצב בובולינסקי, השותף לשעבר של האנטר שהוזמן על-ידי טראמפ, למסיבת עיתונאים במלון בטנסי, וסיפר על פגישה עם ג'ו ביידן שבה השתתף לדבריו במאי 2017: "שמעתי את ג'ו ביידן אומר שהוא מעולם לא דן עם האנטר בעסקיו בחו"ל. זה שקר. במהלך הפגישה שלי עם ג'ו באותו לילה, שנמשכה פחות או יותר שעה, דנו בתוכניות העסקיות של משפחת ביידן עם הסינים, והוא היה מודע להן לחלוטין". בובולינסקי טען: "אני לא מעוניין לקבור אף אחד. מעולם לא הייתי אדם פוליטי. את מעט התרומות שתרמתי – תרמתי לדמוקרטים. אבל אני כן פטריוט, והמוניטין של העסק שלי חשוב לי". בובולינסקי גם הציג תכתובות מייל והודעות טקסט, שבאחת מהן הוזהר לכאורה על-ידי עמיתו בחברת אנרגיה סינית שלא להזכיר את מעורבותו של ג'ו ביידן בעסקה עם החברה.
כמו העימות הקודם, גם העימות שייערך הלילה יחולק לשישה חלקים בני 15 דקות כל אחד, ובראשיתם תוצג שאלה למועמדים ולכל אחד מהם יוקצו שתי דקות להשיב עליה. כלקח מהעימות בחודש שעבר, למשך שתי הדקות שבהן ידבר כל מועמד יכובה המיקרופון של המועמד האחר, כדי למנוע התפרצויות אין-סופיות כמו בפעם שעברה.

11 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ מלניה בדרך ל עימות נשוויל טנסי
דונלד טראמפ מלניה בדרך ל עימות נשוויל טנסי
בלי מסכות. טראמפ מברך תומכים לפני העימות
(צילום: AFP)
מנחת העימות תהיה קריסטן וולקר בת ה-44 מרשת NBC, וטראמפ ואנשיו כבר טענו בימים האחרונים כי היא תתנהל בחוסר הגינות כלפיו. "היא דמוקרטית רדיקלית", הצהיר טראמפ בעצרת באריזונה בתחילת השבוע. "היא צורחת לכיווני שאלות כבר הרבה זמן, היא לא טובה". וולקר אכן הייתה רשומה בעבר כדמוקרטית (בארה"ב בבואם להירשם להצבעה ניתנת לבוחרים האפשרות להצהיר על השתייכות מפלגתית), אך היא מעולם לא תרמה כסף למפלגה (מדד משמעותי בארה"ב בנוגע למידת המעורבות הפוליטית).
לקראת העימות הלילה בחרה המנחה שישה נושאים לדיון, בהם המאבק בקורונה, שינויי האקלים והביטחון לאומי. במחנה טראמפ כועסים על כך שהנושאים אינם כוללים את מדיניות החוץ, בהתחשב בכך שבמתכונתו המקורית היה אמור העימות הזה, לפני שבוטל העימות של השבוע שעבר, לעסוק בענייני חוץ.
11 צפייה בגלריה
הכנות לקראת עימות ג'ו ביידן דונלד טראמפ נשוויל טנסי
הכנות לקראת עימות ג'ו ביידן דונלד טראמפ נשוויל טנסי
לוחות פלסטיק יחצצו בין המועמדים. הכנות אחרונות
(צילום: gettyimages)
11 צפייה בגלריה
הכנות לקראת עימות ג'ו ביידן דונלד טראמפ נשוויל טנסי
הכנות לקראת עימות ג'ו ביידן דונלד טראמפ נשוויל טנסי
(צילום: gettyimages)
אמש פרסם הנשיא בפייסבוק את הריאיון המלא והלא ערוך שלו לתוכנית "60 דקות" של רשת CBS, לפני השידור המתוכנן ברשת, ביום ראשון. טראמפ איים שלשום לפרסם קטעים לפני השידור אחרי שנטש באמצע הריאיון. לאורך הריאיון תוקף הנשיא את בנו של ביידן ומאשים את התקשורת שהיא נוהגת ברכות רבה מדי ביריבו הדמוקרטי. כשהמראיינת לזלי סטאהל מעירה כי טראמפ עובר מהתקפה להתקפה, הנשיא מגיב: "זו לא התקפה, זו הגנה. זו הגנה מפני התקפות. אני מגן על עצמי ואני מגן על מוסד הנשיאות".
כאשר טראמפ המשיך להשמיע טענות לא מבוססות על ביידן והנשיא לשעבר ברק אובמה, ניסתה סטאהל להסביר: "מדובר ב'60 דקות' ואנחנו לא יכולים לשים דברים שאנחנו לא יכולים לאמת". טראמפ, מצדו, המשיך לבקר את התקשורת. "לזלי, את מביכה את עצמך", הוא אמר.
האווירה בריאיון הייתה מתוחה למן ההתחלה, כאשר סטאהל שאלה את טראמפ: "אתה מוכן לשאלות קשות?". אחרי 40 דקות, הנשיא התלונן: "האם אני מוכן לשאלות קשות? לא מדברים ככה". בהמשך העיר: "את כל כך שלילית". בסופו של דבר טראמפ קיצר את הריאיון. "זה מספיק, בואו נלך", אמר.
רשת CBS מסרה כי תשדר את הריאיון כמתוכנן. "ההחלטה חסרת התקדים של הבית הלבן להתעלם מההסכם שלהם ולשחרר את הצילומים שלהם לא תרתיע את '60 דקות' מלשדר דיווח מלא והוגן", נמסר בהודעת הרשת.
פורסם לראשונה: 23:32, 22.10.20