שבוע בלבד לפני חלון משחקי מוקדמות יורובאסקט 2022, הודיע האיגוד הטורקי על עזיבתו המפתיעה של מאמן הנבחרת אופוק סאריצ'ה.
בתקשורת הטורקית טוענים כי בין סאריצ'ה, שאימן את הנבחרת מאז 2017, לבין האיגוד היו לא מעט חילוקי דעות, אבל זו שקשורה לשחקן מכבי תל אביב, סקוטי ווילבקין, גרמה לפיצוץ הגדול ולסיום דרכו.
3 צפייה בגלריה
סאריצ'ה. בלגן בכדורסל הטורקי
סאריצ'ה. בלגן בכדורסל הטורקי
סאריצ'ה. בלגן בכדורסל הטורקי
(צילום: FIBA.COM)
3 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין עם הכדור
סקוטי ווילבקין עם הכדור
ווילבקין. לא נראה שישחק בקרוב בנבחרת
(צילום: AFP)
ווילבקין, שמחזיק באזרחות טורקית מהתקופה ששיחק בדרושפאקה ואף ייצג את המדינה באליפות העולם האחרונה, היה בסגל הרחב לצמד המשחקים הקרוב מול קרואטיה והולנד במוקדמות יורובאסקט 2022, אך באיגוד העדיפו ששיין לארקין מאנאדולו אפס, שקיבל אזרחות לאחרונה, יהיה המתאזרח היחיד בין 12 השחקנים שיירשמו בטופס.
סאריצ'ה, על פי הדיווחים, לא הסכים לכך ורצה לראות את ווילבקין משחק. כזכור, על פי חוקי פיב"א, מתאזרח אחד בלבד יכול להירשם למשחקי הנבחרות. במקומו של סאריצ'ה מונה לתפקיד אורהון אנה, שפוטר לאחרונה מטופאש בורסה, לו זו קדנציה שנייה כמאמן הראשי של הנבחרת.
3 צפייה בגלריה
שיין לארקין אנאדולו אפס
שיין לארקין אנאדולו אפס
לארקין. זוכה להעדפה על פני ווילבקין
(צילום: EPA)
סאריצ'ה לא ממש הרשים כמאמן הנבחרת. תחתיו סיימו הטורקים במקום ה-14 בלבד ביורובאסקט 2017 ובמקום ה-22 באליפות העולם בסין. את קמפיין מוקדמות יורובאסקט 2022 טורקיה החלה רע, הפסידה בבית להולנד 72:65, לאחר מכן בחוץ לשבדיה 87:80 והיא מדורגת במקום האחרון בבית 4, כאשר שלוש הראשונות מעפילות לטורניר היבשתי.