טל פליקר זכה הערב (חמישי) במדליית הכסף באליפות אירופה בג'ודו הנערכת בפראג והתקרב לאולימפיאדת טוקיו. פליקר בן ה-28, שמתמודד מול ברוך שמאילוב על מקום בודד במשחקים האולימפיים במשקל עד 66 ק"ג, שיפר עמדות לקראת ההכרעה הסופית בחודש פברואר.
"אני מרגיש מצוין עם תחושת פספוס קלה", אמר פליקר בסיום. "כבר חשבתי שאזכה במקום הראשון, אבל גם שני זה מכובד. בגמר היה לי קשה עם התכווצויות שרירים, הרגשתי שאני פחות חזק מבדרך כלל ועדיין הצלחתי להפיל פעם אחת, אבל נפלתי פעמיים".
4 צפייה בגלריה
טל פליקר
טל פליקר
כבוד. הדגל הישראלי מונף בצ'כיה
(צילום: אורן אהרוני)
4 צפייה בגלריה
טל פליקר
טל פליקר
עם מדליית הכסף. טל פליקר
(צילום: אורן אהרוני)
"תקופת הקורונה עברה קשה. לא פשוט לעשות ככה תחרות, שלא יוצאים מהמלון ובקושי מתאמנים, אבל מוציאים מזה את המקסימום ולפחות אפשר להתחרות. גם אם היו אלף איש בקהל לא הייתי שומע אותם, זה לא שינה לי כל כך". על המאבק מול שמאילוב על מקום באולימפיאדה: "הפנים קדימה לטורניר המאסטרס. אני מקווה שגם שם אגיע לידי ביטוי, אני לא הייתי רוצה להילחם מולו ראש בראש, כמו שעושים היפנים".
״זה הישג מדהים בהתחשב בכל הנסיבות", אמר מאמן הנבחרת אורן סמדג'ה. "טל עבר קורונה, היה בבידוד ולא התאמן תקופה, והיום הוא שוב הוכיח שהוא מהטופ העולמי. לא כל ספורטאי יכול להציג ברזומה שלו שתי מדליות באליפויות אירופה ומדליה באליפויות העולם כמו טל. לגבי הנבחרת, יש עוד ימי תחרות לפנינו, אבל העובדה שכמעט בכל תחרות מטרה בשנים האחרונות אנחנו מביאים מדליה, מעידה על הג'ודו שלנו. שמח שבתנאים האלה ספורטאי שלנו זוכה במדליה באליפות אירופה״.
4 צפייה בגלריה
ברוך שמאילוב
ברוך שמאילוב
ראש בראש על הכרטיס לטוקיו. ברוך שמאילוב
(צילום: אורן אהרוני)
4 צפייה בגלריה
סמדג'ה, פליקר והמדליה
סמדג'ה, פליקר והמדליה
סמדג'ה, פליקר והמדליה
(צילום: איגוד הג'ודו)
בין המברכים היה גם שר הספורט חילי טרופר שקיים שיחת וידאו עם סגן אלוף אירופה הטרי ובכלל, הטלפון של פליקר לא הפסיק לצלצל. יו"ר האיגוד משה פונטי סיכם: "הישג מצוין לטל, שממשיך שבועות מצוינים לג'ודו שלנו. זה החל בגילים הצעירים יותר וממשיך בנבחרת הבוגרת. טל הציג היום ג'ודו מצוין והביא לנו הרבה גאווה".