וואו, אין מילים. מכבי תל אביב כבר ראתה איך היא מנצחת את ולנסיה בחוץ ויוצאת לדרך חדשה ביורוליג, אבל רצף טעויות במאני-טיים, כולל מהלך אחרון רשלני במיוחד הביאו להפסד 82:80 בספרד וירידה למאזן 7:3. ואיך נאמר את זה בעדינות, לא נעים בכלל.
הניצחון כבר היה בכיס של מכבי, עם יתרון של שבע נקודות (70:77) כשנותרו רק שתי דקות על השעון. איכשהו השחקנים של יאניס ספרופולוס ביצעו כל שגיאה אפשרית, כולל הוצאת כדור לאדם הלא נכון, לא חדרו כשהיה צריך, לא עשו עבירה כדי למנוע שלשה קריטית, וכמובן איבוד שסגר סיפור, שהיה של השחקן הטוב על הפרקט הערב (שישי), סקוטי ווילבקין.
6 צפייה בגלריה
אותלו האנטר
אותלו האנטר
ערב פנטסטי וטעות שהוא יזכור עוד הרבה זמן. ווילבקין
(צילום: באדיבות ולנסיה)
6 צפייה בגלריה
דראגן בנדר
דראגן בנדר
דראגן בנדר
(צילום: getty images)
האמת, קשה להאשים את ווילבקין בהפסד, שכן הוא באמת היה פנטסטי, וסיים עם 25 נקודות (שבע שלשות), וכיפר על יכולת מזעזעת של טיילר דורסי (נקודה אחת בלבד) ורצף שגיאות של אותלו האנטר (תשע נקודות ופח אחד שניזוק בירידה שלו לספסל). לא מעט מההפסדים העונה של מכבי היו בשניות הסיום, אבל אין ספק שזהו המרגיז מכולם והמתסכל ביותר. והפנים של ווילבקין בסיום אמרו הכל, שפשוט לא ידע איך להתמודד עם זה.
המנצחת מצד שני יכולה להיות מרוצה עם ניצחון שישי לעומת שלושה הפסדים, פתיחת העונה הטובה ביותר שלה מאז שקם המפעל במבנה החדש שלו. סם ואן רוסום אמנם קלע את סל הניצחון, אך רוב המניות מגיעות לקלמן פרפליץ' שסיפק 22 נקודות לזכות הקבוצה שלו.

מהלך המשחק

ולנסיה פתחה טוב יותר ועלתה ליתרון 7:14 כשחיימה פראדייה וקלמן פרפליץ' אחראיים ל-12 מ-14 הנקודות של הקבוצה שלהם. מכבי נגסה בהפרש ונקודות של בנדר מהקו צימקו עד 14:11. האנטר עם כניסה טובה לצבע הוריד למינוס שתיים בלבד, אבל מייק טובי החזיר בשלשה והעלה ל-14:19. סקוטי ווילבקין מיזער נזקים עם שלשה על הבאזר, כשוולנסיה מוליכה 17:19 בסיום הרבע הראשון.
6 צפייה בגלריה
אותלו האנטר
אותלו האנטר
באטמן. אותלו האנטר
(צילום: באדיבות ולנסיה)
6 צפייה בגלריה
אנטה ז'יז'יץ' מול בויאן דובלייביץ'
אנטה ז'יז'יץ' מול בויאן דובלייביץ'
אנטה ז'יז'יץ' מתגבר על בויאן דובלייביץ'
(צילום: באדיבות ולנסיה)
מכבי תל אביב נראתה הרבה יותר נחושה בפתיחת הרבע השני, החלה לעבוד בהגנה וידעה לעשות נקודות קלות בצד השני. האנטר בריבאונד התקפה, בלייזר במהלך יפה וחמש נקודות של קלויארו העלו את הצהובים ליתרון ראשון במשחק, 25:26. בצד השני פרפרליץ' המשיך בשלו ועלה ל-12 נקודות, אבל שלשה (השלישית שלו) וחטיפה שהפכה לנקודות קלות של ווילבקין קבעו 35:35 כשנותרו שתי דקות להפסקה. דווקא כשהמומנטום היה אצלה, מכבי נעלמה ונתנה לוולנסיה לסיים את הרבע עם שש נקודות רצופות בדרך ל-37:43 בהפסקה.
הרבע השלישי היה הרבה פחות טוב מהשניים הקודמים - ולנסיה פתחה עם ארבע נקודות, אבל נעלמה לחלוטין, איבדה כדור אחר כדור, ומכבי ניצלה זאת כדי לרוץ 0:8 ולעלות ליתרון 47:50 אחרי שלשה של קלויארו. פרפליץ' החזיר עם אחת משלו, אבל ווילבקין עלה ל-16 נקודות אחרי כניסה מבריקה, 50:52. שתי הקבוצות החלו בקרב מחוץ לקשת, כשפרפליץ', ג'ונס ו-וויליאמס מטווחים. שתי קליעות עונשין בסיום הרבע של ואן רוסום צימקו למינוס נקודה. ג'ונס קיבל הזדמנות לקלוע על הבאזר, אבל החטיא וזה 58:59 למכבי אחרי שלושה רבעים.
6 צפייה בגלריה
טיילר דורסי
טיילר דורסי
כלום לא הלך לו. טיילר דורסי
(צילום: getty images)
6 צפייה בגלריה
עוז בלייזר
עוז בלייזר
כמה מהלכים יפים. עוז בלייזר
(צילום: באדיבות ולנסיה)
ולנסיה עלתה לפרקט בטירוף, מנעה ממכבי את הכדור, והצהובים קלעו רק נקודה אחת מהקו בשלוש דקות וחצי. הספרדים ניצלו זאת כדי לעלות ל-60:66 עם דאנק של טובי. שלשה של קלויארו (15 נקודות) החזירה את הצבע ללחיים של ספרופולוס. השלשה הזו פתחה את התיאבון, כשווילבקין ובראיינט סגרו ריצת 0:9 ושלחו את מאמן ולנסיה לבקש פסק זמן, 66:69. הערב הנהדר של ווילבקין הפך לענק עם אסיסט לאליהופ של ז'יז'יץ' ושלשה שביעית שלו, בדרך ל-25 נקודות בסך הכל ויתרון שבע למכבי, 70:77.
בשניות הסיום קיבלנו חתיכת דרמה. פרפליץ' קלע שתיים מהעונשין וצימק ל-79:77. הספרדים עשו עבירה על בנדר, ששם רק אחת מהקו, אבל ולנסיה טעתה ונתנה את הכדור לבראיינט. ווילבקין משך את כל השעון ושלח איירבול מחוץ לקשת. המארחת יצאה להתקפה, ומכבי, במקום לעשות עבירה, ניסתה לשמור - דרק וויליאמס העניש עם שלשה שקבעה שוויון 80:80 כשנותרו 7.6 שניות לסיום. ספרופולוס לקח פסק זמן ועלה עם תרגיל אחרון, אבל מסירה רשלנית של ז'יז'יץ' לווילבקין הסתיימה באיבוד של האחרון, ואן רוסום רץ כל הדרך לסל וקבע 80:82 וניצחון חשוב לוולנסיה לצד הפסד מתסכל לאורחת.
פורסם לראשונה: 21:53, 20.11.20