אזרחי ארצות הברית, ארצם של האנשים החופשיים, הולכים לממש את זכותם הדמוקרטית. למרות שכבר למדנו את כל מה שאפשר לדעת על ארצות הברית מהמחזמר "המילטון", כמו למשל שבמאה ה-18 כולם דיברו רק בראפ, ניסינו להבין: מאיפה הגיע ההמנון של ארצות הברית? צפו בסרטון בתחילת הכתבה.
המנגינה המפורסמת של "הדגל זרוע הכוכבים" לא תמיד הייתה קשורה לארצות הברית. במקור, זה היה שיר שגברים שיכורים נהגו לשיר בלונדון של המאה ה-18 (אם תרצו, כמו "בירה ונשירה" עם שרה'לה שרון, רק בריטי). כ-40 שנים לאחר מכן, המילים של המנון ארצות הברית נכתבו על ידי פרנסיס סקוט קי ממרילנד - עורך דין ביום ומשורר רגיש בלילה, שקיבל השראה מהמלחמה שהתחוללה ב-1812 בין ארצות הברית לאימפריה הבריטית.
1 צפייה בגלריה
כריסטינה אגילרה
כריסטינה אגילרה
כריסטינה אגילרה
(צילום מסך, FOX)
פרנסיס סקוט קי העביר את המילים שכתב לגיסו, שזיהה שהן מתלבשות בצורה מושלמת על המנגינה הבריטית המוכרת. במהרה, החיבור ביניהן הפך לשיר שמזוהה עם פטריוטיות אמריקנית, וב-1931 הוא קיבל את הסטמפה והפך באופן רשמי להמנון ארצות הברית.
באופן אירוני, האגדה מספרת שפרנסיס סקוט קי היה "מאותגר מוזיקלית" וזייפן לא קטן. אם הוא היה חי היום, הוא ודאי היה גאה לראות את מורשת הזיופים המכובדת שהותיר אחריו: בין שלל הביצועים הפומביים של ההמנון, זכורים במיוחד אלו הצורמים של כריסטינה אגילרה, פרגי, סטיבן טיילר ואחרים.