"אני מתרגש מאוד מאוד. עוד לא כוססים ציפורניים, אבל הלילה לא נישן", אמר הבוקר (רביעי) לאולפן ynet זאב ארצי, סבו של דני אבדיה, שמתכונן לדראפט (הלילה החל מ-3:00, דיווח חי ב-ynet) בו צפוי להיבחר הנכד שלו באחד המקומות הראשונים.
אבדיה מגיע ל-NBA, פרויקט מיוחד:
"לא דיברתי איתו בימים האחרונים", טען ארצי. "בקושי ההורים מצליחים לדבר איתו. הוא כל כך עסוק שקשה מאוד לתפוס אותו. לא יודע אם הוא יהיה כוכב, אבל זה נדע רק הלילה או לפנות בוקר, משהו כזה".
2 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
דני אבדיה
(צילום: עוז מועלם)
אתה לא ממהר להגדיר אותו כוכב. "לא, איך אני יכול? עוד לא נבחר, איך אני אגדיר אותו?"
תגיד, יש לך העדפה? איפה שאתה רוצה שהוא ישחק? "זה לא תלוי בי. דיברתי עם אימא שלו, גם אימא שלו לא יודעת. היא אומרת לי שיש 60 שחקנים, ומתוך ה-60 שחקנים הוא צריך להיבחר, אז נדע הערב באיזה מקום הוא".
זה ישפיע על כל החיים של המשפחה, הרי דני יעבור, הוא עוד לא יודע לאן, ההורים שלו ייסעו איתו? "ההורים? כן, האבא יישאר פה בארץ, האימא תהיה איתו".
תגיד זאב, תמיד ידעת שיש לך נכד כזה מיוחד? "מה זה? מההתחלה האבא היה לוקח אותו, היה חוזר מבית הספר ישר לאימונים וזה מה שיצא. תוצאות טובות".
אבל ראית את הכישרון? כי הרי זה לא רק עניין של אימונים. "נכון, היה לו כישרון מההתחלה".
ודמיינת שהנכד שלך כבר כשהוא יהיה בן 19 יהפוך לשם כזה גדול שגם בארה"ב מדברים עליו? "לא, לא חשבנו שיגיע עם שם כזה גדול אבל הכיוון היה ללכת ל-NBA, לעזוב את מכבי באיזשהו שלב"
תגיד, איך בכל זאת שומרים על רגליים על הקרקע? "איך שומרים? את רואה איך שומרים. משחקים, משחקים, משחקים ומתאמנים חזק ואז תוצאות יש בסוף".
תגיד, מה החלום שלך בשביל דני? "החלום שלי שיצליח. קודם כל שיצליח ושימצא קבוצה טובה עם מאמן טוב, עם חבר'ה טובים שיוכל להסתדר".
איך סבתא של דני מגיבה לאירועים האלה? "חבל על הזמן, היא לא ישנה, לא כלום. הטלוויזיה כל הזמן פתוחה כדי לראות אותו בחדשות, כל הזמן".
אז הלילה לא הולכים לישון אתה אומר, יש מסיבה בקיבוץ בית זרע. "לא, בקיבוץ אין מסיבות, המסיבה זה של המשפחה".