היריבה

חימקי מוסקבה שתארח הערב (שישי, 20:00) את מכבי ת"א, סבלה כבר בתחילת העונה מסגל חסר אחרי שחמישה שחקנים נדבקו בקורונה - ג'ורדן מיקי, איבגני וורונוב, יאניס טימה, גרג מונרו ומקסים בראשקוב - בנוסף לאלכסיי שבד הפצוע, מה שגרם לקבוצה הרוסית להפסיד בכל ארבעת המחזורים הראשונים.
בשלב זה המארחת מקבלת בחזרה את וורונוב, טימה ומיקי, שהחלימו, ואת שבד שחזר מהפציעה - אך עדיין לא ברור באיזה כושר הם נמצאים וכמה חלודה יש להם להסיר. הצהובים, בכל אופן, לא מקלים ראש: "רוב השחקנים שלהם חוזרים אחרי בעיית הקורונה", אמר יאניס ספרופולוס, "אולי הם לא בכושר אבל הם עדיין מסוכנים, מדובר על קבוצה מאוד מוכשרת".
5 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א
שחקני מכבי ת"א
ספרופולוס והשחקנים. היום צריך להתחיל השינוי
(צילום: אורן אהרוני)

חידת בנדר וההגנה

הדבר הבולט שחסר במכבי ת"א עד כה הוא משחק ההגנה הידוע של ספרופולוס. אחת הסיבות לכך היא הקו הקדמי שבינתיים מציג רכות בהגנה. במשחקים הראשונים אפשר היה לראות שהמאמן היווני מגבה את דראגן בנדר ואנטה ז'יז'יץ' שעדיין לא הצליחו להיכנס לשטף המשחק, ומנמק זאת בכך שהם לא שיחקו כדורסל מאז חודש מארס, אך במשחק האחרון מול אולימפיאקוס נראה היה שהוא שינה גישה כשהחליט לא לשחק עם השניים במאני-טיים. הממוצעים של ז'יז'יץ' עומדים על 10.5 נקודות ו-5.3 ריבאונדים, לא היכולות שציפו להן ממנו במועדון, אבל הצוות המקצועי בטוח שעוד יש לו איך להשתפר ולתרום.
בנוגע לבנדר יש סימן שאלה, הפורוורד נראה מבולבל מאוד, מאבד כדורים, לא מצליח לתת את הטון ההגנתי במקומו של קווינסי אייסי ומעמיד ממוצעים אנמיים של 3 נקודות ו-2.5 ריבאונדים. יש לציין שהחוזה של בנדר הוא לשלושה חודשים בלבד (מסתיים בסוף דצמבר), כדי שהוא יוכל לבחור אם להישאר בצהוב או לחזור ל-NBA - אך נראה שעם היכולת הזאת דווקא מכבי ת"א היא זו שתצטרך לעשות חושבים מחדש כשתגיע העת.
5 צפייה בגלריה
אנטה ז'יז'יץ'
אנטה ז'יז'יץ'
ז'יז'יץ'. ספרופולוס שינה כיוון במאני-טיים
(צילום: אורן אהרוני)
5 צפייה בגלריה
דראגן בנדר
דראגן בנדר
בנדר בפעולה. נראה מבולבל
(צילום: אורן אהרוני)
כל נושא ההגנה המדובר בשבועות האחרונים גרמו לאנשי הקבוצה להתגעגע יותר ויותר ליובל זוסמן הפצוע שאמור לחזור לסגל בחודש הבא. "זוס הוא שחקן הגנה נהדר", הודה אנג׳לו קלויארו, "הוא מפריע להתקפות, שמים אותו על השחקן המוביל של הקבוצות היריבות, זה קשה יותר בלעדיו, אבל כולם צריכים להתעלות.
"יש לנו יותר אימונים ויותר משחקים", המשיך קלויארו, "אנחנו משתפרים בכל יום, כל משחק הוא מבחן, כל אימון הוא הזדמנות להתקדם, זה לא קל להיות איפה שאנחנו רוצים להיות אבל נצטרך לעבוד ולהילחם".
5 צפייה בגלריה
אנגג'לו קלויארו במסיבת העיתונאים
אנגג'לו קלויארו במסיבת העיתונאים
קלויארו במסיבת העיתונאים. "משתפרים כל יום"
(צילום: ראובן שוורץ)

החשש הגדול

בקבוצה מבינים את המשמעות של הפסד נוסף מבחינה מנטאלית ומקצועית, והציבו את המשחק הנוכחי כמפתח לקראת יציאה לדרך חדשה, בעיקר כדי למנוע כדור שלג לקראת המפגשים הבאים שמחכים מול פנרבחצ'ה, אנאדולו אפס וז׳לגיריס קובנה.
בקבוצה דיברו בעיקר על הדרך שבה הפסידו את כל שלושת המשחקים האחרונים אחרי רבע אחרון צמוד, וניסו להבין למה זה קורה ואיך אפשר להימנע מלהגיע למצב הזה בעתיד, או לדעת לנצח גם משחקים מהסוג הזה. "הפסדנו את המשחקים בסיום", אמר קלויארו, "יש כמה פרטים קטנים שאנחנו צריכים לעבוד עליהם, אנחנו עובדים על זה ונהיה טובים יותר בהמשך".

5 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין
ווילבקין: "לא משחקים טוב ועדיין עם הזדמנות לנצח"
(צילום: EPA)
סקוטי ווילבקין הוסיף: "זה שילוב של שחקנים חדשים שלומדים את השיטה ההגנתית, יש לנו תחושת תכיפות להוכיח משהו לעצמנו, קשה להפסיד משחקים בדקה האחרונה, כי אלו משחקים שיכלו גם ללכת לכיוון שלנו כמו בעונה שעברה. אני רואה את זה כדבר חיובי, כי אנחנו לא משחקים מספיק טוב ועדיין נשארים עם ההזדמנות לנצח".