חצי הגמר של ליגת השחייה הבינלאומית הגיע הערב (שני) לסיומו והיה מוצלח מאוד עבור השחיינים הישראלים. שלושה שיאים לאומיים נשברו בבריכה בבודפשט תוך כחצי שעה על ידי כל שלושת הישראלים - יעקב טומרקין, אנדי מורז ואנסטסיה גורבנקו. שתי האחרונות אף העפילו יחד עם קבוצתן לוס אנג'לס קארנט לגמר.
הערב שובר השיאים החל עם טומרקין, שבקפיצה האחרונה שלו למים בבועה השלים דאבל של שיאים ישראליים. הפיינליסט האולימפי שבר את השיא ב-100 מ.א (בריכות 25 מ') עם 52.23 שניות, שמונה מאיות מהר משיאו הקודם מאליפות אירופה בסקוטלנד ב-2019. טומרקין סיים שישי במשחה, בו ניצח קיילב דרסל, ששבר את שיא העולם והיה לראשון בהיסטוריה שיורד מגבול 50 השניות, 49.88 ש'.
3 צפייה בגלריה
ערב של שיאים ישראלים. טומרקין
ערב של שיאים ישראלים. טומרקין
ערב של שיאים ישראלים. טומרקין
(צילום: gettyimages)
3 צפייה בגלריה
קיילב דרסל חוגג
קיילב דרסל חוגג
שיא עולם. קיילב דרסל חוגג
(צילום: EPA)
זה המשיך עם אנדי מורז, שזינקה ל-200 מ' חופשי וקבעה גם היא שיא ישראלי של 1:53.50 דק', שיפור של שמונה מאיות לשיאה שנקבע מוקדם יותר העונה וגם מקום שלישי כללי במשחה. בהמשך, היא סיימה גם במקום השני עם השליחים 4X100 חופשי מיקס, כשזמן הביניים שלה היה 52.31 ש'.
את הפינאלה סיפקה אנסטסיה גורבנקו, אשר שברה את השיא הלאומי ב-100 מטר חזה. השחיינית בת ה-17 קבעה 1:05.28 דקות, שיפור של 14 מאיות לשיא אותו קבעה באוגוסט האחרון במכון וינגייט. עוד לפני כן, סיימה גורבנקו במקום השני במשחה ל-100 מעורב אישי עם זמן של 58.10 ש', כאשר רק חברתה לקבוצה בריל גסטלדלו מסיימת לפניה.
3 צפייה בגלריה
אנסטסיה גורבנקו
אנסטסיה גורבנקו
ממשיכה בהתקדמות. אנסטסיה גורבנקו
(צילום: גיא יחיאלי, באדיבות איגוד השחייה)
בסיום הערב, שתי העולות לגמר היו קאלי קונדורס ואל-איי קארנט של גורנבקו ומורז. את הקארנט מוביל דייויד מארש, יועץ העל של איגוד השחייה ומאמן מרכז המצוינות של האיגוד בארה"ב.
יעקב טומרקין וקבוצתו איירון מסיימים את העונה לאחר שדורגו במקום השלישי בתום חצי הגמר, אך יעקב עצמו חותם עונה בצורה נהדרת. הגמר, אליו העפילו גם אנרג'י סטנדרט ולונדון רואר, ייערך כבר בסוף השבוע הקרוב בימים שבת וראשון.