כריסטיאנו רונאלדו כבר לא היה על המגרש כשיובנטוס איבדה את הראש שלשום. אלופת איטליה הייתה על סף ניצחון חוץ קשה מול אחת היריבות המרות שלה בשנים האחרונות, לאציו, אחרי שהפורטוגלי נתן לה יתרון, אבל פליפה קאייסדו השווה בדקה ה-95. מחזור שביעי, משחק רביעי שבו יובה לא משיגה ניצחון.
איפה היה רונאלדו? כ-20 דקות לפני כן הוא התלונן על פציעה בקרסול והוחלף, וצפה מהצד בתסכול. אבל הבעיות המקצועיות של יובנטוס, שעדיין לא מתרוממת עם אנדראה פירלו כמאמן, והכאבים הפיזיים של הגוף המתבגר של הכוכב בן ה-35, הם רק חלק מהמכלול. בזמן שכל העולם עקב אחרי סאגת לאו מסי, רונאלדו ויובה התרחקו יותר ויותר זה מזו, וכפי שהדברים נראים - לשניים מהשחקנים הגדולים בכל הזמנים תהיה בעונה הבאה קבוצה חדשה.
5 צפייה בגלריה
רונאלדו מאוכזב
רונאלדו מאוכזב
הסאגה הבאה? רונאלדו מאוכזב
(צילום: רויטרס)
הדברים החלו להידרדר במהלך העונה שעברה, השנייה של רונאלדו ביובנטוס. אם בעונה הראשונה עוד הייתה לו סבלנות, בשנייה הוא סבל יחד עם כל הקבוצה מהניסיון של מאוריציו סארי לערוך שינוי טקטי מקיף. אמנם האסטרטגיה של סארי הייתה לבנות את המשחק סביב היכולות של רונאלדו כדי להוציא ממנו את המקסימום, אבל התוצאה הייתה תלות מוגזמת בפורטוגלי, אליפות ביכולת ירודה מהרגיל ועוד כישלון באירופה. באיטליה טענו כי בתחילת 2020, לפני התפרצות הקורונה, רונאלדו הרים ידיים וניסה ללחוץ על מעבר לפ.ס.ז', אך המגפה העולמית שינתה את התמונה והובילה להישארותו.

ל"גברת הזקנה" אין שיטה

הבעיה העיקרית היא שרונאלדו הפסיק להאמין בכך שיוכל לשמר את התהילה שלו עם יובה. שני הצדדים ראו בהתקשרות הזדמנות מצוינת לשבור את הנאחס של המועדון בצ'מפיונס, אבל בפועל יובה לא התחזקה משמעותית, נשארה הרחק מאחורי מועדוני ענק אחרים ולא מצאה את הזהות בעידן רונאלדו. פירלו הוא המאמן השלישי בעונה השלישית של הפורטוגלי, ועבור קבוצה כזו מדובר בכאוס ממשי.
5 צפייה בגלריה
אנדראה פירלו
אנדראה פירלו
רונאלדו עם פירלו. כבר עבר שלושה מאמנים באיטליה
(צילום: AFP)
רונאלדו, מבחינתו, שומר על קצב רגיל. יש לו שישה שערים בחמישה משחקים העונה (הקורונה השביתה אותו חלק מהזמן), והנתונים מדהימים: כשהוא על המגרש, יובנטוס מבקיעה 2.8 שערים, כפול ממה שהיא משיגה בלעדיו, ומספר הנקודות הממוצע למשחק צומח מ-1.6 ל־2.2. הוא הכובש המוביל בחמש הליגות הבכירות בשנת 2020 עם 27 שערי ליגה. כאשר ברצלונה, באמצע סוג של משבר, עשתה ליובה בית ספר בטורינו, החיסרון של רונאלדו זעק לשמיים.
הוא הבין היטב שהקבוצה תקועה במקום, אפילו הולכת אחורה. אמנם פירלו מנסה לסגל ליובה טקטיקה חדשה של לחץ גבוה, אבל מזגזג עם השיטה וההרכב, ולא מצליח לשלב בהתקפה בין שלושת הכלים הבולטים, רונאלדו, אלבארו מוראטה ופאולו דיבאלה. התוצאה? סרטון שהפך לוויראלי ברשתות החברתיות השבוע מראה את רונאלדו עומד באדישות בחלק ההתקפי במשחק הצ'מפיונס מול פרנצווארוש ולא מנסה להפריע למגן שעובר לידו.
5 צפייה בגלריה
כריסטיאנו רונאלדו באימון יובנטוס
כריסטיאנו רונאלדו באימון יובנטוס
רונאלדו באימון. עדיין מספר מספרים מרשימים
(צילום: EPA)
חשוב לציין - יש פה מצב קלאסי של "כי נמאסנו זה על זו", כפי שמתי כספי שר ב"נח". כלומר, אי־שביעות הרצון היא דו־סטרית. באיטליה טוענים כי ביובנטוס לא משתגעים על הגישה של רונאלדו שהוגדרה כ"יהירה", ולאחרונה שחקן יובה בעבר, פסקוואלה ברונו, יצא במתקפה: "הוא נמצא כבר שנתיים באיטליה ולא למד את השפה, זו בורות".
עם הפנים קדימה, הנקודה המשמעותית בסיפור היא ההבנה של ראשי יובנטוס שיש להם חלון הזדמנויות צר לצאת עם משהו ביד מההתקשרות הזאת. ביובה פתוחים לחלוטין למכירת השחקן שעליו שילמו 100 מיליון יורו. החוזה שלו מסתיים ב-2022, בפברואר הוא יהיה בן 36, ועכשיו נותר למועדון לאתר את העסקה הטובה ביותר בסיום העונה - בהנחה שהיא לא תצליח לקחת את הכתר האירופי.
5 צפייה בגלריה
רונאלדו על הספסל
רונאלדו על הספסל
רונאלדו כבר לא היה על המגרש כשלאציו השוותה
(צילום: רויטרס)
על פי ההערכות, הקבוצה הבולטת שמוזכרת היא פ.ס.ז', אחת הבודדות באירופה שמסוגלות לעמוד בשכר של רונאלדו (31 מיליון יורו לעונה). נראה שמדובר בשידוך טוב על הנייר: פ.ס.ז' התקפית יותר מיובה, פחות טקטית וממושמעת. היא תשמח לקבל סופרסטאר שיוכל לנסות להביא לה את גביע הצ'מפיונס, והוא יזכה לעוד הזדמנות לשחק ברמות הגבוהות ביותר.

תארים, לא עוד כסף

מקורביו טענו כי הוא מרגיש שיש לו עוד חמש שנים טובות לתת בטופ, והוא לא רוצה לבזבז אותן. רונאלדו לא מחפש כרגע עוד כסף, אלא צ'אנס להילחם על עוד תארים גדולים (ולכן ארה"ב וסין לא על הפרק) וליהנות מכדורגל. גם יובה תרוויח מכך. היא תחסוך את המשכורת הגבוהה של רונאלדו וגם תקבל עבורו כמה עשרות מיליונים. במועדון יש גם חלומות להציע את רונאלדו לפ.ס.ז' כחלק מעסקה שתשלח את קיליאן אמבאפה לטורינו (יובה מוכנה לשלם עליו ביד רחבה), אבל לא נראה שזה הכיוון של החלוץ הצרפתי הצעיר שחולם על ריאל מדריד.
5 צפייה בגלריה
ניימאר
ניימאר
ישתף פעולה עם רונאלדו? ניימאר
(צילום: רויטרס)
כמו יובנטוס עצמה, ההצלחה המקומית כבר לא מעניינת את רונאלדו. השעון מתקתק, והוא רוצה לרפד את המורשת המפוארת שלו במקום שבו הדברים יתנהלו כפי שהוא אוהב. אולי יש כאלו שתופסים זאת כהתנשאות, אבל במעמדו הוא בהחלט רשאי לא להתפשר. החיבור המסקרן נמצא על האדים האחרונים שלו, ולמען האמת, עד כמה שיכאב לאוהדי יובנטוס להכיר בכך - נראה שהדבר הטוב ביותר עבור כל המעורבים הוא פרידה.