המסע הנהדר של הפועל באר שבע העונה באירופה רשם אתמול (חמישי) עוד שיא עם הניצחון במחזור הראשון של שלב הבתים, 1:3 על סלביה פראג באצטדיון המושבה. זה היה הניצחון החמישי בחמישה משחקים של הקבוצה של יוסי אבוקסיס באירופה העונה.
העובדה מדובר במשחק מול יריבה שהוגרלה לבית 3 מקבוצת הדירוג השנייה, כאשר ב"ש הגיעה מהשלישית, מעוררת במועדון אופטימיות שהניצחון עשוי לסלול את הדרך לסיום באחד משני המקומות הראשונים בבית שמקנים העפלה לשלב 32 הגדולות. ביום חמישי הקרוב מצפה לבאר שבע משחק חוץ נגד ניס הצרפתית, שהוגרלה לבית מהדרג הרביעי והובסה אתמול 6:2 על ידי לברקוזן. הקבוצה הגרמנית נראית כבעלת הסיכויים הגבוהים ביותר לסיים ראשונה בבית. "הניצחון על פראג הראה שכדאי לספור גם אותנו בתמונות העולות לשלב הבא", אמרו אמש בבאר שבע.
3 צפייה בגלריה
לואי טהא מקבל טיפול
לואי טהא מקבל טיפול
לואי טהא מקבל טיפול
(צילום: אורן אהרוני)
בתוך שלושה שבועות ניצחה באר שבע את שני המועדונים ששולטים בכדורגל הצ'כי בעשור האחרון, בפעם הקודמת עם 0:1 על ויקטוריה פלזן בשלב הפלייאוף. לפני המשחק אנשי סלביה לא התביישו להצהיר שמטרתם היא להשיג את מלוא שש הנקודות מהמשחקים מול ב"ש. לאחר שריקת הסיום, נראו הצ'כים בהלם מוחלט. בסיום ההתמודדות מאמן הקבוצה, היינדריך טריפובסקי, התלונן על כך שאופ"א אישרה למספר שחקנים בהפועל באר שבע לשחק אף שבדיקת הקורונה שעברו ביום שלישי האחרון חזרו חיוביות לנגיף. מדובר בז'וזואה, מריאנו בריירו ולואי טהא שפתחו בהרכב, דוד קלטינס שנכנס כמחליף, איליי מדמון ורז רחמים שישבו על הספסל והמאמן יוסי אבוקסיס ועוזרו אליניב ברדה. כולם התגלו כחולים קורונה לפני כשבועיים וחצי וחזרו לפעילות לאחר עשרה ימי בידוד. במועדון החמיאו לראש הצוות הרפואי, ד"ר ליאור זלר ולסמנכ"ל המועדון, עו"ד עידו בר נתן, שהיו אלו שהובילו לכך שאופ"א אישרה לכולם ליטול חלק במשחק. הרופא והיו"ר פעלו לפי הנהלים של אופ"א ושבוע לפני המשחק כבר העבירו לגורמים הרלוונטיים בארגון את כל האישורים הנדרשים בפרוטוקול אופ"א, שמעידים על כך שהשחקנים ואנשי הצוות הם למעשה בריאים - גם אם בבדיקת קורונה הם יתגלו כחיוביים. בין היתר הועברו תוצאות בדיקות תפקודי לב וריאות.
ד"ר זלר לא נכח אמש במשחק ומי שהיה אחראי על הפן הרפואי בהתמודדות היה הרופא השני במועדון, ד"ר תומר ממן, שעובד במועדון כבר מספר שנים, ולפני שהוסמך כרופא היה פיזיותרפיסט הקבוצה. באירוע לא שגרתי לקראת הירידה למחצית, הורה ד"ר ממן לצוות המקצועי להחליף באופן מיידי את לואי טהא. השחקן נשכב על הדשא ובמשך מספר שניות התלונן על קשיים גדולים בנשימה. הוא טופל מחוץ לכר הדשא ולאחר שהתאושש התעקש לחזור לשחק. ממן טען שמבחינה רפואית ובעיקר על רקע היות טהא בין השחקנים שחלו בקורונה, אסור לו לחזור לשחק שכן הוא מסכן את בריאותו. טהא והמאמן יוסי אבוקסיס לא הסכימו עם דעת הרופא, ובסופו של דבר רק לאחר בדיקת לחץ דם שהתבררה כתקינה, הוא שב לשחק. מספר דקות לאחר מכן, בחדר ההלבשה בזמן המחצית הודיע הרופא שהוא מתעקש על כך שטהא לא ישוב לשחק ושזאת הוראה רפואית שלא ניתן לערער עליה, לכן הבלם הוחלף על ידי שיר צדק.
3 צפייה בגלריה
שחקני ב"ש חוגגים
שחקני ב"ש חוגגים
שחקני ב"ש חוגגים
(צילום: רויטרס)

מחמאות לאקולטסה, לויטה ודדיה

מי שהתקשה אתמול היה ז'וזואה, שהציג יכולת פחות טובה מבדרך כלל. הפורטוגלי זכה לשמירה צמודה מהצ'כים וניכר שאינו בכושר משחק מלא לאחר תקופה ארוכה ללא כדורגל - ועדיין, הוא סיפק בישול גאוני לאקולטסה בשער השני של הקבוצה. לאורך המשחק נהנתה באר שבע מיכולת גבוהה של שחקנים אחרים: השוער אוהד לויטה סיפק משחק נהדר והציל את קבוצתו לפחות שלוש פעמים, המגן הימני אור דדיה הציג את משחקו הטוב ביותר בקבוצה ואף בישל את השער הראשון לג'ונתן אגודלו. במועדון מצפים שהשניים יוזמנו לסגל נבחרת ישראל בהתכנסות הקרובה. מי שבלט מעל כולם אתמול היה אלטון אקולטסה ההולנדי, שבדקות הסיום כבש צמד שערים יפיפיים שהכריעו את המשחק. זה קרה לאחר שאבוקסיס החליט להסיט אותו מהכנף השמאלית לעמדת החלוץ המרכזי.
הניצחון הכניס 570 אלף אירו לקופת המועדון, סכום שמצטרף לשלושה מיליון האירו שכבר הבטיחה לעצמה הקבוצה על ההפעלה לשלב הבתים. כל ניצחון נוסף בשלב הבתים יעניק לה סכום דומה כאשר המענק על תיקו הוא 190 אלף אירו. אם באר שבע תעפיל לשלב 32 הגדולות היא תקבל עוד 2.9 מיליון אירו. מדובר בסכומים משמעותיים מאוד לקבוצה בעידן שבו הבעלים אלונה ברקת הבטיחה להשקיע רק חמישה מיליון שקלים בשנה הקרובה, כשלא ברור אם הסכום יגדל בעתיד ואולי הוא אף יירד.
3 צפייה בגלריה
אלונה ברקת
אלונה ברקת
אלונה ברקת. הירידה בתמיכה שלה הופכת את הניצחון למשמעותי
(צילום: ראובן שוורץ)
הקבוצה עשויה לצרף ישראלי נוסף שיעבה את הסגל. בכל מקרה, אם יצטרף עוד שחקן הוא כבר לא יוכל לשחק בשלב הבתים של הליגה האירופית, אלא רק במסגרת הליגה הישראלית. כבר ביום ראשון תתמודד באר שבע בליגה נגד מכבי תל אביב וברור שההרכב שיפתח במשחק הזה יהיה שונה לחלוטין מזה שפתח אתמול ושחקנים רבים יזכו למנוחה.