בשיתוף אביה שירותי אחסנה
תקופת הקורונה קיבצה את כל בני המשפחה בבית ואפשרה לנו לעצור לרגע ולחשוב על כל החפצים והציוד שצברנו במשך השנים. הרבה מאיתנו לקחנו על עצמנו משימה של סידור מחדש של כל הארונות והחדרים שהפכו למחסן כאוטי. עוד מסימני התקופה: עובדים שהחלו לעבוד מהבית והיו צריכים ליצור לעצמם חדר עבודה, ומשפחות שפינו חדרים וחללים כדי לנצל כל מ"ר בחוכמה.
שוחחנו עם רונית גור, בעלים של ד"ר סדר, מומחית בסדר וארגון הבית, וג'ני אלבו, יועצת אחסנה בשירותי אביה אחסנה, על הדרכים הנכונות לארגן את הבית ולהפחית את העומס, ומהם היתרונות של שירות אחסנה חיצוני נגיש 24/7.
אם כן, אפשר לראות שהעיקרון החשוב ביותר בנוגע לבית שלנו, ללא קשר לרמת העומס והגודל שלו, הוא שיהיה פונקציונלי ונוח לתפעול. בנוסף, כאשר מחליטים על שיטה לארגון הבית, אפשר לנסות ולהתחיל מחלק אחד מצומצם, ולראות האם השיטה מתאימה ונוחה לנו – ולא רק מסודרת יפה על המדף.
בכל הנוגע לשירותי אחסנה חיצוניים, גור אומרת כי אם יש בבית ציוד לשימוש פעם בכמה שנים, כמו ציוד לתינוק או ציוד סקי, אפשר לשים במחסן חיצוני, שם הוא יישמר טוב יותר מחדר ה"מחסן" בבית או תחוב (וטחוב) מעל הארון.
אלבו ציינה כי שירותי אחסנה חיצוניים, כמו השירותים שאביה אחסנה מספקת, מאפשרים לשים את הדברים במקום בטוח עם גישה וזמינות לקחת את החפצים 24 שעות ביממה. באופן שכזה, הדברים עדיין נמצאים בסביבה ונגישים בכל רגע נתון, אבל מאוחסנים בצורה אופטימלית מחוץ לבית.
אחרי שהציוד יישאר במחסן למשך שנה, אפשר לחזור אליו ולבחון את הצורך האמיתי שלכם בדברים המאוחסנים – האם נצטרך אותם אי פעם? האם זה משהו שאנחנו רוצים להעביר לילדים?
1 צפייה בגלריה
מחסן לאכסון תכולת דירה של חברת אביה אחסנה
מחסן לאכסון תכולת דירה של חברת אביה אחסנה
סניף אביה שירותי אחסנה, הכולל יחידות אחסנה בגדלים שונים.
(צילום: אביה שירותי אחסנה)
מחסן חיצוני הוא פתרון מושלם לדחיית ההחלטה בנוגע לחפצים מסוימים - למשל, ציוד של התינוק שגדל וההורים שעדיין לא החליטו האם יש תכנון לעוד ילדים, או ציוד סקי יקר ותופס מקום, שלמעשה משתמשים בו למשך שבוע או שבועיים בשנה.

הצרכים השתנו בעקבות הקורונה

אלבו סיפרה כי היא מרגישה שהצרכים של הלקוחות אכן השתנו בחודשים האחרונים, כמו זוגות ששניהם עובדים בהייטק אשר הקימו חדרי עבודה ואחסנו את תכולת החדר במחסן חיצוני עד להודעה חדשה.
אלבו מספרת כי בארה"ב יש תרבות של שימוש במחסנים, תרבות שלא קיימת אצלנו. בארה"ב 10% מהאוכלוסיה משתמשת בשירותי אחסנה לעומת פחות מ- 1% בישראל. אבל גם בישראל אנחנו רואים בשנים האחרונות עלייה הדרגתית במודעות לשירותי אחסנה חיצוניים ולשימוש בהם. לדבריה, הקורונה תרמה לנושא, והיום רואים באביה עלייה במודעות לאחסנה ובצורך לפנות מקום בבית, להשאיר אותו סטרילי ונקי יותר. לפנות מקום לחדר עבודה, סטודיו לתחביב או חדר משחקים במקום מחסן גרוטאות.
החלטתם לאחסן? חשוב לתייג כדי לא ליצור לעצמכם בלאגן במחסן
כדי להפוך את האחסנה לפתרון אופטימלי ולהפוך את לקיחת החפצים למשימה קלה במיוחד, גור ממליצה לתייג את כל הקופסאות וגם להכניס את החפצים במסודר.
אביה אחסנה מציעים את שיטת האחסון החכם, הכולל תיוג מראש באמצעות ברקוד לכל פריט מאוחסן, ואפשרות לקבל כל פריט לפי המס. הסידורי שלו תוך 24 שעות עד לפתח הבית. האחסון הדינאמי של אביה אחסנה עוזר לפנות את הדירה ואת החדרים הרלוונטיים, אך מצד שני משאיר את הפריטים בהישג יד, בלי להעמיס את המחסן וליצור בלאגן שיהיה קשה מאוד לאתר בו את מה שאתם רוצים לשלוף.

שוקלים למכור הכל ולעשות קופה? חשבו שוב

הרבה חושבים שאם ימכרו את כל הציוד העודף, יוכלו להכניס הרבה כסף. הטיפ של המומחים, לעומת זאת, הוא לבדוק בתחילה מה מחיר השוק של החפצים. בסופו של דבר, משהו שעלה הרבה כסף בעבר, לא בהכרח שווה עדיין הרבה היום. גור ממליצה למכור כדי להיפטר (או לתרום), ולא לנסות להציע במחירים גבוהים רק כדי להיתקע עם הציוד למשך שנים רבות.
בסופו של דבר, גור שואלת את כולנו: ככה דמיינתם את בית החלומות שלכם- מלא בלאגן וג'אנק? כמה עולה מ"ר של דירה- האם באמת כדאי להשתמש בשטח המוגבל והיקר כדי לאפסן עוד ערימה של סוודרים, וציוד תינוק שכבר גדל וחוגג בר מצווה בקרוב?
לדבריה, כדי לעשות סדר בדברים שבכל זאת רוצים לשמור בבית, גור ממליצה לאחסן בקופסאות שקופות כדי שיהיה ניתן לראות את התוכן שלהן, עם דף ממייבש כביסה בשביל הריח הטוב.
והעיקר- שהבית יהיה נוח ולא עמוס. שחדר העבודה יהיה פונקציונלי ולא פינה טחובה בחדר "מחסן". גם ככה אנחנו נמצאים הרבה זמן בבית לאחרונה - זה הזמן להפוך את השהות בו להרבה יותר נעימה.
בשיתוף אביה שירותי אחסנה

פורסם לראשונה: 11:54, 03.11.20