משחקי ה-NBA ודני אבדיה משודרים בערוץ הספורט
מה שתמיד טוב עבור שחקן - ולא משנה המקום בו נבחר בדראפט - הוא להרגיש רצוי. ועל פי הדיווחים בארה"ב, וושינגטון וויזארדס הזילו ריר על האופציה שיוכלו להחתים את דני אבדיה. העניין היחיד היה שלפי ההערכות, עד המקום השישי הוא כבר יהיה שייך לקבוצה אחרת. אבל התוכניות של הקבוצה מהבירה השתנו לגמרי - ולטובה מבחינתם - כאשר קבוצה אחרי קבוצה בחרו בשמות אחרים.
דני אבדיה מגיע ל-NBA: פרויקט מיוחד
וכך במקום התשיעי בדראפט 2020, הכי גבוה לשחקן ישראלי בהיסטוריה, וושינגטון התנפלה על אבדיה ותצטרך לשלם לו כשמונה מיליון דולר בחוזה המובטח לשנתיים. ב-ESPN, רשת הספורט המובילה בארה"ב, אפילו התפלאו מכך שהקבוצות שבחרו קודם לכן ויתרו על אבדיה, וטענו כי הוא יכול להיות "הגניבה" של הדראפט - כלומר, השחקן שיתברר כיעיל ביותר למרות שלא נבחר גבוה כפי שציפו.
5 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
אבדיה מגיע לוושינגטון
(מתוך חשבון הטוויטר של וושינגטון)

וושינגטון לא האמינה שתוכל לבחור באבדיה

רק אתמול, כמה שעות לפני הדראפט, ב"וושינגטון פוסט" טענו שוושינגטון חושבת על חיזוק בהגנה עם הבחירה התשיעית: שחקן שיכול לשמור על יריבים במספר עמדות, ושמסוגל להביא תפוקה מיידית לקבוצה. אבדיה, באופן מדויק, עונה לשתי ההגדרות. בזכות מגוון התפקידים בהם שיחק בישראל הוא רבגוני מספיק כשומר, ובזכות הניסיון בליגה וביורוליג בגיל צעיר מאוד, בוושינגטון יודעים שמדובר בשחקן שמסוגל להשתלב מהר, לקבל דקות משמעותיות ולתרום לקבוצה. מהבחינה הזו, אבדיה הגיע למקום הנכון.
לפני הבחירה, הג'נרל-מנג'ר של וושינגטון, טומי שפרד, דיבר על הבחירה הראשונה שיבצע בתפקידו החדש. הוא אמר: "צריך לדעת מה כל האפשרויות העומדות בפניך, ולבחור בטוב ביותר עבור הקבוצה". מה שטוב ביותר כרגע עבור וושינגטון זו הבריאות.
שפרד מודיע לאנשי הליגה על הבחירה באבדיה
זה המפתח להצלחה של המועדון, שפעם היה ידוע כבולטס (הקליעים) - והבעלים לשעבר אייב פולין שינה את שמו לאחר רצח יצחק רבין ז"ל, שהיה חברו הקרוב. כי אם וושינגטון הייתה בהרכב מלא בשנים האחרונות, היא הייתה מאיימת יותר על השלבים הגבוהים של הפלייאוף. חשוב לציין שהיא משחקת באיזור המזרח של ה-NBA, שלא נחשב לחזק כמו המערב וניתן להגיע בו רחוק יותר גם עם קבוצות פחות איכותיות.
5 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
אבדיה. פרשנים רואים בו את הגניבה של הדראפט
(צילום: עוז מועלם)
במוקד עמד הרכז ג'ון וול. אם כבר מדברים על הדראפט, הוא היה האיש שוושינגטון בחרה במקום הראשון לפני עשור בדיוק. הוא הוכיח את עצמו בתור מנהל משחק וקלע מבריק, ונבחר חמש פעמים לאולסטאר, אבל בעונות האחרונות גופו בגד בו. בעונת 2017/18 הוא החמיץ חודשיים בגלל ניתוח בברך וב-2018/19 הגיעה המכה האמיתית: הוא למעשה לא משחק מאז דצמבר 2018, כמעט שנתיים, אחרי שפציעה קשה בקרסול הזדהמה והסתבכה, ומאוחר יותר הוא קרע את גיד האכילס בנפילה בביתו.
5 צפייה בגלריה
ג'ון וול וושינגטון וויזארדס
ג'ון וול וושינגטון וויזארדס
וול. מגיע לעונה אחרי תקופה ארוכה שלא שיחק
(צילום: AFP)

בזמן הזה, הקבוצה עברה לשליטתו של בראדלי ביל. הקלע המעולה תפס ביטחון בהיעדרו של המנהיג, והעונה סיים במקום השני בדירוג מלך הסלים של הליגה עם 30.5 נקודות למשחק. נשמע מצוין, רק שכעת עם חזרתו הצפויה של וול לפתיחת העונה ב-22 בדצמבר, ההיררכיה בקבוצה שוב מוטלת בספק. וול וביל משחקים יחד כמעט כל הקריירה (ביל נבחר ב-2012), ועם השנים לא הסתירו ודיברו בפומבי על המתיחות ביניהם. שיתוף הפעולה החזיק מעמד, והקבוצה הגיעה ארבע פעמים לפלייאוף עם הצמד המוביל בקו האחורי, אבל לא הצליחה לעבור את הסיבוב השני, ובטח לא לשחזר את הישג השיא של המועדון הוותיק (שהתחיל לשחק ב-1961) - אליפות ה-NBA ב-1978.
יש בין השניים חיכוך שנוגע למנהיגות. כשהם מחוברים, הקבוצה טסה, אבל יותר מדי פעמים יש שם פרצופים ומאבק על המנהיגות. כל אחד רוצה להיות האיש המוביל של הקבוצה. ביל לא זכה לכך מספיק כשוול היה בריא, אבל אחרי שנתיים בהם היה מספר 1 של הוויזארדס, יהיה לו קשה מאוד לוותר על המעמד שהשיג. מעבר לכך, חשוב מאוד לציין שוול כבר בן 30, ואחרי פציעות כ"כ קשות וזמן כ"כ רב מחוץ למגרש, לא ברור אם יחזור לכושר השיא שלו.
5 צפייה בגלריה
בראדלי ביל
בראדלי ביל
ביל. המנהיג הנוכחי
(צילום: AP)

שווים פלייאוף כבר בעונה הקרובה

החלום של המאמן סקוט ברוקס, שנמצא בקבוצה מ-2016, היא שהכל יהיה אידיאלי - וול בריא, הרמוניה עם ביל בלי אגואיזם, קבוצה עמוקה. הוא עדיין זוכר את הימים בהם הוביל כמאמן את אוקלהומה סיטי ת'אנדר לגמר ב-2012, ומנסה לבנות בקפדנות קבוצה כפי שהייתה לו שם. זו בעיה - אז היו לו בסגל שלושה מהכוכבים הגדולים של ה-NBA בעשור האחרון, קווין דוראנט, ראסל ווסטברוק וג'יימס הארדן. הוויזארדס של היום שווים בשיאם את המקום ה-5 במזרח ואולי ניצחון בסדרת פלייאוף אחת.
לשם כך, כאמור, דרוש עומק, וכאן נכנס אבדיה לתמונה. לקבוצה יש בסיס שחקנים טוב שגם חתום לעונות הקרובות, אבל היא זקוקה בדיוק לשחקן בתפקיד של אבדיה. לא מדובר רק בנושאים בהם דנו קודם, כמו ההגנה והתרומה המיידית, אלא בעובדה שהוא סמול-פורוורד שיוכל להיכנס מתחילת העונה לחמישייה למקום שהיה צריך למלא. השחקנים שעלו בחמישייה בעמדה הזו בעונה שעברה היו בעיקר טרוי בראון ואייזק בונגה, שמות שוליים מאוד. בסיטואציה מסוימת הוא עלול להיאבק על המקום על הלטבי המצוין דאוויס ברטנס (עוד לא ברור אם ימשיך בקבוצה), אך ברטנס משמעותי יותר דווקא בעמדה 4. מחנה אימונים משכנע - ואבדיה יכול להיות בחמישייה של קבוצה שרצה לפלייאוף.
5 צפייה בגלריה
סקוט ברוקס
סקוט ברוקס
ברוקס. יש לו הרבה עבודה
(צילום: AP)
אבדיה הגיע לקבוצה שמתאימה לו מאוד מצד אחד, ומהווה חידה מצד שני. יש לה כישרון צעיר מדהים בדמות הגבוה היפני רוי האצ'ימורה אותו בחרה הקבוצה בעונה שעברה באותו מקום כמו אבדיה, אבל גם הרבה חוסר ודאות בנוגע לתפקיד של השחקן הטוב ביותר שלה בעשור האחרון. יש באוויר הרגשה של תקופת מעבר שתגיע בשנים הקרובות, ואבדיה יהיה שם כדי להיות אחד מהשמות המובילים של הדור החדש. וכמו שכתבנו בכתבת הניתוחים לקראת הדראפט: נראה לנו שהבחור עומד לקבל קבלת פנים מהסרטים בבית השגריר בוושינגטון.