איש העסקים הישראלי-אמריקני, רפי נקש, הוא הרוכש של הדירה בבנין 812 בשדרה החמישית בניו יורק, שהיתה בבעלות משפחת רוקפלר עד לרכישה. כך נודע היום (שישי) ל-ynet.
הדירה, שמתפרשת על פני כל הקומה ה-15 בבניין ומשקיפה על הסנטרל פארק, הוצעה למכירה לפני כ-43 יום במחיר של 11.5 מיליון דולר. היא משתרעת על פני כ-370 מ"ר וכוללת גם מרפסת בגודל כ-23 מ"ר. הדירה, בה יש ארבעה חדרי שינה וארבעה וחצי חדרי שירותים, עתידה לשמש את נקש למגורים.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
3 צפייה בגלריה
רפי נקש
רפי נקש
רפי נקש
(צילום: חיים זיו)
מלבד המיקום הייחודי שלה, יש לדירה ייחוס היסטורי. היא נרכשה ב-1963, ישירות מהקבלן, על ידי נלסון רוקפלר, בנו של איל ההון והנדבן ג'ון רוקפלר. רוקפלר הבן, איש עסקים ופוליטיקאי, רכש אותה בזמן שכיהן כמושל ניו יורק ה-49, בין השנים 1973-1959, אז הנהיג את האגף הליברלי של המפלגה הרפובליקנית. הדירה המשיכה להיות ברשותו גם כשכיהן כסגן נשיא תחת ג'רלד פורד, בין השנים 1977-1974.
כשנפטר רוקפלר בשנת 1979, הדירה עברה לבעלות בנו, נלסון רוקפלור ג'וניור. בדירה נשארו מאפיינים מתקופתו של רוקפלור, הכוללים בין היתר חדר עבודה עם חיפוי עץ ופינת אח, ורצפות פרקט. במקביל, הדירה עברה גם כמה שיפוצים מודרניים, כגון הוספת רצפות שיש במרפסת.
3 צפייה בגלריה
מסיבת פרידה לרבין עם סיום תפקידו כשגריר ישראל בארה"ב. בתמונה עם לאה אשתו ונלסון רוקפלר
מסיבת פרידה לרבין עם סיום תפקידו כשגריר ישראל בארה"ב. בתמונה עם לאה אשתו ונלסון רוקפלר
מסיבת פרידה ליצחק רבין עם סיום תפקידו כשגריר ישראל בארה"ב. בתמונה עם לאה אשתו ונלסון רוקפלר
(צילום: יצחק ברז)
רפי נקש הוא אחד משלושת האחים נקש, אחיהם של ג'ו ואבי, מייסדי יצרנית הג'ינס האמריקנית ג'ורדאש, שראשיתה בחנות בגדים שהקימו בברוקלין בסוף שנות ה-60.
כיום, מתפרשים עסקי המשפחה על פני תחומים שונים, בהם נדל"ן ומלונאות, תעופה, חקלאות ותעשייה. בישראל נמצאים בבעלותם, בין היתר, 50% מקבוצת אמפא נדל"ן, שבין נכסיה נמצאים מגדל אלקטרה, מתחם אמפא, בית WeWork (תל אביב) ועוד, ובתי מלון בישראל, כמו רשתות המלונות אורכידאה והרברט סמואל, ומלונות "סטאי" בתל אביב ובכנרת.
הם גם בעלי מותג שמן הזית "חלוצה", מפעל השימורים "פריניר", חברת "אקוואטק פישריז", שמתמחה בגידול דגי מאכל ברמת הנגב, וכמובן הבעלים של חברת התעופה הישראלית ארקיע, שנרכשה על ידם ב-2006.
מטעמו של נקש אישרו את הידיעה על רכישת הדירה בניו יורק.
3 צפייה בגלריה
אבי, ג'ו ורפי נקש
אבי, ג'ו ורפי נקש
האחים אבי, ג'ו ורפי נקש
(צילום: טל שחר)