לואיס אנריקה ניסה לספק תשובות בזמן האחרון. העיתונאים שאלו שוב ושוב את מאמן נבחרת ספרד איך זה שבדור הנוכחי עדיין לא נמצא החלוץ הטבעי שיוביל את ההתקפה. ה"רוחה", שמנסה לשוב לצמרת העולמית עשור אחרי תקופת הזהב שלה, סובלת ממחסור ברגל מסיימת ברחבה.
שוב ושוב נשאל אנריקה על כך שבנבחרת הנוכחית, על אף הכישרונות הרבים בה, לא נמצא שום שחקן המשתווה ברמתו לראול, פרננדו טורס, או דויד וייה. מישהו שמסוגל להפוך כל הזדמנות ברחבה לשער ולסחוף אחריו את חבריו והאוהדים. אחרי השאלות שלא קיבלו מענה הגיעו תוצאות לא משכנעות כמו 0:0 עם פורטוגל, 0:1 קטן על שווייץ והפסד 1:0 לאוקראינה בליגת האומות, ושאלת הסקורר נותרה ללא פיתרון.
10 צפייה בגלריה
מיקל אוירסבאל
מיקל אוירסבאל
מלך שערי הליגה. אוירסבאל
(צילום: AFP)
10 צפייה בגלריה
אוירסבאל עם רגילון ופאו טורס באימון הנבחרת
אוירסבאל עם רגילון ופאו טורס באימון הנבחרת
אוירסבאל עם רגילון ופאו טורס באימון הנבחרת
(צילום: EPA)
אז נכון שספרד כבר אינה אותה נבחרת שזכתה בשלושה טורנירים גדולים רצופים - יורו 2008, מונדיאל 2010 ויורו 2012, אבל הציפיות נשארו. אם גם בתקופה של ראול היא לא זכתה בתארים, עדיין האוהדים ידעו שכשכוכב העבר של ריאל מדריד קיבל את הכדור ברחבה רוב הסיכויים שהוא יגיע לרשת.
לקראת משחק הידידות הערב (רביעי, 21:45) מול הולנד, והמשחקים בשבוע הבא בליגת האומות נגד שוייץ (14 בנובמבר) וגרמניה (17 בנובמבר), מקווה אנריקה לראות שינוי. הוא זימן לסגל את אלברו מוראטה שמציג כושר טוב ביובנטוס, אבל לא ממש הפך לכוכב הגדול של הנבחרת מאז שהחל לשחק בה. מי שאולי יעשה את זה, למרות שאינו ממש חלוץ טבעי, הוא מיקל אוירסבאל (23), שחקנה של ריאל סוסיאדד.
10 צפייה בגלריה
דויד וייה
דויד וייה
בנבחרת ספרד מתגעגעים לחלוץ כמו דויד וייה
(צילום: AFP)
10 צפייה בגלריה
בתקופה של ראול היה מי שיכבוש
בתקופה של ראול היה מי שיכבוש
בתקופה של ראול היה מי שיכבוש
(צילום: gettyimages)
הסטודנט למנהל עסקים וקבוצתו הם הלהיט החם של הליגה הספרדית ומוליכים את הטבלה אחרי תשעה מחזורים ביתרון של שתי נקודות על פני ויאריאל ושלוש על אתלטיקו מדריד, שקיימה שני משחקים פחות. גם בליגה האירופית הם בתמונת המאבק על עליה לשלב 32 האחרונות אחרי ניצחונות 0:1 על רייקה, 0:1 על אלקמאר והפסד 1:0 לנאפולי.
אחרי שהבקיע פנדל ביום ראשון האחרון בניצחון 0:2 על גרנאדה, מוליך אוירסבאל את טבלת מלך שערי הליגה עם שישה כיבושים, יותר מלואיס סוארס וז'ואו פליקס מאתלטיקו (לשניהם 5 שערים) ופי 2 מליאו מסי, שהבקיע עד כה רק שלושה.
10 צפייה בגלריה
לואיס אנריקה
לואיס אנריקה
מחפש תשובות. לואיס אנריקה
(צילום: EPA)

האיש שמביט לשוערים בעיניים

נכון שארבעה מהכיבושים שלו היו בפנדלים, אבל גם מהנקודה הלבנה צריך לדעת לדייק באחוזים גבוהים, ואוירסבאל עשה זאת בהצלחה רבה ב-14 הפנדלים האחרונים אותם בעט. השיא המקומי של צ'אבי פרייטו, שדייק ב-25 מתוך 26 פנדלים עדיין רחוק ממנו, אבל שני הבישולים שרשם בנוסף בשבועות האחרונים עזרו לו להיבחר לכדורגלן המצטיין בחודש אוקטובר.
בכלל, לאוירסבאל יש דרך מיוחדת לבעוט פנדלים שכבר הפכה לשם דבר בספרד. הוא נוהג להסתכל בעיניים של השוער מרגע תחילת הריצה ועד לביצוע הבעיטה, ואז נותן קפיצה קלה לפני שיגור הכדור לרשת. עד היום הוא הבקיע 55 שערים ב-205 משחקי ליגה של ריאל סוסיאדד, אחרי שירש למעשה את פרייטו, סמל גדול במועדון שפרש לפני שנתיים וקיבל את החולצה מספר 10 שהייתה שייכת לו.
10 צפייה בגלריה
צ'אבי פרייטו. הסמל הגדול שאוירסבאל ירש בריאל סוסיאדד
צ'אבי פרייטו. הסמל הגדול שאוירסבאל ירש בריאל סוסיאדד
צ'אבי פרייטו. הסמל הגדול שאוירסבאל ירש בריאל סוסיאדד
(צילום: AFP)
10 צפייה בגלריה
מיקל אוירסבאל
מיקל אוירסבאל
אליל האוהדים. אוירסבאל
(צילום: getty images)
בעיקר בזכותו מציגה עד כה ריאל סוסיאדד את ההתקופה הפורייה ביותר בליגה (20 שערים), ולא מדובר בקבוצה שמזניחה את ההגנה, להפך. יש לה גם את ההגנה השנייה הטובה ביותר (ספגה רק 4 שערים) אחרי זו של אתלטיקו מדריד.
הקבוצה של המאמן אימנול אלגואסיל משחקת במערכים של 4-5-1 ו-4-3-3, והמהירות של אוירסבאל, יחד עם הרבגוניות במשחקו, יכולת הכדרור המסחררת ברגל שמאל והמסירות המדויקות, מאפשרים לו להתבלט בכל המערכים. בקצב כזה, גם שלו וגם של חבריו, בחבל הבאסקים נזכרים בערגה באליפויות שרשמה הקבוצה ב-1981 ו-1982, וחולמים לפחות לשחזר את עונת 2002/03, אז הוליכה סוסיאדד את הטבלה לכל אורך העונה לפני שהפסידה לריאל מדריד את האליפות בהפרש שערים.
"הגיבור החדש של אצטדיון אנואטה", הגדירו את אוירסבאל בעיתונות בחבל הארץ שבצפון ספרד, שם מצטערים על כך שמגפת הקורונה מונעת לעת עתה מהאוהדים להיות שותפים לחוויה מקרוב. ההצלחה שלו מרשימה בעיקר מכיוון שכאמור לא מדובר בחלוץ טבעי, אלא בשחקן כנף שבלט בשנים האחרונות בכדרורים מסחררים סמוך לקווים ופחות ביכולת לסיים מהלכים.
10 צפייה בגלריה
ריאל סוסיאדד
ריאל סוסיאדד
ריאל סוסיאדד מסתכלת על הליגה מלמעלה
(צילום: EPA)
אנריקה כבר ניסה אותו מספר פעמים כחלוץ מזויף, דבר שלא הצליח. גם שלושת השערים שהבקיע בנבחרת בתשע הופעות (כבש בנוסף במדי נבחרת ארץ הבאסקים ב-1:3 הידידותי על תוניסיה ב-2016) לא הרשימו עד היום יותר מדי, אבל כושר ההבקעה שלו בשבועות האחרונים בליגה מגביר את הציפיות ממנו לקראת המשימות הקרובות של הנבחרת.

מעדיף לקרוא ספרים על פני בילויים

אוירסבאל, שנולד באייבאר וגדל בריאל סוסיאדד, משחק בקבוצה הראשונה של המועדון מאז 2015. לפני שלוש שנים ניסתה היריבה המושבעת אתלטיק בילבאו להעביר אותו לשורותיה, אבל הוא החליט לדחות את ההצעה והאריך את חוזהו עד 2024.
במועדון לא התפלאו שהשתן לא עלה לו לראש, ולא חוששים שהוא יברח בקרוב לקבוצה גדולה יותר (למרות שסביר שהדבר יתרחש בשלב מסוים), שכן מדובר בבחור קר רוח. ילד שקט שלא מרבה לבלות, מעדיף לקרוא ספרים, לצפות בסדרות טלוויזיה וידוע ברצינות שלו ובמקצוענותו. אחד שלא מסתחרר ונמצא תמיד עם הרגליים על הקרקע. ועם כפות רגליים גדולות כמו שלו (נועל נעליים במידה מספר 47 וגובהו 1.80 מ') לא קשה לו להרגיש יציב וגם לשלוט היטב בכדור.
10 צפייה בגלריה
מיקל אוירסבאל במדי הנבחרת
מיקל אוירסבאל במדי הנבחרת
רציני ומקצוען. אוירסבאל במדי הנבחרת
(צילום: AP)
וחוץ מזה, אוירסבאל גם לא אנוכי. מול גרנאדה הסכים לוותר לוויליאם ז'וזה על ביצוע פנדל אחרי שעלה לראש טבלת הכובשים, אבל חברו החטיא מהנקודה הלבנה. סעיף השחרור בחוזהו הנוכחי עומד על 75 מיליון אירו ולטענת אוהדי סוסיאדד והעיתונאים המכסים את משחקיה מדובר בסכום נמוך יחסית לאיכויותיו.
בעונה שעברה עזר אוירסבאל לקבוצתו לעלות לגמר גביע המלך לראשונה מאז 1988 כשכבש פנדל בכל אחד משני המשחקים בניצחון 1:3 בסיכום על מיראדס בחצי הגמר. בגמר אמורות היו להיפגש שתי היריבות הבאסקיות הגדולות, סוסיאדד ובילבאו, אבל אותו דרבי לוהט לא התקיים בסופו של דבר בגלל משבר הקורונה.
10 צפייה בגלריה
נבחרת ספרד
נבחרת ספרד
שחקני נבחרת ספרד אימון
(צילום: EPA)
אחרי שהפך לכדורגלן השלישי בהיסטוריה של סוסיאדד שהבקיע בחמישה משחקים ברציפות (קדמו לו דארקו קובאצ'ביץ' ואנטואן גריזמן), הערב ובשבוע הבא הבא ינסה אוירסבאל להטביע חותם גם בנבחרת. הוא מציג כושר הבקעה מרשים של חלוץ אמיתי גם אם אינו כזה מטבעו, הפך כבר לאליל האוהדים בצפון ספרד והשאלה היא אם יתמיד בכושר המטורף.