למכבי ת"א יש, בעיני, את יחידת החיסול הכי טובה באירופה. ווילבקין־דורסי־בראיינט הם אסופת כישרון ואתלטיות נדירה. כל אחד מהם יכול "לרצוח" את היריבה בכל ערב נתון. ראינו את טיילר דורסי נגד חימקי (26 נקודות, 8 מ־13 לשלוש), את אלייזה בראיינט נגד אנדולו אפס (22 נקודות, 10 מ־13 ו־4 אסיסטים) וכמובן את סקוטי ווילבקין נגד באיירן מינכן (27 נקודות ב־50%, ושבעה אסיסטים). ראינו, התלהבנו ובסוף בכינו (אוקיי, חוץ מחימקי, שז היה על הקשקש, אבל למה להרוס נרטיב). בכל פעם קיטרנו על הירו-בול ועל חוסר השיטה.
עד לניצחון ביום חמישי על ז'לגיריס, למכבי היו זאבים בודדים. הפעם היא הציגה להקה של זאבים. מכבי עבדה כצוות. קבלו אינדיקציה: בחמשת המשחקים שבהם הצהובים הפסידו הם סיימו עם 14.5 אסיסטים בממוצע. בשלושת הניצחונות – 20 אסיסטים בממוצע. מול הליטאים, כל שלושת זאבי האלפא היו בספרות כפולות, אבל גם דרגאן בנדר, כריס ג'ונס וכל יתר הצוות המסייע תרם. על אנג'לו קלויארו המצוין כבר דובר רבות, אבל הנה אנטה ז'יז'יץ' גם מוסר אסיסיטים וגם משתתף בפיק אנד רול, ולא רק שם גוף ואוסף אשפה מתחת לסלים.
1 צפייה בגלריה
טיילר דורסי
טיילר דורסי
טיילר דורסי בפעולה מול ז'לגיריס
(צילום: ראובן שוורץ)
ז'לגיריס לא התכוננו לזה. הם נחותים באתלטיות מול מכבי, אבל בנו על זאבים בודדים שאותם יוכלו לבודד בשמירה כפולה וכך לשבש את התוכניות של יאניס ספרופולוס. הם כפו משחק חצי מגרש, לא נתנו למכבי ריבאונד התקפה (שלושה בסך הכל) ובכך ביטלו את אופציית נקודות ההזדמנות השנייה. עשו הכל "נכון", אבל מכבי שיחקה אחרת. תנועה בהתקפה, מסירות ותמיד נמצא השחקן הפנוי שידע להרוג את ההתקפה. ערב קטלני של יחידת החיסול כבר אמרנו?
בהתקפה, ז'לגיריס (שבעה ליטאים אמיתיים, אגב, בניגוד למכבי ה"ישראלית") משחקים קבוצתית. נעים כל הזמן, חוסמים אחד לשני, מתואמים ובדרך כלל גם יודעים לקלוע.
שימו לב לנתון הבא: במשחק חד-צדדי של 28 הפרש, ז'לגיריס יצרו לעצמם 60 זריקות לעומת 55 של מכבי!! לרוע מזלם הם נפלו על יום קליעות זוועתי. מכבי במקום השני ביורוליג במספר השלשות שהיא מאפשרת ליריבה (25), וגם חוטפת (9.5). ז'לגיריס ידעו את זה וזרקו, אבל הפעם הסל היה רחוק יותר.
השבוע מכבי תתמודד עם ריאל מדריד, יריבה שהיא יותר גבוהה, יותר אתלטית, יותר פיזית ועם יותר כישרון מז'לגיריס. האם נראה שוב את להקת הזאבים?
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.