טאוור רקורדס, אחת מחנויות המוזיקה הגדולות והמצליחות בעולם, חוזרת אחרי 14 שנה שהייתה סגורה - בגרסת אונליין. כך דווח השבוע (רביעי) ברשת החדשות האמריקנית abc. החנות תחזור למכור דיסקים, תקליטי ויניל וקסטות, אולם לא תספק משלוחים לישראל.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
"כשטאוור רקורדס נסגרה, אני חושב שזה היה סוג של סוף של פרק בתעשיית המוזיקה. הקהילתיות נגמרה", אומר דניאל זייג'דל, לקוח ותיק של הרשת בעבר והמנכ"ל החדש שלה כיום.
2 צפייה בגלריה
החנות המפורסמת של טאוור רקורדס בטוקיו
החנות המפורסמת של טאוור רקורדס בטוקיו
החנות המפורסמת של טאוור רקורדס בטוקיו
(צילום: shutterstock)
החנות הראשונה של הרשת נפתחה בסקרמנטו, ארה"ב, בשנת 1960. בשיאה, היו לרשת סניפים ב-20 מדינות, ביניהן גם חנות בטוקיו, אשר נחשבה לחנות המוזיקה הגדולה בעולם.
הרשת פשטה רגל בשנת 2006, וכעת, כשתעשיית תקליטי הויניל חזרה להיות פופולרית ברחבי העולם, נדמה כי אוהבי המוזיקה רבים משתוקקים שוב לפורמט פיזי. לכן, זייג'דל מקווה ששנת 2020 היא הזמן המתאים להחזיר את הרשת ההיסטורית לפעילות.
2 צפייה בגלריה
תקליטים
תקליטים
הדור הצעיר משתוקק לפורמט הפיזי? תקליטים
(צילום: shutterstock)
לפני שמשבר הקורונה החל להשבית אירועי תרבות בעולם כולו, הרשת תכננה לעשות את הופעתה המחודשת בפסיטבל שעתיד היה להתקיים בחודש מרץ באוסטין, טקסס. משם, התכנון היה להתחיל לקיים אירועי תרבות במקומות שונים, בהם אמנים יחתמו על אלבומים. אולם, המצב השתנה כידוע, וכאשר חנויות רבות החליטו להתמקד במכירת מוצרים חיוניים, זייג'דל חשב שזה דווקא הרגע המתאים להתחיל למכור ולשלוח תקליטים.
לטענת זייג'דל, בעידן בו מרבית המוזיקה נגישה למאזינים דרך שירותי סטרימינג כמו ספוטיפיי ואפל מיוזיק, החוויה של להקשיב למוזיקה בפורמט פיזי, כדוגמת תקליט או דיסק, פשוט לא משתווה אליה. למרות ששירותי הסטרימינג מספקים גישה מהירה כמעט לכל שיר או אמן בלחיצת כפתור, זייג'דל חושב כי "הדור הצעיר רוצה להתנתק מהעולם הדיגיטלי ובאמת להקשיב למוזיקה ולשים לב לכל הפרטים בה, ולא רק לנגן אותה ברקע".