כצפוי, איגוד הכדוריד האירופי (EHF) דחה את בקשת האיגוד הישראלי לקיים את משחקי מוקדמות היורו בתחילת חודש נובמבר מול פורטוגל ואיסלנד בחוץ בתאריכים אחרים.הבקשה של ישראל הגיעה בטענה לחוסר ספורטיביות, מאחר שחלק גדול משחקני הנבחרת, אלה שמשחקים בקבוצות בארץ, לא נטלו חלק במשחק רשמי מזה למעלה משבעה חודשים בעקבות ביטול הליגה.
כמו כן, באיגוד הביעו חשש לגרימת פציעות לשחקנים במשחקים ובחלון זמנים צר, שכולל גם טיסות בעיתיות. אבל כאמור כל זה לא עזר, והאיגוד האירופי דחה את הבקשה.
2 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל בכדוריד
נבחרת ישראל בכדוריד
נבחרת ישראל. הכנה לא אידיאלת
(צילום: הדר ואן קולא, איגוד הכדוריד)
2 צפייה בגלריה
אולג בוטנקו
אולג בוטנקו
בוטנקו. ינסה להוציא את המקסימום מהסיטואציה
(צילום: Intime sport)
בעקבות כך הנבחרת תחל להתאמן ביום ראשון הקרוב עם השחקנים שנמצאים בארץ, והליגיונרים יצטרפו אליה ישירות בפורטוגל לקראת המפגש ב-4 בנובמבר (המשחק מול איסלנד ייערך שלושה ימים לאחר מכן). למרות שמשרד הספורט אישר לנבחרת להתאמן קודם לכן, היא לא הייתה יכולה לעשות זאת מאחר שהשחקנים היו בחל"ת מהקבוצות שלהם מה שגרם להיות לא מבוטחים במקרה של פציעה.
הסגל שזומן לאימונים בארץ: דניאל שקלים, יוסי אפו, גיל פומרנץ, אופיר כהן, עדן ג'ינג'י, עוז חממי, תום שם טוב, טל הרשקוביץ, יובל גררה, דור קלדרון, ירמי סידי, רותם סגל, עומרי קושמרו, ניבו לוי, דניאל צרפתי, סהר שחק, מושיקו אלימלך, עמית גל, עוז יצחק שלומי צייטלר. מתוך השחקנים הללו, ההערכה היא כי רק שמונה יטוסו לפורטוגל ולאיסלנד, והשאר יהיו ליגיונרים.