הפורצים עם המסכה השחורה: שני פורצים, שנכנסו לסניף בנק ברדווד סיטי, סמוך לסן פרנסיסקו, התרכזו דווקא בניסיון לפתוח צנצנת ובה עוגיות שקדים, ופחות התעניינו בכסף הנמצא במקום.
2 צפייה בגלריה
הדביבונים בתוך סניף הבנק
הדביבונים בתוך סניף הבנק
הדביבונים בתוך סניף הבנק
(צילום: מתוך פייסבוק)
השבוע הוזעקו אנשי ארגון למען בעלי חיים בשעת בוקר מוקדמת לסניף הבנק, לאחר שאדם שמשך כסף מהכספומט הבחין בשני דביבונים בתוך הסניף הסגור. ככל הנראה השניים טיפסו על עץ הסמוך למבנה הבנק ונכנסו דרך פתח קטן בגג.
הדביבונים, שכסף לא מעניין אותם, זרקו ניירות על רצפת הסניף וגם נגעו במסכי המחשב ובמקלדות.
כעבור מרדף קצר שני הפורצים נתפסו והם הועברו בינתיים למקלט לבעלי חיים.
2 צפייה בגלריה
אחד הדביבונים על השולחן
אחד הדביבונים על השולחן
אחד הדביבונים על השולחן
(צילום: מתוך פייסבוק)
בעל חיים אינטליגנטי וסתגלתני
צבעו של הדביבון חום-אדמדם, בטנו אפורה ולעיתים שחורה; אורכו כ-40 עד 60 ס"מ. זנבו הארוך (40-20 ס"מ) עבות וסמיך ועליו 4-6 טבעות בצבעים שחור ולבן לסירוגין. מסביב לעיניו מעין מסכה שחורה ומסביבן מסגרת לבנה; אוזניו קטנות וזקופות. בכל אחת מרגליו חמש אצבעות, אולם פריסתן רחבה יותר באלו הקדמיות.
הדביבון הינו בעל חיים אינטליגנטי וסתגלתני. הוא מיטיב לשחות ולטפס על עצים. בעזרת כפות רגליו ואצבעותיו הארוכות והמיומנות הוא מסוגל לבצע מיני פעולות כגון סיבוב מנעולים, פתיחת דלתות ואף קופסאות מזון. בשפת האינדיאנים נקרא הדביבון "המחטט באצבעותיו", בשל השימוש שהוא עושה בטפריו בחפשו אחר מזון.
אזור המחיה של הדביבון כולל את מזרח אסיה ומרבית יבשת צפון אמריקה (דרום קנדה ורובה של ארצות הברית). הוא שוכן בדרך כלל באזורי יערות, נהרות, וביצות. אוכלוסיית הרקונים משגשגת גם בפרווריהן של ערים (מספר הפרטים הרב ביותר במדינת ניו יורק מצוי בעיר ניו יורק).
הדביבון פעיל בעיקר בלילה. הוא שוכן בחללים שנפערו בעצים וגזעים כרותים, ומנצל גומחות באדמה שנחפרו על ידי בעלי חיים אחרים בכדי לגדל שם את צאצאיו בחודשים הקרים של עונת החורף. בדרך כלל נולדים 4-5 גורים בחודשים אפריל-מאי. עיניהם נפתחות לאחר כ-3 שבועות; בחודשים הראשונים לחייהם נושאת אותם האם בשיניה ולקראת סוף הקיץ הם הופכים עצמאיים. יחד עם זאת, הם נשארים לצד אימם במשך החורף הראשון לחייהם ורק באביב הבא יצאו לעצמאות מלאה.