דני אבדיה עשה היסטוריה כשנבחר במקום התשיעי בדראפט ה־NBA, אך האם הוא בכלל מתאים לקבוצה כמו וושינגטון וויזארדס? למעשה, אבדיה נמצא בסיטואציה מושלמת עם חוזה מובטח בקבוצה למשך שלוש השנים הקרובות.
הכוכב הישראלי צפוי לקבל הרבה דקות במהלך העונה, ולהיכנס לתוך הוואקום שנוצר בעמדה מספר 3. המתחרה העיקרי שלו הוא רוי הוצ'ימורה, שככל הנראה יעבור לעמדה 4, וישתף פעולה עם דני בחמישייה הפותחת. המתחרים הישירים הנוספים הם דניס ברטנס הלטבי, שכרגע שחקן חופשי ולא ידוע אם הוא ימשיך בקבוצה לעונה נוספת, וטוני בראון שקיבל דקות משחק משמעותיות בעונה שחלפה.
1 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
בדרך למעלה. דני אבדיה
(צילום: עוז מועלם)
אבדיה מגיע עם הילת טופ 10 בדראפט, ולכן צפוי לקבל תשומת לב גבוהה מאוד שתבוא לידי ביטוי בדקות המשחק ובפיתוח האישי. צריכים להתייחס לשאלת ההתאמה של דני לצמד כוכבי הוויזארדס, ג'ון וול ובראדלי ביל. וול לא שיחק כדורסל כמעט שנתיים בעקבות פציעה בכף רגלו. לאורך כל העשור האחרון נחשב לשחקן המוביל ולידו כמובן ביל, שלקח את המושכות בהיעדרו, וסיפק ממוצעי שיא בעונה החולפת של 30.5 נקודות למשחק.
לדני צפוי אתגר גדול מאוד בבניית הכימיה עם השניים. הוא ככל הנראה לא יהנה מ"ווליום שוטינג" גבוה, ולא יצטרך לקחת על עצמו יותר מדי. מצד שני זהו כנראה המקום הטבעי של דני, לא רק כקלעי, שכאן נמצאת אחת מנקודות החולשה שלו, אלא כשחקן ורסטילי שיכול לתרום במגוון אספקטים רחב. הוא מוצא את עצמו בדיוק בעמדה הנכונה החסרה בקבוצה, המון משאבים ותשומת לב רבה מופנים אליו.
אבדיה צפוי להיות שחקן חמישייה, אך הוא לא מגיע עם ציפיות להוביל. אם אנחנו הולכים קצת קדימה, בהתחשב במצב חוזהו של ביל (מסתיים בקיץ הקרוב), בגילו של וול (30) ובהיסטוריית הפציעות שלו, אבדיה נמצא בסיטואציה אידיאלית. אם הכל ילך כמו שצריך, הוא יוכל למצוא את עצמו כשחקן המוביל של הוויזארדס בעתיד הקרוב, עוד בתום תקופת שלוש השנים של חוזה הרוקי.
מאמנו יהיה סקוט ברוקס, שיפתח את עונתו החמישית בקבוצה. הוא משמש כמאמן ראשי מ־2008, אימן במשך שבע שנים את אוקלהומה סיטי, והיה שותף להתפתחותם של מגוון כוכבי NBA, כמו קווין דוראנט, ראסל ווסטברוק, סטיבן אדאמס, וכמובן גם מבצע עבודה נפלאה עם ביל בעונות האחרונות בוושינגטון.
דני נופל לידיו של מאמן מנוסה אשר יודע דבר או שניים בתהליך התפתחות של שחקנים והפיכתם לכוכבי אולסטאר עתידיים. וושינגטון הייתה חברת קבע בקרבות הפלייאוף של המזרח בעשור האחרון, אם כי בשנתיים האחרונות בעקבות פציעתו של וול היא לא הצליחה להעפיל.
סימן השאלה הגדול ביותר ומה שמעסיק את אוהדי הקבוצה זה ללא ספק חזרתו של וול לפרקט לאחר כמעט כשנתיים.
מוקדם מדי לנבא תחזיות, אך זה די ברור שהוויזארדס כרגע לא מכוונים גבוה, ולכן הם יכולים להוות חממה עבור אבדיה ולתת לו את כל התנאים להתפתח ללא לחץ להשגת תוצאות מיידיות. אך עם זאת, וושינגטון היא ממש לא מהקבוצות הגרועות בליגה, ובהנחה הרווחת שביל אכן יישאר העונה ו־וול יספק יכולת טובה, הקבוצה בהחלט יכולה לרוץ קדימה בליגה ולאפשר לאבדיה לקבל דקות פלייאוף כבר בעונת הרוקי שלו.
עוד כשדני היה נער רבים התייחסו לגודל שלו, ולעובדה שלמעשה הוא גארד בגוף של פורוורד, שחקן בגובה 2.06 שמסוגל לרוץ את כל המגרש, להוריד כדור לרצפה בצורה טובה ולנהל את המשחק, וזה ממש לא דבר טריוויאלי. למעשה, דני שחקן כל כך ורסטילי, שלא מן הנמנע שיוכל בעתיד לכסות את עמדות 1־4. הוא גם יוכל לשמור על גארדים נמוכים, אך כמובן תידרש הרבה עבודה והתאמה לאתלטיות בליגה.
עם הנתונים האלה אפשר להחשיב את אבדיה כשחקן עם אפסייד גבוה מאוד. קשה לדעת אם יממש אותו, בטח לא בראשית הדרך. הוא מתחיל את הצעד הראשון שלו ב־NBA והופך לישראלי הראשון שאפשר להגיד שמקבל הרבה תשומת לב, ושכל העיניים עליו. הוא נמצא בסיטואציה נוחה מאוד מבחינתו וצפוי לקבל מספר דקות משחק משמעותיות.
וושינגטון תנסה לפתח אותו במהלך שלוש השנים הקרובות לפחות, והשמיים הם הגבול.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.