הקלאסיקו בין ברצלונה לריאל מדריד הפך בשנות האלפיים למשחק עם מעמד משלו. הוא תמיד היה אחד המאבקים הגדולים ביותר בעולם, אבל ימי לאו מסי וכריסטיאנו רונאלדו העמידו את הקלאסיקו במקום אחר, מעל כל המשחקים האחרים. הוא עדיין כזה, הרבה בזכות כמות האוהדים העצומה שאספו אליהן שתי הקבוצות באותה תקופה, אבל לקלאסיקו הקרוב, מחר (שבת, 17:00), מגיעות שתי האימפריות עם בעיות, אפילו אפשר לומר בעיות משותפות.
ברצלונה הביסה אמנם את פנרצווארוש בליגת האלופות, אבל מדובר באלופת הונגריה, לא יריבת ענק. בליגה, לעומת זאת, בארסה לא הצליחה לנצח בשני המשחקים האחרונים שלה. גם ריאל מדריד הפסידה במחזור האחרון, לעולה החדשה קאדיס, ולהפסד הזה התווסף עוד אחד, למנור סולומון ושחטאר דונייצק, הפסד בו ספגה ריאל, לראשונה בליגת האלופות, 3 שערים עוד לפני הירידה להפסקה.
6 צפייה בגלריה
מסי ובנזמה
מסי ובנזמה
מסי ובנזמה
(צילום: AP ו-gettyimages)
בארסה וריאל לא רק שהפסידו במחזור האחרון בליגה אלא שתיהן אפילו לא הבקיעו, דבר שלא קרה כבר 20 שנה. והנה, לראשונה אחרי 17 שנה, אנחנו מקבלים קלאסיקו ששתי הקבוצות מגיעות אליו אחרי הפסד ליגה. קלאסיקו אחר, אבל כזה שהחשיבות שלו לא פחותה יותר, אולי אפילו להיפך.

החלק האחורי

המשחק הראשון בליגת האלופות הציג בבירור את הבעיות ההגנתיות שיש לשתי הקבוצות. בברצלונה יודעים כבר תקופה ארוכה, לא עונה ולא שתיים, שיש בעיות במרכז ההגנה. ג'רארד פיקה מביא איתו המון ניסיון, והוא סמל קטלאני, אבל התקשה לרדוף אחרי שחקני פרנצווארוש. פיקה פשוט לא מספיק מהיר. ברצלונה ספגה שערים בגלל האיטיות (היחסית) של פיקה בעבר, אבל תמיד היה לה גם את מארק-אנדרה טר שטגן, אחד השוערים הטובים בעולם, לעזרה. טר שטגן עדיין פצוע ולא ישחק בקלאסיקו.
6 צפייה בגלריה
(צילום: AFP ורויטרס)
הנתון המדאיג
ריאל, שחסרה את סרחיו ראמוס שלשום, חוותה התעללות במחצית הראשונה מול שחטאר. קו ההגנה שלה נמצא בעמדה מאוד גבוהה והיא נשארת חשופה מאחור. גם במקרה שלה היה לרוב שחקן שמציל את המצב, קאסמירו, אבל הברזילאי, אחד משלושת השחקנים המצטיינים של העונה שעברה, פתח פחות טוב את העונה הנוכחית. אם ראמוס יחזור להרכב ההגנה של ריאל תשתדרג כמובן והיא חייבת את השדרוג הזה. ההגנה, בסופו של דבר, היא זו שהביאה לה את האליפות האחרונה.

הפציעות

אז טר שטגן בחוץ, אבל יכול להיות שגם ג'ורדי אלבה יהיה חסר לברצלונה. אלבה התאמן אתמול, והסיכויים שיופיע למשחק גדלו, אבל אם לא יפתח זו מכה גדולה נוספת. אלבה הוא השחקן שמשתף פעולה בצורה הטובה ביותר עם מסי, וברצלונה תמיד תוקפת יותר דרך צד שמאל, האגף שלו. חלוקת ההתקפות של בארסה העונה מתחלקת כך: 43% משמאל, 28% מהמרכז ורק 30% מימין. זה נובע גם מההבדל בין אנסו פאטי לאנטואן גריזמן, וגם מההבדל בין אלבה לסרג'י רוברטו. רונאלד קומאן לא סומך על המגן השמאלי המחליף ג'וניור פירפו, כך שאם אלבה לא ישחק יהיה זה שוב הרכש החדש סרג'יניו דסט שיקבל את המקום, וישחק מגן שמאלי למרות שהרגל החזקה שלו היא ימין.
6 צפייה בגלריה
דניאל קרבחאל
דניאל קרבחאל
הפציעה שלו מהווה בעיה קשה יותר מאחרות בריאל. קרבחאל
(AFP)
בריאל מדריד יחסר אדן הזאר, ולזה כבר כולם רגילים, כשגם מרטין אודגור פצוע, אבל גם במקרה הזה אפשר לסמן מגן כנעדר המשמעותי. הפציעה של דני קרבחאל מהווה בעיה קשה יותר מאחרות. יממה לאחר הפציעה של קרבחאל הודיעה ריאל מדריד שגם המחליף שלו, אלברו אודריאסולה, פצוע. נגד שחטאר הציב זינדין זידאן את פרלאן מנדי, השמאלי, כמגן ימני, וההערכות הן שבקלאסיקו יפתח נאצ'ו, שכמעט ולא תורם למשחק ההתקפה. בכל מקרה, זידאן קודם כל צריך לקוות שראמוס יהיה כשיר. אם הוא יעדר, כמו מול שחטאר, אז ריאל בכלל יכולה להיות בצרות.

היעדר כובשים

מסי, הכוכב הגדול בעולם, עדיין לא כבש שער שדה העונה בליגה, אלא רק אחד בפנדל. בנזמה, השחקן היחיד שמבקיע שערים באופן קבוע עבור ריאל, הרשית בינתיים פעם אחת. זהו. לא היה מדובר בבעיה גדולה אם ברצלונה וריאל לא היו תלויות בשני הכוכבים שלהם בצורה אבסולוטית, אבל הן כן.
6 צפייה בגלריה
לאו מסי
לאו מסי
עדיין ללא שער שדה העונה בליגה. מסי
(צילום: gettyimages)
בגלל כשלי חלון ההעברות האחרון (וגם אלה שלפניו) לברצלונה אין חלוץ אמיתי. מסי מוצב כחלוץ מדומה, וזה בסדר כרעיון, אבל אם רוצים לבצע שינוי או להעלות מישהו מהספסל אז אין אף אחד. גריזמן, שמוצב באגף ימין, לא מוצא עצמו בברצלונה, והיחיד שנמצא כל הזמן בעמדה התקפית ומהווה איום על השער הוא אנסו פאטי, שהבקיע כבר 3 שערים.
לריאל אין אף חלוץ בולט חוץ מקארים בנזמה, כיוון שלוקה יוביץ' לא מנצל אף הזדמנות שזידאן נותן לו. בעונה שעברה היה ראמוס, בלם, סגן מלך השערים של ריאל, ועכשיו, כשבנזמה לא בכושר המדהים של עונה שעברה, חסרים שערים. האבסורד הגדול ביותר הוא שהשחקן שבועט הכי הרבה לשער בריאל, יותר מבנזמה, הוא ויניסיוס, זה שכל הזמן מלגלגים על הסיומת שלו. כבר שנתיים שוויניסיוס עושה דברים מדהימים, אבל נכשל בפעולה האחרונה. והנה, אולי זה משתנה. ויניסיוס כבש פעמיים בליגה והוסיף שלשום שער בליגת האלופות. אולי שני הילדים, ויניסיוס בן ה-20 ופאטי בן ה-17, יהיו אלה שיחזירו את הקבוצות שלהם למקום הנכון, ואין דרך טובה יותר לעשות זאת מאשר בקלאסיקו.
6 צפייה בגלריה
לוקה יוביץ'
לוקה יוביץ'
לא מנצל שום הזדמנות שהוא מקבל. יוביץ'
(צילום: AP)