בלילה שבין רביעי לחמישי (החל מ-2:00) 60 שחקנים הולכים לשמוע את שמם מוכרז בשני סיבובי הדראפט של ה-NBA ולאחר מכן יגיעו גם תלושי המשכורת הראשונים שלהם בתור שחקנים בליגה הטובה בעולם.
אבדיה מגיע ל-NBA, פרויקט מיוחד
השנה, מי שייבחר במקום הראשון בדראפט, בחירה ששייכת למינסוטה, ירוויח בשנתיים הראשונות שלו בליגה 16.6 מיליון דולר לכל הפחות.
6 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
המון המון כסף יקבלו אלו שייבחרו. דני אבדיה
(צילום: עוז מועלם)
למה לכל הפחות? שכר הרוקיז בליגה נקבע בכל שנה בהתאם לתקרת השכר ב-NBA. הסכומים לכל בחירה נמצאים בתוך טווח על פי "סולם הרוקיז", נותן לקבוצות אפשרות לנהל משא ומתן עם סוכני השחקנים על סכום שינוע בין 80 ל-120 אחוז מהמשכורת הזו. השנה כאמור, הבחירה הראשונה תזכה ל-8.13 מיליון דולר בעונת הרוקי, אך הסכום יכול לקפוץ עד ל-9.75 מיליון דולר (120 אחוז מהשכר שנקבע).
אותו טווח או סולם תקף לכל בחירות הסיבוב הראשון, והחוזה שהשחקנים זוכים לו הוא לשנתיים מובטחות ועוד שנתיים שהן אופציה של הקבוצה, כאשר המשכורת עולה בכל שנה לפי מדרגות שנקבעו. לשם השוואה, השחקן שייבחר במקום ה-30 ירוויח לפחות 1.6 מיליון דולר בעונת הרוקי (ו-3.3 מיליון דולר בסך הכל במסגרת החוזה המובטח לו לשנתיים).
ראוי לציין שבדרך כלל שרוב החוזים נסגרים על הרף הגבוה ביותר של המשכורת, 120 אחוז – שכר לא רע בכלל עבור שחקנים צעירים שחלקם לא עבד בעבודה מסודרת יום בחייהם. רק כדי להבין כמה השתנתה תקרת השכר לאורך השנים כדאי להסתכל על טבלאות המשכורות בעבר – למשל זו של דראפט 2003. במקום הראשון באותו דראפט נבחר איזה שחקן אלמוני בשם לברון ג'יימס, החוזה שהוא קיבל עמד על 3.35 מיליון דולר, מעט פחות מהבחירה ה-11 השנה.
6 צפייה בגלריה
לברון ג'יימס קליבלנד קאבלירס
לברון ג'יימס קליבלנד קאבלירס
בחוזה הראשון לברון הרוויח פחות מהבחירה ה-11 השנה
(צילום: AFP)

משכורות? חסויות!

אלו שייבחרו בסיבוב השני אמנם לא מקבלים חוזה מובטח, אבל אם בכל זאת הם יזכו בכזה, שכרם יהיה לכל הפחות שכר המינימום בליגה, שעולה על פי שנות ותק. ואם הופכים את זה למספרים, אז רוקי ירוויח לפחות 898,310 דולר.
לאמלו בול, מי שאמור להיבחר באחד משלוש הבחירות הראשונות בדראפט הקרוב, הולך להרוויח הרבה מאוד כסף מעבר למשכורת שיקבל, והוא ממש לא היחיד. בחודש שעבר בול אישר בחשבון האינסטגרם שלו שחתם על חוזה לארבע שנים עם ענקית הספורט פומה. הסכום הכולל לא פורסם, אבל אחד הדיווחים טען שהעסקה מוערכת ב-100 מיליון דולר. גם אם הסכום קטן בהרבה, תהיו בטוחים שהוא עדיין גדול. מאוד.
6 צפייה בגלריה
לאמלו בול
לאמלו בול
הכסף הגדול מגיע מחסויות. לאמלו בול
(צילום: גטי אימג'ס)
מי ששמח במיוחד על החוזה של בול הוא סוכנו, ג'רמיין ג'קסון, שכן הוא זכה לעמלה של כ-20 אחוז (כך מקובל). הסיבה לעמלה הגבוהה היא העובדה שלסוכני השחקנים אסור לקבל עמלות על חוזי רוקי, כך שהם עושים הכל כדי לסדר למיוצגים שלהם חסויות, עליהם הם גוזרים קופון. לכן בדרך כלל השחקנים שנבחרים גבוה או אלו עם הפוטנציאל להפוך לכוכבים, חותמים על חוזי פרסום וחסויות תמורת סכומים אדירים.
אז אחרי כל המספרים הללו, הגיע הזמן לברר כמה כסף הולך להרוויח דני אבדיה. אם אכן ייבחר במקום הרביעי על ידי שיקגו, כפי שהתחזיות הריאליות טוענות, הוא אמור לזכות בחוזה של 4.7 מיליון ל-7.1 מיליון דולר לעונה הראשונה ועד 7.4 מיליון דולר בעונה השנייה.
למי שתהה, אם יקבל את הסכום המקסימלי, זה יציב אותו שני בטבלת השכר לספורטאים ישראלים בכל זמנים, כשרק ערן זהבי מקדים אותו (12.5 מיליון דולר).
פורסם לראשונה: 06:34, 17.11.20