5 צפייה בגלריה
קריסטין וולקר
קריסטין וולקר
קריסטין וולקר. "העבירה כיתת אמן בניהול עימות"
(צילום: AFP)
העימות השני בין הנשיא דונלד טראמפ ליריבו ג'ו ביידן הסתיים ללא מנצח ברור - אבל מנצחת דווקא הייתה בו. המנחה קריסטן וולקר, שנעזרה בכפתור השתקת המיקרופונים, העניקה לאמריקנים עימות על עניינים מהותיים, ראשון ואחרון בבחירות 2020. בכל קצות הקשת הפוליטית שיבחו אותה בסיום העימות, וגם הקולגות - ובהם מנחה העימות הקודם שייזכר עקב ההפרעות והצעקות - החמיאו לה.
ארה"ב בוחרת 2020 – לעמוד המיוחד של ynet בעימות הזה אין מנצח, אולי אולי יהיה מפסיד / פרשנות שיא בהצבעה המוקדמת: 44 מיליון כבר בחרו טראומת 2016: הסקרים שוב משקרים?
וולקר, כתבת הבית הלבן של "NBC ניוז", ניווטה היטב את העימות השני בין טראמפ למועמד הדמוקרטים, ובמהלכו אפילו קיבלה מחמאה מהנשיא שמנסה לקרוץ לקולות הנשים, בעת שהוא מפגר אחרי ביידן בסקרים. "עד כה אני מכבד מאוד את הדרך שבה ניהלת את זה", אמר טראמפ. בסוף השבוע הוא עוד תקף אותה בטוויטר: "היא תמיד הייתה נוראית ולא הוגנת, בדיוק כמו רוב עיתונאי הפייק ניוז".

5 צפייה בגלריה
קריסטין וולקר
קריסטין וולקר
שלטה בחומר. קריסטין וולקר
(צילום: רויטרס)
5 צפייה בגלריה
עימות בחירות שני ארה"ב
עימות בחירות שני ארה"ב
המנהיגים ונשותיהם, הלילה
(צילום: רויטרס)
היא נעזרה גם בכך שטראמפ שינה את דרכיו ביחס לעימות הראשון, וויתר הפעם על ההפרעות הבלתי פוסקות. העימות השני, שאותו וולקר בת ה-44 הייתה אמורה להנחות בוטל לאחר שטראמפ חלה בקורונה והתנגד לעימות מקוון. בסופו של דבר הנחתה וולקר את העימות השלישי, שהתקיים הלילה בנאשוויל, טנסי. "אני מקנא", צייץ כריס וואלאס מ"פוקס ניוז", מנחה העימות הראשון. "הייתי שמח להיות המנחה בעימות כזה ולקבל חילופי דעות אמיתיים במקום מאות הפרעות".
זמן קצר לפני העימות הלילה, ועדת העימותים הודיעה כי החליטה להשתיק את המיקרופון של המועמד היריב בעת שתי הדקות שניתנות למתן תשובה כשנושא חדש מוצג. זה עבד בעיקר כאלמנט מרתיע – גם טראמפ וגם ביידן לא ניסו לצעוק בזמן ההשתקה. בעת שהשניים יכלו להגיב, וולקר הצליחה לרוב לנווט היטב בין לאפשר להם מקום להשמעת דעותיהם לבין קטיעת הדו-שיח כשזה נעשה לא פרודוקטיבי. "עשר שניות, אדוני הנשיא, ואז אני אצטרך לעבור הלאה", היא אמרה במהלך דיון על ביטוח הבריאות.

"אבל אתה הנשיא"

היא הייתה קשובה לחדשות האחרונות, ושאלה את טראמפ איך יאחד משפחות שהופרדו בגבול מקסיקו, לאחר החשיפה שממשלת ארצות הברית איבדה מידע על גורלם של מאות הורים לילדים שהופרדו. היא הוסיפה שתי שאלות המשך, כשהנשיא לא ענה ישירות על השאלה.

5 צפייה בגלריה
קריסטין וולקר
קריסטין וולקר
ניווטה במיומנות. וולקר
(צילום: רויטרס)
5 צפייה בגלריה
עימות בחירות שני ארה"ב
עימות בחירות שני ארה"ב
ביידן וטראמפ
(צילום: AFP)
לוולקר הייתה תשובה מוחצת לטראמפ שהתחמק מהשאלה מדוע הממשלה כשלה בניסיון להסכים על חבילת סיוע חדשה למשפחות שנפגעו כלכלית ממשבר הקורונה. "כי ננסי פלוסי לא רוצה לאשר את זה", אמר טראמפ, כשהוא מאשים את יו"ר בית הנבחרים, חברת המפלגה הדמוקרטית. "אבל אתה הנשיא", ענתה וולקר.
היא ביקשה מביידן ישירות לפנות לאמריקנים שחוששים שביטוח בריאות יוביל למעורבות ממשלתית רבה יותר, ולפרט כיצד יסייע לסביבה - מבלי לפגוע בכלכלה. היא גם לא נמנעה מלדון בסיפור שכבש כותרות לאחרונה – מעורבות לכאורה של הבן האנטר ביידן בחברות זרות וההאשמות כי ניצל לטובתו את תפקידו של אביו כסגן הנשיא. באופן מוזר מעט, דווקא ביידן היה הראשון שהעלה את הנושא, כשמתח ביקורת על פרקליטו של הנשיא, רודי ג'וליאני. "היה משהו בקשרים הללו שלא היה אתי או נאות?", שאלה וולקר.

"וולקר נתנה לאמריקנים עימות אמיתי"

וולקר, בוגרת הרווארד שהייתה האישה השחורה הראשונה שהנחתה עימות מאז 1992, שאלה את המתמודדים מה יגידו למיעוטים שחשים שהם צריכים להכין את הילדים שלהם לאפשרות שאנשי אכיפת החוק יהפכו אותם ליעד - והשתמשה בדוגמה אישית. "אני רוצה לדבר איתכם על האמריקנים השחורים והחומים שחווים גזענות באמריקה. לחלק מזה אני קוראת - השיחה. אין לזה קשר למעמדות או להכנסה – הורים חשים שאין להם ברירה, אלא להכין את ילדיהם לאפשרות שהם יהיו מטורגטים, כולל על ידי המשטרה, רק בגלל צבע עורם".
כמה שמרנים אמרו ברשתות החברתיות כי הם סבורים שוולקר קטעה את טראמפ מהר יותר מאת ביידן, והעלתה נושאים כמו הקורונה, גזע ושינויי האקלים – שסייעו למועמד הדמוקרטים. אבל ככלל היא זכתה לשבחים מכל קצות הקשת הפוליטית, כולל משמרנים.
עיתונאים רבים החמיאו לה בטוויטר. "וולקר העבירה כיתת אמן בנוגע לאיך לנהל עימות נשיאותי", צייץ כתב "וושינגטון פוסט", פיליפ ראקר. כתב הדעות של "ניו יורק טיימס", ג'אמל בואי צייץ: "המנצחת בעימות הייתה בוודאות וולקר". מגישת החדשות האריס פולקנר כתבה שוולקר "נתנה לאמריקנים עימות אמיתי". כתבת הבית הלבן של רשת PBS יאמיצ'ה אלסינדר כתבה כי "זרחה" בעת שצפתה בוולקר.