עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון, מאגדת באתר אחד את מגוון אפשרויות ההתנדבות בישראל ועוזרת לכם למצוא התנדבות בהתאמה אישית. העמותה מחברת בין מתנדבים פרטיים ומתנדבים מחברות עסקיות לבין מקומות שזקוקים להם ונמצאת בקשר עם אלפי עמותות וכלל הרשויות המקומיות במטרה לעודד את ההתנדבות בישראל.

התנדבות בכל הארץ:

מי? רשת בתי הנוער "קדימה" מהווה מסגרת חינוכית, מקדמת ומעשירה עבור ילדים ובני נוער, הפועלת במטרה לתת מענה הוליסטי, כדי שבוגר בית הנוער יצליח להשתלב בחברה הישראלית, לממש את עצמו ולהיות אזרח מועיל ותורם.
איפה? בערים: צפת, קרית גת, פתח תקוה, בני ברק, ערד, תל אביב-יפו, כפר סבא, יבנה, בית שאן, אור יהודה, אופקים, חדרה, רחובות, בת ים, קרית שמונה, לוד, רמלה
מה מחפשים? לבתי הנוער דרושים מתנדבים שיכולים להגיע ולתגבר את שעות הלמידה בבתי הנוער. התגבור יכול להיות קבוצתי/פרטני וכולל עזרה בשיעורי בית, למידה חווייתית והעשרה. אין צורך בניסיון בהוראה, רק יכולת סבלנות, יצירתיות והכלה להושיב את החניכים לשבת ללמידה.
מתי? בימים א'-ה', לרוב בין השעות 15:00-17:00 (משתנה ממסגרת למסגרת). ישנם בתי נוער עם מועדוני למידה בשעות הערב 19:00-21:00. נדרשת התחייבות לשנת פעילות- עד סוף יוני וליום ושעה קבועים.
למי לפנות? ליוליה במייל: hitnadvut@lasova.org.il

מי? תכנית "יחידת סגולה" הוקמה ביוזמת המשרד לשוויון חברתי ומופעלת בשיתוף עם בתי חולים ברחבי הארץ. כיום, פועלות 17 יחידות בבתי החולים השונים ברחבי הארץ.
מטרת היחידות היא לספק מידע לאזרחים ותיקים המאושפזים בבתי חולים ולמשפחותיהם על זכויות הבריאות להן הם עשויים להיות זכאים לאור מצבם הבריאותי ובעקבות האשפוז.
איפה? בערים: בית שאן, אור יהודה, קריית גת, שפירא, יבנה, רחובות, יפו, צפת, כפר סבא, קריית שמונה, בת ים, כפר שלם, ערד
מה מחפשים? מתנדבים בגילאי 24 ומעלה, לביצוע שיחות טלפוניות יזומות למאושפזים שאותרו מראש במחלקות השונות כדי ליידע ולסייע להם בהנגשה זכויותיהם השונות, כגון: גמלת סיעוד, טיפול רפואי בבית, זכויות לניצולי שואה, קופות החולים ועובדים זרים ועוד.
טרם ההתנדבות, יש לבצע תהליך קליטה מסודר מול ביה"ח ולאחר מכן הכשרה מקצועית בין שלושה לארבעה מפגשים, בהם יכירו המתנדבים את הזכויות השונות וכן את אופן ההתנדבות במחלקות.
מתי? בימים א'-ה', אחת או פעמיים בשבוע לשלוש שעות.
למי לפנות? לזוהרה במייל: zoharac@mse.gov.il

התנדבות באזור ירושלים:

מי? דיור מוגן בית גיל הזהב, הינו בתי דירות לקשישים המנהלים משק בית ואורח חיים עצמאי.
איפה? ירושלים
מה מחפשים? מתנדבים לביקור בית וסיוע אישי לקשישים דוברי רוסית בדיור מוגן. ההתנדבות כוללת: הגעה למקום וישיבה פרטנית או קבוצתית עם הדיירים בחוץ.
מתי? בימים א'-ה', בין השעות 9:00-15:00 בתיאום מראש.
למי לפנות? לאפרת במייל: diurmugan34@gmail.com

מי? עמותת הלב מפעילה את "בית דני" – מרכז קהילתי שמטרתו היא שיפור הישגים לילדים ונוער משכונות מצוקה. המרכז מספק פעילות חברתית, אמנותית, ספורטיבית, תרבותית והשכלתית.
איפה? מהבית
מה מחפשים? מתנדבים בגילאי 18+ מגוש דן לחונכות לימודית לילדים ונוער בכיתות ז'-י"ב משכונות מצוקה. ההתנדבות כוללת: פגישת זום, חונכות לימודית לילד/ה באופן פרטני בנושאים כמו: מתמטיקה, אנגלית, לשון וכו' באמצעות עזרה בשיעורי בית, מתן אוזן קשבת, הכנסת מוטיבציה, שיפור הישגים, הכנה למבחנים, בגרויות ועוד.
מתי? אחת לשבוע בימים א'-ה' בשעות הצהריים - הערב, לשעתיים. בהתחייבות עד לסוף שנת הלימודים.
למי לפנות? לישראל במייל: sela09@walla.co.il

התנדבות באזור המרכז:

מי? עמותת 'שכן טוב' מחלקת מדי שבוע מאות סלי מזון למשפחות נזקקות בארץ.
איפה? תל אביב
מה מחפשים? דרושים מתנדבים בגילאי 15+ לאריזת חבילות מזון עבור משפחות נזקקות. ההתנדבות כוללת הגעה לסניף, מיון ואריזת מזון יבש, פירות וירקות.
מתי? אחת לשבוע בימי חמישי בצהריים ואורכת כשעתיים. ההתנדבות מתאימה לגילאי 15 ומעלה.
למי לפנות? לורד במייל: vered573@gmail.com

התנדבות באזור הצפון:

מי? "מזון לחיים" - עמותה הפועלת למען משפחות נזקקות.
איפה? חיפה
מה מחפשים? מתנדבים בגילאי 18+ לסיוע בבישול או בניקיון בבית החם למען נזקקים. ההתנדבות כוללת: סיוע בבישול, הגשת האוכל או בניקיון המטבח.
מתי? בימים א'-ה', בין השעות 9:00-13:00 ליום קבוע פעם בשבוע או באופן חד פעמי.
למי לפנות? לשלומית במייל: mazon.shlomit@gmail.com
מי? מחלקת הנוער העירונית.
איפה? קרית מוצקין
מה מחפשים? מתנדבים בגילאי 15+ לחונכות אישית ולימודית לילדי רווחה (בגילאי א'-ו'). ההתנדבות כוללת חניכת ילד בזוג (יצוות עוד מתנדב) יצירת קשר אישי , תמיכה רגשית, סיוע לימודי, פעילות ומשחק, לשמש לו דמות משמעותית ובוגרת וכו'.
מתי? פעם בשבוע לשעתיים בבית הילד בין השעות 16:00-20:00 בתיאום עם הרכזת/המשפחה. בהתחייבות לחצי שנה.
למי לפנות? לסתיו במייל: stav17@gmail.com

התנדבות באזור הדרום:

מי? לקרן לרווחת נפגעי השואה מערך התנדבות המחבר בין ניצולי שואה המתגוררים בבתיהם או במוסדות, לבין מתנדבים, באמצעות קיום קשר קבוע וביקורים שבועיים.
איפה? כל ערי הדרום
מה מחפשים? מתנדבים לביקור וחונכות אישית עבור ניצולי שואה. ההתנדבות כוללת: מתן אוזן קשבת, יצירת קשר חברי, עידוד, ליווי אישי ותמיכתי ועשיית פעילויות מהנות יחד כגון - בישול, צפייה בטלוויזיה, טיולים משותפים ועוד, כל אלו במטרה להפיג את בדידותם של הניצולים. המתנדבים יקבלו הדרכה אחת לפני ההתנדבות ותמיכה במהלכה.
מתי? לשעה שבועית, בימים ושעות גמישים, בתיאום בין המתנדב לניצול. בהתחייבות לשנה.
למי לפנות? לצביה במייל: tsvia@k-shoa.org
להתנדבויות נוספות מותאמות אישית ניתן להיכנס לאתר רוח טובה.