האם הבלגן סביב ים מדר בהפועל תל אביב אחרי ארבעת ימי האימונים שהחסיר השבוע, מאחורי הקבוצה? באופן רשמי טוענים במועדון שכן, אבל עד ה-18 בנובמבר, יום הדראפט, ואולי גם אחריו, עשויות להיות עוד התפתחויות.
האדומים הוציאו אתמול (חמישי) הודעת הבהרה פייסנית מאוד, בלשון המעטה, לכל הסאגה ומסרו בשורה התחתונה שמדר ישוב לאימונים כרגיל. אחרי ההפסד אמש 94:90 להפועל חיפה, אמר המאמן יאניס קסטריטיס בנושא: "אנשים ניתחו את הסיטואציה עם ים יותר מדי. המועדון הוציא הודעה וזהו". בר טימור לעומת זאת סירב בכל תוקף להתייחס לנושא מדר בראיון בסיום ההתמודדות: "אני לא מדבר על ים, סליחה".
4 צפייה בגלריה
ים מדר
ים מדר
מדר בקצה הספסל
(צילום: ראובן שוורץ)
4 צפייה בגלריה
יאניס קסטריטיס
יאניס קסטריטיס
קסטריטיס. מנסה להנמיך את הלהבות
(צילום: ראובן שוורץ)
מדר הופיע למשחק אתמול, אבל לא שיחק בעקבות החסרת האימונים והיה בלבוש אזרחי. היה קשה שלא להבחין בנתק בו הוא נמצא מקבוצתו וחבריו, כאשר לאורך כל החימום הוא ישב בכיסא האחרון בספסל ונראה לא קשור לסיטואציה.
מדר, קפטן הקבוצה, לא נכנס לחדר ההלבשה במחצית, ונשאר לפדל על אופני הכושר כשהוא שקוע בטלפון הסלולרי שלו. גם בסיום המשחק הוא לא הגיע לדבוקת השחקנים במרכז הפרקט. יו"ר הפועל ת"א רמי כהן לא התרגש ואמר כשנשאל על כך: "החלטנו שזה הכי טוב ככה, כי הוא לא היה עם הקבוצה בימים האחרונים. אין לי ספק שהכל יהיה בסדר".
4 צפייה בגלריה
רמי כהן ביציע בחולון
רמי כהן ביציע בחולון
כהן. לא לחוץ
(צילום: ראובן שוורץ)
מתחת לפני השטח בהפועל ת"א נמצאים במצב עדין עם מדר. יש לו חוזה לעוד שנתיים במועדון, ולמרות הרצון העז שלו לצאת ל-NBA כמה שיותר מהר, סעיף יציאה רשמי בהסכם לליגה הטובה בעולם אין לו (גם לא לאירופה). אם אכן ייבחר בדראפט וינסה להגשים את חלומו, הקבוצה תדרוש עליו פיצוי כספי, דבר שיעזור לה מאוד מבחינה תקציבית.
בסוף, מדר הוא שחקן ישראלי, אחד שהגיע ממחלקת הנוער של האדומים, והוא המשווק הטוב ביותר שלה. לכן נקיטת צעדים דרסטיים נגדו עשויה להוציא בצורה רעה את הפועל ת"א ולפגוע בה בעתיד.
4 צפייה בגלריה
ים מדר
ים מדר
סיטואציה עדינה. מדר
(צילום: ראובן שוורץ)

טימור: "לא שמרנו, הכי פשוט שיש"

מבחינה מקצועית הפועל ת"א שיחקה רע מאוד אתמול, בעיקר הגנתית, נגד הפועל חיפה. איגור נסטרנקו, עשה מהגבוהים של קסטריטיס צחוק וסיים עם 16 נקודות, ובכלל לא היה נראה שהאדומים הגיעו להתמודדות במנטליות הנכונה. "זה מסוג המשחקים שלא היינו ברמה ההגנתית שאנחנו צריכים להיות בה", הודה המאמן היווני. "לא הופענו בדרך הנכונה, הגישה ההגנתית שלנו לא הייתה טובה. ברגעים מסוימים של המשחק לא היינו שם, ובסוף היריבה הוכיחה שהיא רצתה את הניצחון יותר ועשתה זאת בצורה הוגנת".
זאת עובדה שנכון לעכשיו בפן ההגנתי השחקנים שהגיעו לקבוצה בקיץ פחות מתאימים לפילוסופיה ההגנתית של המאמן, אבל הוא לא מתרגש: "יש הבדל גדול בין הרמה ההתקפית להגנתית. נצטרך לעבוד קשה, יש לנו סבלנות, נראה וידאו ונתקן את הטעויות".
בר טימור, שסיים עם 16 נקודות ו-7 אסיסטים, והוא מנקודות האור הבודדות של הפועל ת"א עד כה בהכנה, הוסיף: "לא שמרנו, הכי פשוט שיש. היו לי כמה פעולות נוראיות בהגנה, נצטרך להפיק מזה את הלקחים, עשינו את זה בהרצליה טוב מאוד". על היכולת שלו, אמר טימור: "אני מרגיש טוב, כי אני נמצא בסיטואציה אחרת".