פרסום ראשון: בנות זוג לוחמות נשלחו ל-20 ימי מאסר בעקבות טענה של קצינה על כך שהתנשקו בחדר מגורים. מפקד גדוד ההכשרות של מערך הגנת הגבולות במחנה סיירים שבערבה גזר אמש (יום א') ימי מחבוש בפועל על שתי לוחמות, בהן מפקדת, בטענה שהפרו את פקודת השילוב הראוי לאחר שנגעו זו בזו בחדר המגורים שבבסיס – פעמיים בחודש האחרון. בצה"ל אישרו את הפרטים, ודובר צה"ל מסר כי "האירוע בכללותו נמצא בבחינה".
1 צפייה בגלריה
עדי (שם בדוי)
עדי (שם בדוי)
עדי (שם בדוי), אחת הלוחמות שנשלחו למאסר
עדי (שם בדוי), אחת הלוחמות המשמשת סמלת במחלקה, סיפרה למשפחתה כי לפני כשלושה שבועות שכבה על מיטתה בחדר הסגל בנוכחות חברותיה ליחידה. על המיטה ישבה גם זוגתה המשרתת גם היא כלוחמת בבסיס. "לפתע נכנסה אחת הקצינות הזוטרות בבסיס, ראתה ששתינו על מדים, קרובות זו לזו אך לא במגע ובטח לא במגע אינטימי, והורתה לנו לגשת ולהישפט מיד אצל המג"ד".
עוד סיפרה למשפחתה כי "בחדר היו חיילות נוספות מהסגל שהעידו שלא היה שם פגם או דבר מביך בהתנהגות שלנו. שום דבר גם לא נעשה במקום פומבי בבסיס או מול הטירונים". באירוע הראשון החליט המג"ד להטיל על השתיים עונש של 20 ימי מחבוש על-תנאי למשך שנה. בסוף השבוע האחרון סגרו שתי הלוחמות את השבת בבסיס המרוחק.
"עדי ציינה בבסיס את יום הולדתה, ושלחנו לה עוגה", סיפרו קרוביה, "בזמן שאכלה מהעוגה בחדר עם זוגתה נכנסה שוב אותה קצינה, טענה ששתיהן היו מחובקות והתנשקו, ושלחה אותן מיד לעלות על מדי אלף ולהישפט בשנית אצל המג"ד, למרות שעדי וחברתה אמרו לה שהן לא התנשקו".
הפעם החליט מפקד הגדוד, קצין בדרגת סגן אלוף, לממש את עונש המאסר על-תנאי, ושלח את שתיהן כאמור לכשלושה שבועות בכלא הצבאי, בטענה שעברו את פקודת השילוב הראוי - ועדי הודחה מתפקידה הפיקודי. "בהיותך מפקדת בצה"ל לא קיימת אחר הוראות השילוב הראוי", טען הסא"ל. מנגד טענה עדי כי בתוך החדר לא הייתה שום נשיקה בינה לבין זוגתה, כפי שטענה הקצינה.
קרובי משפחתה טענו: "היא ואנחנו בהלם מוחלט. היא גנבה מהנשקייה? היא השתמשה בסמים או נקטה אלימות? על זה לשלוח לכלא לוחמת ומפקדת מוערכת, שמפקד אוגדת עזה הקודם תא"ל אליעזר טולדנו דיבר בשבחה כשהפילה רחפני אויב? הם פעלו נגדה באופן מהיר כאילו מדובר במעשה נפשע, בסך הכול אכלו יחד עוגת יום הולדת. הצבא שובר שתי לוחמות ערכיות ואיכותיות בעונש לא-מידתי והזוי. אפשר להזהיר, להעיר או לנזוף – אבל כלא?".
מהפורום החילוני נמסר בתגובה כי "פקודת השילוב הראוי כבר אינה בתוקף ובפקודת השירות המשותף אין שום איסור על מגע בין חיילות. לכן מתן עונש על הפרת פקודה שלא קיימת מהווה הפרת פקודה. העונש שניתן כאן הוא לא רק לא מידתי, אלא הוא לא חוקי, וראוי שצה"ל לא רק יפטור את החיילות מעונש, אלא גם יעניש את המפקדים על חריגה מסמכות והפרת פקודה".