ים מדר ממשיך להראות את יכולותיו לאנשי ה-NBA רגע לפני אירוע הדראפט הגדול (בלילה שבין רביעי לחמישי). אמש, בהפסד של הפועל תל אביב להפועל ירושלים 88:76, הרכז בן ה-19 היה השחקן היחיד שתיפקד אצל המארחת וסיים עם 23 נקודות ו-6 אסיסטים ב-37 דקות.
בעקבות המשחק הרע של שלישיית הזרים - וולטר למון ג'וניור, טאליב זאנה ורג'י אפשואו, מדר לקח עליו את המשחק וזרק לא פחות מ-20 זריקות מהשדה.
5 צפייה בגלריה
ים מדר מול עידן זלמנסון
ים מדר מול עידן זלמנסון
מדר. לקח 20 זריקות כי לא הייתה לו ברירה
(צילום: עוז מועלם)
5 צפייה בגלריה
בריימו בין אפשואו ולמון ג'וניור
בריימו בין אפשואו ולמון ג'וניור
אפשואו ולמון ג'וניור. משחק רע מאוד לזרים של הפועל ת"א
(צילום: עוז מועלם)
על הנייר, למדר יש חוזה לעוד שנתיים בהפועל ת"א, אבל אם וכאשר הוא ייבחר בדראפט, המטרה שלו תהיה כמובן לצאת כמה שיותר מהר לארה"ב במטרה להתברג בליגה הטובה בעולם. במקרה כזה, לא בטוח שהוא כבר יעמוד לרשותו של יאניס קסטריטיס במשחק הבא ביום ראשון בבית מול מכבי חיפה.
"אני מתרגש מאוד, אין לי מה להסתיר", אמר מדר. "זה החלום שלי, וכל ילד חולם להיות במעמד הזה. אני עדיין בחלום ומקווה שיהיו בשורות טובות".
5 צפייה בגלריה
מדר מאוכזב
מדר מאוכזב
מדר מאוכזב בסיום המשחק
(צילום: עוז מועלם)
מדר שיתף את מה שעובר עליו בימים האחרונים: "אני מתנתק מהכל, כולל מהטלפון עד כמה שאפשר. נמצא עם הקבוצה ופחות מתעסק בדברים האישיים שלי. יש לי מעטפת שיודעת לנתק אותי מכל מה שקורה מסביבי". על ההפסד המאכזב, אמר מדר: "לא ידענו להיות עקביים לאורך מספר דקות. היו לנו רגעים טובים, אבל אנחנו צריכים לעשות דברים אחרת ולהיראות טוב יותר".

קסטריטיס: "יכולנו להוציא תוצאה יותר טובה"

המפסידה הייתה ביום קליעה נוראי, בעיקר מחוץ לקשת עם 2 שלשות מתוך 16 ניסיונות (12 אחוזים). אין ספק שחסרונו של ג'ון דיבלר הורגש, אבל גם בלעדיו הציפייה היא שכל השחקנים יקלעו יותר. מחר צפוי להצטרף לקבוצה ג'יי פי טוקוטו, שאולי יוסיף בהיבט ההגנתי, הפיזי והאתלטי, אך קלע גדול הוא לא, אפילו רחוק מזה, כך שפתרון לא נראה באופק.
5 צפייה בגלריה
תמיר בלאט וג'יי פי טוקוטו
תמיר בלאט וג'יי פי טוקוטו
טוקוטו. יוסיף הרבה, אבל לא קליעה
(צילום: ראובן שוורץ)
יאניס קסטריטיס ניסה להסביר מה לא עבד לקבוצתו: "יש לנו רוטציה קצרה, בעיות עם פציעות, לא רק ג'ון דיבלר, גם טאליב זאנה וחואקין שוכמן/ באנו כדי לנצח. נקלענו לבעיית עבירות, זה הפך את החיים שלנו ליותר קשים, חשבנו שיכולנו להוציא תוצאה יותר טובה, ירושלים הוכיחה את האיכויות שלה. בזכות הניסיון הם ידעו להתמודד עם הסיטואציה".
על סיום המשחק העיבה תקרית מכוערת בין וולטר למון ג'וניור ועידן זלמנסון. השניים התעמתו עוד ברבע הרביעי, והמשיכו את הדין ודברים גם אחרי הבאזר. בלחיצת הידיים בין שחקני שתי הקבוצות, הסנטר הושיט יד לרכז של הפועל ת"א, אבל זה ניפנף אותו וסינן לעברו כמה מילים. זלמנסון צחק והמשיך בדרכו, אבל לאחר מכן בזמן ששתי הקבוצות התאספו כל אחת בנפרד במרכז הפרקט, הם שוב החליפו מילים, שבמהרה כמעט והפכו לעימות אלים.
5 צפייה בגלריה
תחילת התקרית בין זלמנסון ללמון ג'וניור
תחילת התקרית בין זלמנסון ללמון ג'וניור
תחילת התקרית בין זלמנסון ללמון ג'וניור
(צילום: עוז מועלם)
רוב השחקנים היו עסוקים יותר בלעצור את למון ג'וניור, שניסה להגיע לזלמנסון, ואף אמר לו שהוא יחכה לו בחוץ. בסופו של דבר הרכז האמריקאי אכן יצא החוצה, הסתכל ימינה-שמאלה, וכשלא ראה את שחקנה של ירושלים ששהה עדיין בחדר ההלבשה, נכנס לרכבו ושב לביתו.