הניצחון של מכבי ת"א אתמול (חמישי) על קרבאך הכניס לקופתה 570 אלף אירו, אך במועדון בעיקר יכולים לנשום לרווחה ולסמן וי לקראת סדרת המשחקים הקרובה, עם ההתאוששות של נדבקי הקורונה כשמעבר לחמשת המשחקים שנותרו בשלב הבתים במפעל, רואים בקבוצה חשיבות רבה אף יותר בשני משחקי הליגה הבאים.
מכבי תשחק כבר מחרתיים (ראשון) מול הפועל באר שבע במשחק חידוש הליגה הראשון, קרב האירופיות, כשיורגוס דוניס שלא עמד אמש על הקווים יעשה רוטציה לעומת ההרכב שפתח מול האזרים. בחמישי הקרוב יתארחו הצהובים בסיבאספור (הפסידה אמש 5:3 לוויאריאל) וביום שני מחכה עוד מפגש גדול - בסמי עופר מול מכבי חיפה, שנמצאת כבר בשלב מוקדם זה של העונה ביתרון חמש נקודות על פני הקבוצה של דוניס. "אלו שני משחקי ליגה שיכולים לקבוע לנו איך תיראה העונה", אמרו במכבי.
3 צפייה בגלריה
יונתן כהן חוגג
יונתן כהן חוגג
יונתן כהן חוגג
(צילום: עוז מועלם)
עבור יונתן כהן, שכבש את שער הניצחון אתמול זה היה המשחק הראשון מאז זה נגד דינמו ברסט לפני חמישה שבועות. "האמת היא שקשה מאוד לחזור ממחלה ומתקופה שאתה לא משחק. עשינו הכנה טובה מאוד עם הצוות. עדיין חסרות כמה פעולות כדי שנחזור לעצמו ואני שמח שניצחנו", הוא אמר אחרי המשחק. "השער בשבילי הוא כיף. לא ספגנו ובקושי הגיעו מולנו למצבים ואני שמח שלקחנו שלוש נקודות. אני משחק במכבי בשביל לכבוש שערים, קיבלתי בישול מצוין מדור (פרץ) והמטרה שלנו היא להמשיך קדימה. יש לנו שבועיים קשים מאוד".
על המרחק שנאלץ בשל ההידבקות בקורונה סיפר כהן: "אין ספק שהמחלה לא פשוטה, עברנו כמה ימים קשים בבית, היה לנו קשה לראות את המשחק מול זלצבורג מהבית, זה צבט לי. לא היה פשוט להתאמן בלי הרבה שחקנים, ההכנה לא הייתה אידאלית, אבל אני שמח שניצחנו". על המשחק הקרוב נגד ב"ש, כבר בעוד יומיים, אמר כהן: "אני רוצה לברך אותם על הניצחון שעשו, זה חשוב מאוד לכדורגל הישראלי. בליגה איבדנו מספיק נקודות ואנחנו באים לכל משחק כדי לנצח. התאמנו במשך כל הזמן הזה ואני שמח שהליגה חזרה. כל עוד יהיו משחקים – אנחנו נהיה מבסוטים". מכבי אמנם לא הספיקה לשחק יותר מידי משחקי ליגה, אבל במשחק נגד מכבי פ"ת כהן כבר התעמת עם ניק בלקמן לגבי מי יבעט את הפנדל. "היה פנדל והאופי שלי תמיד רוצה לקחת אחריות. רציתי לבעוט וגם ניק, אבל ברגע שהמאמן החליט מי בועט, נתתי לניק לבעוט".
3 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א חוגגים
שחקני מכבי ת"א חוגגים
שחקני מכבי ת"א חוגגים
(צילום: עוז מועלם)
מי שעמד על הקווים היה עוזר המאמן מאקיס אגלינאס, שסיפר: "החלפתי פעמיים את דוניס בעבר בליגה היוונית כמאמן, אז היה לי די נוח. היכולת שלנו לא הייתה מספיק טובה. החזקנו בכדור אבל לא יצרנו הרבה מצבים. הדבר הכי חשוב זה הניצחון. לפעמים אנחנו מנסים למצוא את העמדות הנכונות לכל שחקן שלנו כדי שייתן את ה-100 אחוז. שמנו את דור פרץ ליד דן גלזר ושניהם היו טובים מאוד. יונתן כהן היה טוב בעמדה שלו היום והוא כבר יודע לשחק שם. אחרי 22 יום בלי משחק רשמי, היה לנו קשה מאוד, ואנחנו מחכים כבר למשחק הבא. שיחקנו עד עכשיו במערך של 5 שחקנים מאחור, אבל אנחנו יודעים גם לשחק 4-3-3. הכל תלוי ביכולת של השחקנים שלנו".
מי שערך הופעת בכורה בעשר הדקות האחרונות היה הבלם הספרדי לואיס הרננדס, בעוד החלוץ הסרבי אלסנדר פשיץ' לא היה עדיין בסגל. דוניס ואגלינאס, בגלל התקופה הלחוצה הצפויה של משחקים, השתמשו בכל חמשת החילופים שלו נגד קראבך, כשמול באר-שבע עשויים להשתלב שחקנים אחרים בהרכב - כמו אבי ריקן, אילון אלמוג ואולי בלקמן. מי שלא נכלל בסגל היה דן ביטון, אבל לעומתו דן גלזר חזר לראשונה אחרי תקופה ארוכה. "התגעגעתי, התקופה האחרונה הייתה לא פשוטה בשבילי, היה קשה לראות את החברים מהבית משחקים בפלייאוף ליגת האלופות. גם אני וגם הקבוצה התנהלנו בסדר גמור בסיטואציה", סיפר גלזר שהפתיע כשאמר: "מאז שאחי ידע שיש הידבקויות בקבוצה שלו הוא הכניס את עצמו לבידוד, ולא נפגשתי איתו חמישה ימים עד שהוא נמצא חיובי. אלה החיים, שמרנו על ההנחיות, בבדיקה לפני זה יצאתי שלילי, גם אחרי המשחק לא היו לי שום סימפטומים ומאוד התאכזבתי לא לקחת חלק בפלייאוף ליגת האלופות, אבל אני מאמין שהכל לטובה, כולם חזרו והצגנו משחק טוב".
3 צפייה בגלריה
גלזר וזוביר
גלזר וזוביר
גלזר מול זוביר. "מאמין שהכל לטובה"
(צילום: עוז מועלם)
על ההתמודדות עם המחלה עצמה סיפר: "הרגשתי יומיים שלושה של חולשה ואחר כך כבר חזרתי להתאמן בבית, ייאמר לזכות הקבוצה שהיא החזירה אותנו לכושר מהר מאוד וחזרנו בכל הכוח. יש לנו משחק הכי חשוב שיש ביום ראשון מול ב"ש, שכבר היום נתחיל להתכונן אליו ואני מקווה שגם בו ננצח".